سرخط خبرها

پاسخ‌گویی و رفع مشکلات مردم

  • کد خبر: ۵۰۵۵
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
پاسخ‌گویی و رفع مشکلات مردم
شهردار مشهد با اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۵ دیدار کرد

صدر - ابتدای شهریور مجموعه ورزشی چند منظوره گلشن واقع در انتهای شهید آوینی در منطقه5 شهرداری مشهد مقدس افتتاح شد. در این برنامه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهری حضور داشتند. همه مسئولانی که در این برنامه سخنرانی داشتند به برطرف کردن مشکلات و کمبودهای مناطق حاشیه شهرمشهد در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی اشاره کردند و آن را مهم دانستند. به همین علت و برای برطرف کردن بخشی از مشکلات محلات منطقه5، هفته گذشته شهردار مشهد در جلسه‌ای دوستانه به همراه شهردار و معاونان منطقه5 با اعضای شورای اجتماعی محلات مهرآباد، نیزه و مهدی‌آباد، دیدار کرد.
در ابتدای این نشست اعضای مهدیه مهرآباد به طرح مسائل محله خود پرداختند. خواجوی از اعضای این مهدیه گفت: مهم‌ترین مشکل مهرآباد بازگشایی بولوار کرامت است. بازگشایی این بولوار به رفع ترافیک و رفت و آمد راحت‌تر ساکنان محله کمک زیادی خواهد کرد و مهرآباد را از حالت جزیره‌ای خارج می‌کند.
او در ادامه وظیفه ذاتی مهدیه مهرآباد را اجرای برنامه‌های مذهبی دانست و افزود: مجتمع و مهدیه مهرآباد در کنار برنامه‌های مذهبی، اقدامات فرهنگی زیادی را برای گروه‌های سنی مختلف کودک، نوجوان، جوان و بزرگ‌سال دارد. همچنین نمایشگاه‌های زیادی را در طول سال برگزار می‌کند. در اجرای این برنامه‌ها شهرداری منطقه نیز تا حد توان به ما کمک کرده است. اکنون زیرزمین مهدیه ویژه فعالیت‌های ورزشی بانوان در نظر گرفته شده است. طبقه همکف ویژه برگزاری برنامه مذهبی است. طبقه مثبت یک نیز برای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است که مسقف نیست. از شهردار محترم تقاضا داریم تا در ساخت و تکمیل این مهدیه ما را یاری کنند.
خواجوی با بیان اینکه مهرآباد فرهنگ‌سرا ندارد، توضیح داد: با توجه به کارنامه فعالیت فرهنگی مهدیه مهرآباد از شهردار تقاضا داریم تا کلاس‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شهرداری در این مهدیه اجرا شود.
شهردار مشهد هم در پاسخ به 3درخواست در مهرآباد گفت: بازگشایی بولوار کرامت به 2فاز تقسیم می‌شود. فاز اول که با همراهی مالک زمین در حال انجام است شامل اجرای زیرساخت اولیه و آسفالت آن است و به زودی بازگشایی می‌شود اما فاز دوم به تملک زمین‌های باقی مانده در بولوار کرامت نیاز دارد که زمانبر است و باید در این زمینه سازمان مسکن و شهرسازی در حیطه تملک املاک با شهرداری همکاری کند.
محمدرضا کلائی در ادامه افزود: درباره درخواست دوم مبنی بر تکمیل مهدیه مهرآباد نیز با شما همکاری می‌کنیم. در حوزه انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مهدیه مهرآباد نیز باید تفاهم‌نامه‌ای بین مهدیه و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد انجام شود. این معاونت در این‌باره با مهدیه همکاری می‌کند.
حبیب‌ا... نیازی، از اعضای شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد هم ضمن خوشامد به شهردار مشهد و تشکر و قدردانی از اعضای شورای شهر پنجم برای اقدامات انجام شده در این 2 سال گفت: محله مهدی‌آباد هیچ مجموعه فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و جوانان ندارد. ساکنان این محله درخواست احداث فرهنگ‌سرای جامع در بافت مرکزی مهدی‌آباد را دارند تا بتوانند فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های ستاد ازدواج آسان را در این فرهنگ‌سرا ادامه دهند.
حجت‌الاسلام بهشتی نیک، مسئول پهنه شهید عصمتیان نیز در این جلسه گفت: از مهم‌ترین مشکلات منطقه5 بازگشایی معابر مختلفی همچون کرامت، آوینی به سمت نیزه، شهید شفیعی و ابتدای مفتح شرقی است. در صورت بازگشایی این معابر تحول عظیمی در منطقه انجام می‌شود.هروی، از اعضای شورای اجتماعی محله نیزه نیز با توجه به وجود زمین بایر در محله درخواست احداث زمین ورزشی داشت.
پس از بیان نظرها و خواسته‌ها، شهردار مشهد درباره بازگشایی و رفع تملک این معابر و همچنین ساخت فرهنگ‌سرا و مجموعه ورزشی نیز قول همکاری داد.
در پایان جلسه، چند تن از اعضای شورای اجتماعی محلات ضمن تشکر از تلاش‎های شهردار مشهد برای افزایش اماکن ورزشی و توجه به روحیه شهروندان در مناطق محروم، به نمایندگی از مردم محله امیرالمؤمنین(ع)، لوح یادبودی به پاس قدردانی از تلاش‎های شهردار مشهد در احداث مجموعه چند منظوره گلشن به وی اهدا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->