جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

به‌بهانه انتشار نسخه باکیفیت TENET و واکنش‌ کاربران به این فیلم در فضای مجازی

  • کد خبر: ۵۱۳۱۲
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
به‌بهانه انتشار نسخه باکیفیت TENET و واکنش‌ کاربران به این فیلم در فضای مجازی
 بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و نسخه باکیفیت فیلم «TENET» (انگاشته) منتشر شد. از روز گذشته «فیلیمو» نیز این فیلم را با زیرنویس فارسی دراختیار کاربرانش قرار داده است؛ فیلمی که ماه‌ها، طرفداران نولان منتظر بودند نسخه باکیفیتش منتشر شود و دربرابر وسوسه دیدن نسخه پرده‌سینمایی‌اش، مقاومت کردند.
ارژنگ حاتمی - شهرآرارنیوز - بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و نسخه باکیفیت فیلم «TENET» (انگاشته) منتشر شد. از روز گذشته «فیلیمو» نیز این فیلم را با زیرنویس فارسی دراختیار کاربرانش قرار داده است؛ فیلمی که ماه‌ها، طرفداران نولان منتظر بودند نسخه باکیفیتش منتشر شود و دربرابر وسوسه دیدن نسخه پرده‌سینمایی‌اش، مقاومت کردند. «TENET» فیلمی پرخرج محسوب می‌شود و جالب است بدانید که کارگردانش به‌جای استفاده از جلوه‌های ویژه، در بخشی از این فیلم، واقعا یک بوئینگ۷۴۷ را منفجر کرده است.
 
 
به‌بهانه انتشار نسخه باکیفیت TENET و واکنش‌ کاربران به این فیلم در فضای مجازی
 
 
نولان در مصاحبه خود با «سینه‌یوروپ» اشاره کرده است که نگارش این فیلم‌نامه، نزدیک به هفت سال زمان برده است. شاید به همین دلیل است که خیلی‌ها بعد از اتمام این فیلم ۱۵۰ دقیقه‌ای، بعد از استراحتی کوتاه، دوباره فیلم را از ابتدا مشاهده می‌کنند. فیلمی که نولان برای نوشتنش هفت سال زمان گذاشته باشد، آن‌قدر پیچیدگی دارد که برای درک بهتر و تماشای دوباره‌اش، دوساعت‌ونیم دیگر وقت بگذارید.

این فیلم، تجربه موفقی در اکران داشت و در شهریور امسال، بسیاری از رسانه‌ها با اشاره به فروش ۵۳ میلیون دلاری‌اش، از تیتر «کرونا نتوانست نولان را شکست دهد»، استفاده کردند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این فیلم واکنش‌های بسیاری از کاربران ایرانی را در فضای مجازی درپی داشت و حتی در برخی صفحات فضای مجازی، شاهد جدال طرفداران و مخالفان آن بودیم.


فیلمی برای هواداران

برخی کاربران بر این عقیده هستند که نولان، این فیلم را برای طرفدارانش ساخته است. فردی به‌نام «ارشیا» در توئیتی نوشت: «همان‌طور که انتظار داشتم، کریستوفر نولان سنت‌شکنی نکرد و فیلم بد نساخت. TENET برخلاف آثار قبلی نولان به‌دنبال هدف گرفتن گروه تازه‌ای از مخاطبان نیست؛ نه علاقه‌مندان جنگ و علمی‌تخیلی، نه ابرقهرمانان و نه شعبده‌بازی. TENET فقط برای طرفداران پروپاقرص نولان ساخته شده و بس.» کاربر دیگری توئیتی به این شرح نوشت: «دیوانه‌بازی نولان با زمان، همان خواسته هوادارانش را برآورده می‌کند؛ اکشنی سریع با کانسپتی جدید جهان‌بینی و پیام نهایی مثل Interstellar جاه‌طلب با ایده ناب مثل Inception هماهنگی بالای موسیقی و فیلم‌برداری با اتمسفر فیلم مثل Dunkirk اکشنی چشمگیر.»


واقعا هیچی نفهمیدم

در مقابل بودند بسیاری از کاربرانی که این فیلم را فیلمی پیچیده دانستند که درکش برای مخاطب، بسیار سخت است. کاربری در این‌باره نوشت: «دارم TENET رو می‌بینم. هر پنج دقیقه یک‌بار دوباره می‌زنم عقب، از اول نگاه می‌کنم!»، یا کاربر دیگری که نوشت: «واقعا هیچی نفهمیدم از این TENET»، کاربر دیگری نیز در توئیتر این‌چنین نوشت: «قدیم می‌گفتن فرمول فروش اینه که بچه‌ها از فیلم خوششون بیاد؛ چون چندبار می‌رن ببیننش. آقای نولان یک قدم قضیه رو جلوتر برد: کاری کن هیچ‌کس با یک‌بار دیدن درست، از قصه‌ات سردر نیاره!»

کاربر‌های بسیاری واکنش‌هایی طنزآمیز به این فیلم نشان دادند: «خلاصه TENET: یه عده دارن می‌رن، باز همونا دارن میان!» یا کاربر دیگری که نوشت: «در دو ساعت‌ونیم فیلم، کاراکتر‌ها چهار قدم مثل آدم راه نمی‌رن؛ یا روی هوا هستن یا روی آب، یا دارند چپکی راه می‌رن.»، کاربر دیگری نیز نوشت: «می‌خوام تشکر کنم از نولان بابت ساخت TENET که بعد از هشت ماه، خاطرات کلاس‌های دانشگاه رو برام زنده کرد. وقتی به کناریم نگاه می‌کردم و می‌گفتم تو چیزی می‌فهمی؟ می‌گفت نه و خیلی خوشحال می‌شدم که خنگ نیستم.»


شباهت محتوایی TENET و سریال Dark

اگر فیلم TENET را ندیده‌اید، از این جای متن به بعد، کمی خطر اسپویل شدن داستان را به‌همراه دارد. برخی کاربران نیز به شباهت‌های محتوایی TENET و سریال Dark اشاره کرده بودند. کاربری به نام «سجاد» در این زمینه نوشت: «دقیقا همان تئوری‌ای در این فیلم استفاده شده که در دارک بود. آدام می‌خواست تمام اتفاق‌ها دوباره عین قبل بیفتد تا این لوپ همیشه تکرار شود.»

و به‌عنوان حسن ختام، اشاره می‌کنیم به توئیت بهنام صمدی، از کارشناسان بازار سرمایه که درباره این فیلم نوشته بود: «نمی‌شه یک دونه از این دستگاه‌های وارونه‌کننده زمان به ما بدن که شاخص ۲ میلیونی رو پس بگیریم؟»
 
 
به‌بهانه انتشار نسخه باکیفیت TENET و واکنش‌ کاربران به این فیلم در فضای مجازی
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->