سرخط خبرها
عضو شورای شهر در بازدید از دفاتر تسهیل‌گری محله طبرسی شمالی:

دفاتر تسهیل‌گری خط مقدم ارتباط با مردم است

  • کد خبر: ۵۰۱۶
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
دفاتر تسهیل‌گری خط مقدم ارتباط با مردم است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از دفاتر تسهیل‌گری محله طبرسی شمالی بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده در بازدید از دفاتر تسهیل‌گری محلات طبرسی شمالی با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری خط مقدم ارتباط با مردم در متن جامعه هستند بر تعیین اهداف روشن و شفاف برای دفاتر تأکید کرد تا از این وادی همه مردم برای کمک و همکاری ورود کنند. وی مهم‌ترین گام به‌سوی موفقیت دفاتر تسهیل‌گری را هدف‌گذاری دانست و گفت: در راستای اهداف باید شرح وظایف نوشته شود و البته باید مراقب بود وظایف تبیین شود و تسهیل‌گر برای دفاتر با امور جاری شهرداری موازی‌کاری نداشته باشد.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به همت دفاتر تسهیل‌گری، بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری باید طی فرایندی به بافت کارآمد تبدیل شوند؛ این هدف دفاتر و سازمان بازآفرینی است بنابراین مراقب باشید از هدف اصلی دور نشوید.
موحدی‌زاده بهترین راه جلب همراهی مردم را آگاهی آن‌ها از منافع خودشان در قبال تغییرات برشمرد و افزود: اگر مردم این مهم را درک نکنند در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند، بنابراین باید شرح اهداف، برنامه‌ها و فواید آن‌ها به‌وضوح و روشنی برای مردم آشکار شود. وی در تشریح بایدهای اجرایی در امور تسهیل‌گری گفت: سهولت اجرای کارها باید در دفاتر خودنمایی کند و نباید روال کار دفاتر شبیه روال روزمره اداری شهرداری شود. همچنین باید در دفاتر تسهیلات واقعی فراهم‌ شود و موانع را حذف کنید. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این‌باره اضافه کرد: باید به‌سرعت به شناخت محیط برسید و ذی‌نفعان تسهیل‌گری شناسایی شوند؛ مردم، سرمایه‌گذاران، پیمانکاران و... ازجمله ذی‌نفعان بالقوه خدمات دفاتر هستند که ایجاد پیوند بین آن‌ها و جلب اعتماد مردم سبب مشارکتشان خواهد شد. موحدی‌زاده بر لزوم تنظیم برنامه سالانه دفاتر و ارائه به شورا تأکید کرد و گفت: باید راه‌های جلب مشارکت و اعتماد مردم شناسایی شود تا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم. ازجمله محرک‌های توسعه منطقه از قبیل پروژه‌های عمرانی و جذابیت‌های خاص و امکان ارائه امتیاز از جانب شهرداری مشخص شود.
وی همچنین ضمن تشبیه دفاتر تسهیل‌گری به پیشانی سازمان بازآفرینی و نقطه اتصال شهرداری با مردم گفت: باید در تجهیز دفاتر از نیروهای توانمند درون شهرداری استفاده کرد تا سبب افزایش حجم درون‌سازمانی شهرداری نشود.
موحدی‌زاده با بیان اینکه برای جلب مشارکت شهروندان، طبق مصوبه شورای شهر، دفاتر تسهیل‌گری در محلات هدف بازآفرینی و بافت‌های ناکارآمد شهری در حال استقرار است، گفت: این محور با 4 محله مجاور است که دفاتر تسهیل‌گری در 3 محله مستقر شده‌اند و در حال گفت‌وگو با مردم برای انجام کار مشترک هستند.
رئیس کمیته نظارتی شماره 5 شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این جلسه به مدیر منطقه 3 تأکید شد تا به جذب سرمایه‌گذار اقدام کند ولی پیش از هر اقدامی، باید جاذبه لازم را برای آن‌ها ایجاد کنیم؛ این جاذبه می‌تواند برداشتن موانع ساخت‌وساز یا تخفیف در صدور مجوزهای مربوط به شهرداری اعم از پروانه و ... باشد. موحدی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به بسته مشوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: به‌واسطه این مصوبه تخفیفات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مناطق کم برخوردار شهر مشهد، بر اساس رویکرد سیاست توسعه متوازن و عدالت‌محور شورای پنجم، پیش‌بینی‌شده است که می‌تواند عامل انگیزشی بی‌نظیری برای جذب سرمایه‌گذار باشد.
در پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که اردیبهشت ماه امسال در تالار شهر برگزار شد، لایحه راه‌اندازی و فعال‌سازی دفاتر توسعه محله (تسهیل‌گری) با حداکثر آرا به تصویب رسید. در این مصوبه به شهرداری مشهد (سازمان بازآفرینی فضاهای شهری) اجازه داده می‌شود، با رویکرد برون‌سپاری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلب مشارکت مردمی و مدیریت هزینه‌های به‌سازی - نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد مقدس، به ارزیابی، انتخاب و عقد قرارداد با متقاضیان دفاتر توسعه محله (تسهیل‌گری) به استناد دستورکار و تعرفه‌های پیوست اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->