رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

تملق کثیف

  • کد خبر: ۵۰۶۵
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
تملق کثیف
حجت الاسلام محمد علی ابطحی فعال سیاسی

چندی پیش با اتومبیل از «جاده قدیم» به سمت مشهد می‌رفتم.
این اصطلاح پیرمردهای مشهدی است. جاده‌ای که از سمت گرمسار و سمنان و شاهرود و سبزوار به مشهد می‌رود، از قدیم جاده مشهد بوده است. کاروان‌سراهای قدیمی هم در این مسیر بودند. بعدها جاده مشهد به تهران از مسیر شمال باز شد. به همین دلیل اسم آن جاده، «جاده قدیم مشهد» مانده است.
مستحضرید که استان کوچک سمنان 2رئیس‌جمهور تقدیم ایران کرده است؛ احمدی‌نژاد و روحانی. سمنان استان تحفه‌پروری است! آقای احمدی‌نژاد اهل آرادان و آقای روحانی اهل سرخه هستند.
قدیم‌ها در دوره آقای احمدی‌نژاد، تابلویی در ورودی شهر آرادان زده بودند که چیزی در این مایه نوشته بودند که: به آرادان، شهر دکتر احمدی‌نژاد خوش‌آمدید. کار بدی نبود. الان هم دم دروازه ورودی سرخه تابلویی هست که نوشته: به سرخه، شهر دکتر روحانی، خوش‌آمدید.
ای‌ کاش دم دروازه ورودی اردکان و رفسنجان و قزوین و حتی همدان تابلویی بود که نوشته بودند به زادگاه خاتمی و هاشمی و رجایی خوش‌آمدید.
بالأخره هرکدامشان بعد از انقلاب یک دوره‌ای رئیس‌جمهور بوده‌اند و اندازه یک تابلو در یک شهر کوچک اسمشان اگر باشد، حق‌شناسی است؛ اما اتفاق بسیار بدی که مدتی در استان سمنان افتاده، این است که تابلو «آرادان، محل تولد دکتر احمدی‌نژاد» عوض شده است. تا اینجای قضیه بازهم مهم نیست.
کار زشت این است که تابلو زده‌اند «به آرادان خوش‌آمدید» و به شکل بچه‌گانه‌ای کنار تابلو شهر آرادان، عکس دکتر روحانی را روی تابلو شهر آرادان زده‌اند. شاید در نگاه عادی موضوع مهمی نباشد؛ اما در نگاه اخلاقی بسیار مهم است. روی تابلو هیچ شهری که ربطی به رئیس‌جمهور نداشته باشد، عکس رئیس‌جمهور فعلی را نمی‌زنند. این کار طبعا به معنای دهن‌کجی بچه‌گانه به احمدی‌نژاد است.
من به هزاران دلیل همیشه منتقد احمدی‌نژاد بوده‌ام؛ اما این کار به ضرر احمدی‌نژاد نیست، دهن‌کجی به اخلاق مدیریتی است. حتما دکتر روحانی در این کار نقشی نداشته است. رده‌های بعدی هم احتمالا این کار را نکرده‌اند؛ اما آسیب این تملق‌های تهوع‌آور به دکتر روحانی و نظام سیاسی کشور برمی‌گردد.
پیامبر(ص) به همین دلیل می‌گفت: «احثوا التراب فی وجوه المداحین»؛ «به‌ صورت متملقان خاک بپاشید».
اخلاق و ادب و مردانگی و سعه‌صدر اجازه این رفتارهای سخیف را نمی‌دهد.
دفتر رئیس‌جمهور برای حفاظت از حرمت اجتماعی رئیس‌جمهور باید هرچه سریع‌تر دستور دهد عکس دکتر روحانی را از روی تابلو ورودی شهر آرادان، محل تولد احمدی‌نژاد، بردارند.
روزانه هزاران نفری که از این جاده می‌گذرند، اگر موضوع را بدانند، حس تنفر پیدا می‌کنند.
یقینا فردای پایان کار دکتر روحانی و احتمالا همان شخص که عکس روحانی را در ورودی شهر آرادان زده است، تابلو شهر سرخه را با عکس رئیس‌جمهور بعدی می‌گذارد.
فرهنگ تملق و دورویی و ریاکاری آفت بزرگی برای انقلاب است. اولین دوره‌ای که مجلس شورای اسلامی می‌خواست افتتاح شود، همه نمایندگان خدمت امام(ره) رسیدند. مرحوم فخرالدین حجازی که بیشترین رأی را آورده بود، درباره امام(ره) و در حضور ایشان نطقی کرد که تملق در آن بود. امام(ره) در همان جلسه و در ملأ عام تنفر خود را از این تملق اعلام کردند.
متملقان همیشه هستند، ولی نگرانی این است که مدیران از تملق استقبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->