همراهی ۹۵ درصد از اصناف مشهد با تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی

  • کد خبر: ۵۰۹۶۸
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
همراهی ۹۵ درصد از اصناف مشهد با تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: طی هفته گذشته بیش از ۹۵ درصد از اصناف مشهد با تعطیلی و محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا همراهی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد ریواده افزود: علاوه بر تعطیلی واحد‌های صنفی در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار سایر اقشار مردم نیز منع تردد خودرویی پس از ساعت ۲۱ را در معابر شهری به خوبی رعایت کردند.

 

وی ضمن قدردانی از همراهی شهروندان با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: مهمترین شاخصه و رویداد طی هفته گذشته رعایت همه جانبه و قابل ستایش اجرای دستورالعمل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی بوده است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: با توجه به این که کارشناسان بهداشتی، مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا را ۱۴ روز دانسته‌اند باید دو هفته از اجرای طرح یاد شده بگذرد و سپس برای تعیین وضعیت جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دوباره بررسی شود که امیدواریم پس مدت مذکور شاهد ارتقا وضعیت مشهد از نظر کرونا باشیم.

 

پیش از این فرماندار مشهد نیز در هفتاد و نهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان اعلام کرد: مطابق با دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا در صورت تغییر شرایط پس از ۱۵ آذر ماه این محدودیت‌ها قابلیت تسهیل یا تشدید دارد.

 

محمد رضا هاشمی افزود: در صورت رعایت همگانی این دستورالعمل امیدواریم که شرایط مشهد پس از این تاریخ، تغییر وضعیت داشته باشد تا شرایط کسب و کار و محدودیت‌های تردد تسهیل شود.

 

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ۱۱۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۹۶ اتحادیه دارد.

 

از مجموع ۱۱۴ هزار واحد صنفی در این شهرستان، ۴۵ هزار کسب و کار جزء گروه شغلی یک و مشاغل ضروری و مورد نیاز مردم هستند و به فعالیت‌های خود در طول طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی ادامه می‌دهند.

 

این شهرستان با ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست و کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

 

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ تن رسید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->