راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

پیشرفت پروژه‌های شهری روی خط زمان‌بندی

  • کد خبر: ۵۰۶۹
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
پیشرفت پروژه‌های شهری روی خط زمان‌بندی
به گفته معاون عمران شهرداری مشهد، فرمانداری باید مجوز فعالیت دوباره فاز سوم جلوخان را صادر کند

آذر اسماعیلیان - صبح دیروز معاون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از طرح‌های مختلف عمرانی شهر بازدید کرد و خبرهای تازه‌ای از زمان بهره‌برداری چند پروژه شهری به شهرآرا داد. به گفته خلیل‌ا... کاظمی، جاده محمدآباد، بولوار حر در حدفاصل شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و فاز دوم جلوخان آرامگاه فردوسی آماده بهره‌برداری هستند. عملیات اجرایی فاز سوم جلوخان آرامگاه فردوسی که قرار بود از اوایل شهریورماه شروع به کار کند، به دلیل بررسی درخواست‌های مردمی متوقف شده و قرار بود دیروز با شرط تأمین امنیت کارگاه‌ها، دوباره آغاز به کار کند؛ با این حال کاظمی در این‌باره اظهار کرد که «هنوز منتظر اخذ مجوز از فرمانداری هستیم».
او در ادامه به اقدام جدید مدیریت‌شهری در سامان‌دهی وضعیت پیاده‌رو خیابان کوهسنگی هم اشاره کرد و گفت: قرار است پیاده‌روسازی در این خیابان همراه با اجرای نورپردازی و بهبود روشنایی آن انجام شود و از سوی دیگر فضاهای نشستن و افزایش دسترسی برای شهروندان در این خیابان به وجود آید. معاون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در ادامه این طرح قرار است میدان شریعتی بهسازی شود، افزود: برنامه‌ای هم در راستای ایجاد کانال‌هایی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این منطقه داریم تا در زمان بارندگی مشکلاتی که در گذشته شاهدش بودیم، تکرار نشود. به گفته او، پل شهید ناصری که ابتدای تابستان امسال کلنگ‌زنی شده بود، بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده در حال پیشرفت است و در بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد. پیش از این برخی معارضات با شرکت‌ آب‌وفاضلاب در احداث این تقاطع پیش آمده بود که حالا برطرف شده است. همچنین وضعیت میدان نمایشگاه که قرار است در مدت 2سال به یک تقاطع چهارسطحی مجهز شود، بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش رفته و در ضلع شمال‌شرقی عقب‌نشینی انجام شده است. از سوی دیگر، برنامه ترافیکی برای این منطقه تصویب و به پیمانکار ابلاغ شده است.


اعلام آمادگی دستگاه‌های حمل‌ونقلی شهر برای شروع ماه مهر
کاظمی علاوه بر این موضوعات عمرانی، دیروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد درباره برخی موضوعات حمل‌ونقلی هم خبرهای تازه‌‌ای داشت. از آنجا که با رسیدن فصل سرما، فصل آموزش و تحصیل هم شروع می‌شود، او درباره وضعیت سرویس‌دهی اتوبوس‌ها در شهر گفت: از ابتدای مهرماه ایستگاه‌های پرتراکم اطراف مدارس دخترانه هنگام تعطیلی مدارس با 39دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی می‌شوند. بر این اساس سازمان‌دهی شرکت‌های بخش خصوصی برای سرویس‌دهی مدارس انجام شده است. همچنین سامانه نظارتی بر عملکرد اتوبوس‌رانان و مینی‌بوس‌رانان و کاهش توقف اتوبوس‌ها حدفاصل ساعت 6:30 الی 8:30 برای به کارگیری حداکثر توان ناوگان، نظارت خواهد داشت.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: آماده به کار بودن اتوبوس‌ها و رفع نواقص ظاهری و فنی، نصب و راه‌اندازی 690دستگاه سامانه اعلام ایستگاه و نظافت و شست‌وشوی اتوبوس‌ها از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه ناوگان اتوبوس‌رانی در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس است.
کاظمی با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام‌شده برای استقبال از آغاز سال تحصیلی جدید، تأمین آسفالت برای لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس و حیاط مدارس منتخب است، اضافه کرد: در حوزه سرویس‌دهی مدارس نیز 59شرکت مجری سرویس مدارس انتخاب و با اخذ تعهدات از مدیران شرکت‌ها، آموزش رانندگان سرویس مدارس در نواحی هفت‌گانه، تبادکان و مدارس استثنایی انجام شده است. وی به برگزاری جلسه توجیهی و آموزشی برای بازرسان، ناظران و مدیران شرکت‌های متصدی سرویس‌دهی مدارس اشاره و اظهار کرد: نرخ مصوب به این شرکت‌ها اعلام شده و سرویس‌ها به الصاق برچسب و تابلو سرویس مدارس ملزم شده‌اند معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد این را هم گفت که به همین دلیل برای رانندگان سرویس مدارس کارت شناسایی و برچسب ویژه سرویس مدارس به چاپ رسیده و 100بازرس و ناظر با 40دستگاه خودرو گشت بازرسی بر عملکرد سرویس‌های مدارس نظارت خواهند کرد.


کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری
او در ادامه هم به برنامه‌های شرکت بهره‌برداری قطارشهری در آستانه فرارسیدن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و اظهار کرد: کاهش سرفاصله زمانی در زمان پیک مسافر در خط یک در روز آغاز سال تحصیلی، برگزاری 4پاتوق هنری و اجرای برنامه مترو تئاتر در ایستگاه شریعتی از 6مهر در روزهای شنبه، تهیه و توزیع 250قلم کالای فرهنگی در ایستگاه شریعتی، نصب بنر و استندهای تبریک سال تحصیلی در 34ایستگاه، شست‌وشو و نظافت 80دستگاه واگن خط یک و 2 و نمایش پیام‌های آموزشی و پخش کلیپ تصویری در مانیتورهای ایستگاه‌ها و قطارها از جمله اقدامات انجام‌شده در این بخش بوده است.


آماده‌سازی 3هزار فضای پارک غیرحاشیه‌ای
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به ترافیک روزهای ابتدایی مهرماه و افزایش حضور والدین با خودرو شخصی در معابر به‌ویژه هسته مرکزی شهر، 3هزار فضای پارک غیرحاشیه‌ای و 9300 فضای پارک حاشیه‌ای آماده‌سازی شده است. وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای استقبال از مهر تشدید نظارت و کنترل ورود ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین به محدوده مدارس با 2 اکیپ بازرسی است.
وی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای کنترل ترافیک معابر در ابتدای مهر هم‌زمان با بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: در این ارتباط تابلوهای LED گذرگاه‌های عابر پیاده تعمیر می‌شود و زمان‌بندی فرماندهی تقاطع‌ها با اولویت معابر شریانی و زمان شروع به کار اپراتورهای مرکز کنترل از ابتدای مهرماه تغییر خواهد یافت. کاظمی افزود: همچنین تیم تعمیرات تجهیزات الکترونیکی از 30شهریور تقویت و ارسال پیام‌های آموزشی و ترافیکی از طریق صداوسیما افزایش پیدا خواهد کرد. به گفته او، اجرای طرح گذربان مدرسه با هماهنگی آموزش‌وپرورش و پلیس راهور مشهد، هماهنگی با ادارات ترافیک مناطق شهرداری برای تکمیل علائم و تجهیزات ترافیکی مدارس، آموزش و فرهنگ‌سازی در بوستان ترافیک با هماهنگی آموزش‌وپرورش و اداره بهزیستی از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی جدید است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->