سرخط خبرها
عملکرد اداره خدمات شهری در دهه اول محرم

قدردانی از پاکبان‌ها

  • کد خبر: ۵۱۳۲
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
قدردانی از پاکبان‌ها

بخشنده
خبرنگار شهرآرا محله

رئیس اداره خدمات شهری منطقه 7 در گفت‌وگو با شهرآرامحله از زحمات پاکبانانی گفت که در ایام سوگواری سالار شهیدان با جان و دل در تلاش برای نظافت شهر کوشیدند تا به مجاوران و زائران امام رضا(ع) خدمت کنند.


نظافت 24 ساعته!
به اذعان بسیاری امسال در ایام سوگواری سالار شهیدان خیابان‌های منتهی به حرم مطهر با وجود حجم زیاد جمعیت بسیار تمیز بود و حتی در گوشه و کنار معابر کمتر شاهد زباله بودیم و این دسترنج صدها پاکبانی است که 24ساعته در خیابان به نظافت شهر در روزهای تعطیل مشغول بودند.
رئیس اداره خدمات شهری منطقه با تقدیر از زحمات پاکبانان بیان کرد: با توجه به اینکه کارگران در تعطیلات رسمی تعطیل هستند ما دستورکار مازادی به پیمانکاران دادیم تا در 2روز تاسوعا و عاشورا کلیه کارگران با پرداخت کامل حقوق به کارگیری شوند. افزون بر این کلیه کارکنان خدمات شهری و ناظران پیمان‌ها نیز در این 2روز به حضور در سرکار خود ملزم شده بودند و به صورت شیفتی در اطراف حرم مطهر حضور داشتند.
مرتضی طهماسبی با اشاره به تعداد پاکبانان ادامه داد: در ایام سوگواری سالار شهیدان 470 کارگر تنها برای نظافت خیابان‌های اصلی به کارگیری شدند و افزون بر این کلیه اکیپ‌های سد معبری به طور کامل در محدوده به صورت آماده باش حضور دائم داشتند که نتیجه زحمات آن‌ها نیز جمع‌آوری 17نفر از افرادی بود که در میان عزاداران حسینی مشغول به تکدی‌گری بودند.
نیروهای سد معبر همچنین 123مورد به جمع‌آوری دست‌فروش‌ها و سد معبر اقدام کردند.


استقبال از محرم
رئیس اداره خدمات شهری منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره با فرا رسیدن ماه محرم افزود: نصب 450 بنر و آویز در معابر اصلی منطقه، تغییر پرچم‌های بولوار فرودگاه و خیابان جمهوری اسلامی با پرچم‌های مشکی، افزایش جایگاه‌های نصب بنر هیئت‌های مذهبی و تعمیر تعدادی از آن‌ها در خیابان‌های منطقه، شست‌وشوی خیابان‌های منتهی به بارگاه مطهر امام رضا(ع) و کانال‌های فاضلاب محدوده حرم رضوی، افزایش شیفت کار خودروهای جمع‌آوری زباله و فعال شدن آن‌ها در ساعت‌های بعدازظهر با توجه به زیاد شدن زباله‌ها در این ایام بخشی از اقدامات انجام شده این اداره در ماه محرم بود.
طهماسبی خطاب به هیئت‌های مذهبی که در این ایام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی مبادرت می‌کنند، گفت: خواهشمندیم شهروندانی که به برپایی ایستگاه‌های صلواتی مبادرت می‌کنند، بهداشت را به طور کامل رعایت کنند و همچنین از آن‌ها می‌خواهیم پس از اتمام کار ایستگاه زمانی که به جمع‌آوری پرچم‌های مشکی اقدام می‌کنند، داربست‌ها را نیز جمع‌آوری کنند چرا که بودن این داربست‌ها در معابر برای سلامت شهروندان خطرناک است و بدمنظری ایجاد می‌کند.


قدردان پاکبان ها هستیم
رئیس اداره خدمات شهری منطقه در پایان با قدردانی از افرادی که در این ایام سوگواری به خدمت به عاشقان امام حسین(ع) مشغول بودند اظهار کرد: از تمامی کارکنان خدمات شهری و کارگران عزیزی که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بر سر کار خود حاضر شدند و باعشق به عزاداران حسینی خدمت کردند تقدیر می‌کنم و ما قدردان زحماتشان هستیم. امیدوارم در کنار یکدیگر و با همین قوت در همه طول سال به کار خود ادامه دهیم.
طهماسبی در پایان خطاب به پاکبانان منطقه افزود: امسال از بین کارگران زحمتکش منطقه 20 نفر را که تلاش مضاعفی برای خدمت به شهروندان داشتند، انتخاب کردیم و آن‌ها را در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام خواهیم کرد تا افزون بر زیارت عتبات عالیات به زائران امام حسین(ع) خدمت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->