درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت از ۳۵ طویله در بینالود، خوش فرجام نبود

  • کد خبر: ۵۰۱۰۴
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
سرقت از ۳۵ طویله در بینالود، خوش فرجام نبود
چندین گزارش از سوی دام‌داران بینالود مبنی بر سرقت تعدادی از گوسفندانشان به پلیس اعلام و گروهی ویژه از مأموران انتظامی این شهرستان برای شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند. دست متهمان سریالی بینالود در آخرین سرقتشان رو شد و به زندان افتادند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ چندین گزارش از سوی دام‌داران بینالود مبنی بر سرقت تعدادی از گوسفندانشان به پلیس اعلام و گروهی ویژه از مأموران انتظامی این شهرستان برای شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
پیگیری‌های پرونده ادامه داشت تا اینکه ابتدای همین هفته گزارش دیگریاز سوی یکی از دام‌داران بینالودی به پلیس اعلام شد و پای مأموران را به صحنه جرم کشاند. بررسی‌های اولیه مجریان قانون حاکی از آن بود که متهم یا متهمان با تخریب قفل در ورودی و اطمینان از حضور نداشتن مالک شبانه وارد محل نگهداری گوسفندان شده و تعدادی از دام‌های شاکی پرونده را به سرقت برده‌اند.

مأموران با بررسی میدانی محل و جمع‌آوری سرنخ‌های به‌جامانده دریافتند که این اقدام مجرمانه از سوی ۲ متهم صورت گرفته است. علاوه بر این مأموران طبق تحقیقات میدانی در محل و با به دست آوردن تصاویر یک دوربین مداربسته موفق به چهره‌زنی متهمان شدند.

با برملا شدن هویت متهمان حالا برگ برنده به دست ضابطان قضایی بینالود افتاده بود از همین رو مجریان قانون با این احتمال که متهمان از اهالی و ساکنان همین شهرستان باشند رصد میدانی خود را در منطقه برای یافتن این افراد آغاز کردند.
پیگیری‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های انتظامی ردی از سارقان به دست آورد و طولی نکشید که همین سرنخ محل اختفای متهمان را بر ملا ساخت. مأموران در قدم بعدی خود در هماهنگی و اخذ مجوز قضایی مخفیگاه متهمان را تحت نظر گرفتند و پس از مشاهده ۲ سوژه تحت تعقیب خود وارد مرحله عملیاتی شدند.


دستگیری سارقان در مخفیگاهشان

مجریان قانون که دیگر نمی‌خواستند ۲ متهم تحت تعقیب از دستشان بگریزند با رعایت موازین شرعی وارد مخفیگاه این افراد شده و قبل از اینکه موفق به فرار شوند، آن‌ها را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند.
۲ سارق به دام افتاده که از این حرکت مأموران حسابی جا خورده بودند برای اینکه خود را بی‌گناه جلوه دهند منکر هرگونه جرم انتسابی خود شدند. این افراد مدعی بودند که عده‌ای با پرونده‌سازی علیه آن‌ها قصد تخریبشان را دارند. انکار‌های این ۲ مجرم به دام افتاده تا مقر فرماندهی انتظامی شهرستان بینالود ادامه داشت.
در حالی که مرغ ۲ سارق جلب شده یک پا داشت و آن‌ها خود را بی‌گناه می‌دانستند، فیلم استخراج شده یکی از دوربین‌های مداربسته که لحظه ارتکاب جرم این افراد را تصویربرداری کرده بود برایشان به نمایش درآمد. دیگر کار از کار گذشته بود و راهی برای انکار واقعیت وجود نداشت بنابراین متهمان به ناچار به حرف آمده و راز مجرمانه خود را برای پلیس فاش کردند.


اعتراف صریح به جرم‌های سریالی

روز گذشته جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بینالود در تشریح جزئیات این پرونده گفت: ۲ متهم به دام افتاده ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبودند، اما در رویارویی با مستندات و ادله قانونی لب به بیان حقیقت گشودند و به ۳۵ فقره سرقت گوسفند از دامداری‌های این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ حسن مهدیان بیان کرد: ۲ سارق به دام افتاده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند و بررسی این پرونده از سوی مأموران انتظامی بینالود همچنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی بینالود در پایان به دام‌داران هشدار داد: بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل و تجهیزات حفاظتی مناسب برای نگهداری از احشام زمینه‌ساز بروز سرقت از دام‌داری‌ها خواهد بود. همچنین اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس موجب وقوع چنین اقدامات مجرمانه‌ای خواهد شد بنابراین از دام‌داران درخواست می‌شود علاوه بر تجهیز نمودن محل نگهداری احشام به سیستم‌های امنیتی همواره نکات مهم را در پیشگیری از سرقت‌ها رعایت کنند و جدی بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->