۴۲ واحد گرانفروش و متخلف پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی روند صعودی معاملات بورس در آذرماه

  • کد خبر: ۵۰۴۸۵
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
  • ۱
پیش‌بینی روند صعودی معاملات بورس در آذرماه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته آذرماه شرایط مثبتی در انتظار معاملات بورس است، البته باید بازار به تعادل برسد تا سهامداران با تحلیل منطقی اقدام به خرید و فروش سهام کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، بهزاد صمدی افزود: بازار سهام بعد از تجربه صعود پرشتاب و ورود شاخص بورس به کانال ۲ میلیون واحد به یکباره وارد مرحله فشار عرضه شد و شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد.

وی اضافه کرد: واقعیت اینکه در ادامه روند اصلاحی شاخص بورس، سهامداران به دلیل وجود برخی از خوش‌بینی‌ها مانند حمایت حقوقی‌ها و حمایت صندوق توسعه ملی از بازار در انتظار بازگشت رشد بودند، اما به دلیل نیاز بازار به اصلاح، برای مدتی طولانی شاهد روند منفی در بازار بودیم.

وی به عوامل تاثیرگذار در بازگشت روند صعودی بازار تاکید کرد و افزود: در ابتدا انتشار خبر انتقال پول از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه توانست تا حدودی در روند بازار تاثیرگذار باشد و از شتاب هیجان موجود بکاهد.

صمدی ادامه داد: در کنار خبر تامین مالی از صندوق توسعه ملی، موضوع کاهش سود سپرده بین بانکی به کمتر از ۲۰ درصد، افزایش وجه تضمین اعتبار به ۳۵ درصد، کاهش زمان پیش‌گشایش به ۱۵ دقیقه و مشخص شدن نتیجه انتخابات امریکا از دیگر عواملی بودند که به شدت بر روند بازار تاثیرگذار بودند و زمینه روند صعودی شاخص بورس در بازار را فراهم کردند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: حمایت‌های صورت گرفته از سوی رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از بورس در بازگشت بازار از محدوده یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه معاملات بورس به لحاظ تکنیکالی به محدوده اشباع فروش رسیده و از آمادگی لازم برای بازگشت به صعود برخوردار است، گفت: از یک هفته گذشته اندیکاتور شاخص، قدرت نسبی شاخص کل را شکست که این موضوع اتفاق مهمی بود و باعث افزایش تقاضا در بازار شد.

صمدی روند معاملات بورس در آذرماه را پیش‌بینی کرد و گفت: پارامتر‌های بنیادی و تاثیرگذار بر معاملات بورس در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند که این موضوع می‌تواند سیگنال مناسبی برای بازار و تداوم روند صعودی شاخص بورس باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت برخی از محصولات جهانی به خصوص مس در دو روز گذشته به دلیل رشد ۱۷۰ دلاری توجهات را به سمت خود جلب کرد، قیمت این محصول همچنان در روند صعودی قرار دارد که به نظر می‌رسد در میان‌مدت شاهد تداوم روند آن باشیم.

وی افزود: قیمت محصولات پتروشیمی همچنان در روند صعودی قرار دارد که این موضوع به طور قطع تاثیر بسزایی در روند تولید و فروش شرکت‌ها خواهد داشت و در بورس کالا نیز همچنان روند فروش شرکت‌ها به صورت صعودی دنبال می‌شود.

صمدی به گزارش مطلوب ۶ ماه شرکت‌ها و سود‌های محقق شده اشاره کرد و گفت: دلار نیمایی همچنان در محدوده ۲۵ هزارتومان قراردارد که می‌تواند به عنوان عامل مهمی در روند سودسازی شرکت‌های دلاری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: تولید و فروش شرکت‌ها همچنان در روند خوبی قرارداد که باعث می‌شود خوش‌بینی‌ها نسبت به گزارش فصل پاییز نیز مانند دو فصل نخست سال جاری باشد.

وی گفت: انتظار می‌رود با توجه به بهبود وضعیت تکنیکالی شاخص بورس بعد از یک اصلاح کوتاه‌مدت شاهد ایجاد تعادل در معاملات بازار باشیم که به نظر می‌رسد با تثبیت پارامتر‌های بنیادی، شاخص بورس در آذر ماه به روند صعودی بازگردد.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس از ابتدای سال جاری وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد به بالای ۲ میلیون واحد رسید. از آن زمان شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد.

با توجه به فاکتور‌های مثبت داخلی و بین المللی از هفته گذشته بورس صعودی شد و انتظار می‌رود این روند صعودی ادامه‌دار باشد.
 
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
چرادارندگان سهام عدالت اختیارسهام خودراندارند؟!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->