سرخط خبرها
مسئول واحد رفع سد معبر منطقه ۳ خبر داد:

جمع‌آوری ۴۰۰ متکدی در منطقه

  • کد خبر: ۵۰۱۷
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
جمع‌آوری ۴۰۰ متکدی در منطقه

فیضی
دبیر شهر آرا محله

یکی از رسالت‌های مهم شهرآرامحله، پیگیری مطالبات شهروندان از مسئولان و مدیران شهری است. این هفته به سراغ حسن احمدی، مسئول واحد رفع سد معبر منطقه 3 رفتیم و سؤالات شما را با وی در میان گذاشتیم.

 

آقای مهندس! بعضی وانت‌بارها ساعت 10-11 شب با بلندگو و صدای بلند اجناس خودشان را می‌فروشند چه برخوردی با این مزاحمت‌ها دارید؟
این وانت‌ها افزون بر ایجاد سد معبر در معابر، کوچه‌ها و میدان‌ها، برای تبلیغ و فروش اجناس از بلندگو استفاده می‌کند که باعث آلودگی صوتی و مزاحمت برای دیگران می‌شود. در صورت اعلام موارد از سوی شهروندان یا مشاهده به وسیله گروه‌های رفع سد معبر، ضمن اعمال جریمه برابر کدهای 2088 ، 2101 و 2125 تخلفات راهنمایی و رانندگی، بار خودرو توقیف و خودرو متخلف به پارکینگ منتقل می‌شود. از ابتدای امسال تاکنون 19 مورد وانت‌بار دوره‌گرد پیرو اعلام شهروندان اعمال قانون شده است.

 

در منطقه سیس‌آباد و مهرگان و قرقی سگ‌های ولگرد زیادی به چشم می‌خورد. به مزارع کشاورزان خسارت وارد می‌کنند و ترس و وحشت در دل مردم انداخته است این مشکل کی حل می‌شود؟ شما چه اقدامی انجام داده‌اید؟
شهرداری مسئول نگهداری شهر و معابر و اماکن عمومی آن است و مسئولیتی در قبال مزارع و زمین‌های کشاورزی ندارد. این مشکل به دلیل بافت روستایی و زمین‌های زراعی و رها شده در اطراف این منطقه به وجود آمده است و زمانی حل می‌شود که بافت مسکونی شهری به سمت شمال شرقی گسترش یابد و هیچ زمین غیرمحصور حدفاصل بزرگراه صد متری و آزادراه کنارگذر شمالی مشهد وجود نداشته باشد .اکنون 2 اکیپ 12 ساعته در تمامی روزهای هفته و تعطیلات در حال جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از محدوده شهری هستند.

 

با توجه به اینکه در منطقه زائرپذیری قرارگرفته‌ایم و متکدیان از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند چه برخوردهایی برای پاک‌سازی محیط انجام شده است؟
گروه جمع‌آوری متکدیان از ساعت 6 بامداد تا 12 شب در منطقه 3 حضور دارند و در صورت مشاهده متکدیان یا اعلام از سوی شهروندان به انتقال متکدیان به خانه سبز اقدام می‌شود. از ابتدای سال تا امروز نزدیک به 400 متکدی و کارتن‌خواب به خانه سبز و مراکز بهزیستی منتقل کرده‌ایم که از این تعداد 250 نفر مرد ،130 نفر زن و مابقی کودکان و نوجوانان کمتر از 18 سال بوده‌اند.

 

بعضی از کسبه روی دیوارهای منطقه تبلیغات می‌نویسند یا با فضای بصری شهر را برهم می‌ریزند با متخلفان چه برخوردهایی می‌شود؟
نصب هرگونه تبلیغات در شهر مشهد اعم از تابلو یا بنر تنها با دریافت مجوز از سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری یا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مجاز و توزیع تراکت در چهارراه‌ها و الصاق پوستر یا برچسب یا دیوارنویسی‌ها غیرمجاز است و نصب هرگونه آگهی‌های تبلیغاتی روی معابر، دیوار ساختمان‌ها یا ابنیه و تأسیسات شهری طبق ماده 92 قانون شهرداری‌ها ممنوع است. تبلیغات غیرمجاز شهری موجب نازیبایی شهر شده است و شهرداری در برخورد با این‌گونه موارد، ضمن پاک‌سازی تبلیغات، هزینه پاک‌سازی را از متخلفان دریافت می‌کند و در صورت پرداخت نکردن، متخلفان به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

 

در فضای مجازی بارها برخورد تند کارکنان واحد سد معبر منتشرشده است شما برای جلوگیری از این کار چه آموزش‌ها و راهی را پیش‌رو گذاشته‌اید تا این موارد تکرار نشود؟
آشنایی با قانون و وظایف مهم‌ترین عامل جلوگیری از این‌گونه موارد است. به همین دلیل، کلیه کارکنان واحد رفع سد معبر در دوره‌های آموزشی مختلفی در طول سال شرکت می‌کنند تا افزون بر یادآوری دانسته‌ها، با انتقال تجارب حقوقی و قضایی، بروز مشکلات کمتری را شاهد باشیم. اسلام درباره رعایت حق‌الناس بسیار سفارش کرده و سد معبر هم چون مربوط به اماکن عمومی و همه آحاد جامعه می‌شود، نوعی حق‌الناس است و باید رعایت شود. در مشهد سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی اقدامات بسیار خوبی برای دستفروشان انجام داده است. با مدیریت روز بازارها، عصر بازارها و شب بازارها در مناطق مختلف شهر مشهد امکان کسب و فروشندگی برای دستفروشان فراهم‌شده است. حضور دستفروشان و فروشندگان دوره‌گرد در معابر شهر افزون بر ایجاد مزاحمت برای عابران و کسبه، ظلم در حق کسانی است که به‌صورت قانونی مشغول عرضه آن کالاها هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->