٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تست کووید ۱۹ تا چه زمانی مثبت می‌ماند؟

  • کد خبر: ۵۰۳۹۰
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
تست کووید ۱۹ تا چه زمانی مثبت می‌ماند؟
معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی تست PCR باید منفی شود، ولی در برخی افراد حتی پس از شش هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مسعود مردانی،  درباره اینکه آیا علائمی مانند درد زیر شکم، سوزش ادرار، مشاهده خون در ادرار و... از علائم جحدید کرونا است یا خیر؟، گفت:این موارد علائم اختصاصی کرونا نیست، اما ممکن است فرد مبتلا به کرونا در طول ابتلا به بیماری دچار عوارض کلیوی هم بشود که این موارد عوارض جدید نیست و قرار هم نیست هر فرد مبتلا به کرونا این علائم را تجربه کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره تاثیر استفاده از نقاهتگاه‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در قرنطینه مبتلایان کرونا، اظهار کرد: سیاست فعلی وزارت بهداشت انجام تست بیشتر و کشف موارد بیماری و جداسازی افراد کرونا مثبت برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایرین است. این موضوع عملی نمی‌شود مگر آنکه مکانی در نظر بگیریم برای افرادی که ممکن است دیگران را آلوده کنند و خود امکانات کافی برای رفتن به قرنطینه را ندارند.

وی افزود: از طرف دیگر تجربه سه ماه اخیر به ما نشان می‌دهد بیمارانی که به خانه می‌فرستیم نه تنها به درستی مسائل بهداشت فردی را برای عدم انتقال بیماری رعایت نمی‌کنند، بلکه کلیه اعضای خانواده را هم درگیر می‌کنند. به همین دلیل استفاده از ظرفیت نقاهتگاه‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها برای بیماران یک راهکار اساسی است. ما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که پس از شناسایی فرد کرونا مثبت، پیگیری مناسبی هم انجام دهیم؛ وگرنه اینکه تست فرد مثبت شود و به رفتن به سر کار و حضور در جامعه ادامه دهد، فایده‌ای ندارد؛ زیرا همچنان گردش ویروس در جامعه ادامه دارد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره عوارض طولانی مدتی که کرونا در مبتلایان باقی می‌گذارد، تصریح کرد: حدود ۱۰ ماه است که از این اپیدمی می‌گذرد،  بر اساس اطلاعات ما بیمارانی هستند که پس از ابتلا شکایات غیر اختصاصی متعددی از کمر درد، گزگز دست‌ها، افسردگی، عدم تمرکز، اضطراب، بی‌خوابی، بی‌اشت‌هایی و ریزش مو دارند که از عوارض طولانی مدت کرونا است و چندی قبل دکتر فائوچی این عوارض را تحت عنوان کووید مزمن نام برد. یکی از مهم‌ترین علامت این افراد سندرم خستگی مزمن است؛ یعنی بعد از ابتلا به بیماری دچار خستگی می‌شوند که به مدت طولانی با آن‌ها همراه است.

وی درباره احتمال مثبت شدن تست PCR کرونا پس از بهبودی فرد مبتلا، بیان کرد: معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی تست PCR باید منفی شود، ولی در برخی افراد حتی پس از شش هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود که این افراد آلوده کننده نیستند و حتی می‌توان مجوز بازگشت به کار برایشان صادر کنیم. در این افراد عمدتا لاشه‌های ویروس که در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند، چون حاوی DNA هستند در این روش تشخیص داده می‌شوند و به همین علت است که حتی پس از بهبودی پاسخ تستشان مثبت می‌شود.

مردانی در خاتمه تاکید کرد: جهشی که حدودا دو ماه پیش در ویروس اتفاق افتاد، آلوده کنندگی ویروس را ۳تا ۹ برابر افزایش داد و بعد از آن جهش جدیدی اتفاق نیفتاده است.

منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->