آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور تامین اجتماعی

  • کد خبر: ۵۱۳۲۹
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
  • ۲۰
آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور تامین اجتماعی
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: اصلاحات احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی به تصویب اعضای هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) در نشست مجازی دیروز (دوشنبه، ۱۰ آذر) درباره آخرین وضعیت صدور اصلاحات احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی، اظهار کرد: اصلاحات احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی به تصویب اعضای هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی رسیده است.  

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: برای هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی آن را ارسال کردیم و کارگروهی در هیات امنا آن را مصوب کرد و تا چند روز آینده به تصویب اعضای هیات امنا می‌رسد و آن را اجرا می‌کنیم.  

وی درباره رقم افزایشی حقوق این دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: اینکه چقدر حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور افزایش پیدا کند، متغیر است و بر اساس سال‌هایی که سختی کار داشتن محاسبات انجام می‌شود.  

سالاری افزود: ممکن است فردی دو سال، فرد دیگر سه سال و یا بیشتر سخت و زیان‌آور داشته باشد و اینکه میزان حقوقی دریافت این افراد چقدر و سابقه سخت و زیان آوری آن‌ها چه میزان است، متناسب‌سازی حقوق آن‌ها بر آن اساس محاسبه می‌شود.
 

جزییات دریافت خدمات درمانی بدون دفترچه

با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته چهارم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی افزود: در سه هفته گذشته هفت خدمت غیرحضوری شده‌اند و امروز یک خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و برای دریافت آن نیازی به مراجعه بیمه شده به شعب نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خدمت غیرحضوری که امروز رونمایی می‌شود، انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری است و باعث کاهش مراجعات جمعیت قابل توجهی خواهد شد، گفت: طرح با نظم خوبی شروع شده و قرار است هر دوشنبه یک تا چهار خدمت آماده شود. کار را با همین روند ادامه خواهیم داد، البته در پشت صحنه تلاش‌های گسترده و شبانه روزی در حال انجام است.

سالاری ادامه داد: باید به طور ویژه از بانک رفاه، شرکت خدمات ماشینی تامین، معاونت بیمه‌ای قدردانی کرد که این خدمات با همکاری چندجانبه الکترونیکی می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری اعلام کردیم با توجه به تصمیم ستادملی کرونا برای تعطیلی‌ها و محدودیت ها، شعب در شهر‌های قرمز تعطیل هستند گفت: امکان داشت بیمه شدگانی برگه دفترچه شان تمام شده باشد و به خدمت درمانی نیاز داشته باشند. ما استعلام برخط اعتبار را از اول خرداد کلید زدیم و عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه را اجرایی کرده بودیم، ولی از دفترچه‌ها کماکان استفاده می‌شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اما در این مرحله اعلام کردیم به علت تعطیلی ها، اگر کسی برگه‌های دفترچه اش تمام شده می‌تواند باز هم خدمت دریافت کند. سازمان همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را در مطب ها، درمانگاه، آزمایشگاه ها، تصویربرداری‌ها و ... فراهم کرده است.

سالاری افزود: به دو طریق امکان نسخه نویسی وجود دارد. برای هریک از مراکز درمانی سامانه‌ای طراحی کرده ایم که درمانگر می‌تواند نسخه را در آنجا بنویسد و یا خدمت مربوطه را ارائه کند. روش دوم این است که اگر مراکز درمانی خودشان سامانه‌ای دارند می‌توانند نسخه یا خدمت را در سامانه خودشان ثبت کنند که روی سیستم ما هم می‌نشیند، اما هنوز شاید خیلی مراکز درمانی متصل نشده باشند.

وی با بیان ایکه اگر در نهایت هیچ کدام از این دو امکان وجود نداشت پیش بینی کردیم که پزشک‌ها در سربرگ خودشان نسخه نویسی کنند گفت: با توجه به اینکه سامانه‌های داروخانه به تامین اجتماعی متصل است، دارو به بیمار داده می‌شود و از این حیث مشکلی ایجاد نمی‌شود و گام جدی تری به سمت حذف دفترچه هاست. آخرین گام‌های حذف دفترچه کاغذی را برمی داریم و امید است بتوانیم ظرف یکی دوماه آینده به طور کامل از این امکان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا موضوع عدم نیاز به دفترچه‌های درمانی و نوشتن دارو روی سربرگ پزشک، فقط مربوط به دروه محدودیت‌های کرونایی تا آخر آذر است یا اینکه یک روال همیشگی خواهد شد؟ اظهار کرد: فعلا به این صورت جلو می‌رویم و اگر در اجرا مشکلی نداشته باشیم ادامه می‌دهیم تا جایی که دیگر نیازی به نوشتن دارو یا خدمت در سربرگ پزشک هم نباشد.

سالاری افزود: مکررا از پزشکان می‌خواهیم نسخه‌نویسی الکترونیک را شروع کنند و مستقیم در سامانه نسخه‌نویسی کنند.

سالاری در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای خرداد ۵۰ میلیون کاهش مراجعه داشتیم که بخش عمده‌ای مربوط به عدم نیاز به تمدید دفترچه بیمه است، اظهار کرد: در مجموع با هشت خدمت غیرحضوری شده در قالب طرح ۳۰۷۰، حدود ۱۲میلیون مورد مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها در سراسر کشور کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نیاز به انجام معاینات پزشکی برای انعقاد قرارداد بیمه اختیاری گفت: برای خدمتی که امروز رونمایی شد، نیازی به معاینه پزشکی نداریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات برنامه عمل «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم» گفت: بحث ایجاد نظام متمرکز، دستور رهبری در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بود. وزیر رفاه بلافاصله مکاتبه‌ای با رهبری و رئیس جمهور داشت و اعلام کرد که طراحی برنامه را شروع کرده‌ایم و در کوتاه‌ترین مدت ارائه خواهد شد.

سالاری افزود: ما هم به دنبال این تصمیم و دستور وزیر، جلساتی با همکاران و صاحبنظران ترتیب دادیم. در سنوات گذشته روی این موضوع کار‌های علمی و پژوهشی انجام شده بود و نیاز بود با عنوان و هدفگذاری جدید تکمیل و منطبق شود. جلسات همچنان ادامه دارد. طرح اولیه‌ای استخراح کرده‌ایم، ولی تصمیم‌گیرنده ما نیستیم و پیشنهاد دهنده ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد توجه در این نظام متمرکز در حوزه صندوق‌های بازنشستگی، تجمیع و جلوگیری از پراکندگی صندوق‌های متعدد و توسعه پوشش است؛ البته تجمیع الزاما به معنای ادغام نیست و می‌تواند به معنای مدیریت کلان و متمرکز باشد. هرچند ممکن است در این مسیر ادغامی هم با تاکید بر استقلال بیمه‌ها رخ دهد، اما در مجموع سیاستگذاری واحد مدنظر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: محور دوم حوزه درمان است که اکنون پراکندگی در آن به چشم می‌خورد. ۴۵ میلیون بیمه شده درمان داریم، شمار کمتری از مردم هم تحت پوشش بیمه سلامت و چند صندوق دیگر هستند که برای آن‌ها پیشنهادات جداگانه‌ای تعریف شده است.

سالاری افزود: محور سوم هم بیمه بیکاری است. سازمان در این باره متولی است و مسئولیت دارد. منتها دوگروه باقی می‌مانند که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود؛ نخست شاغلین حرف و مشاغل آزاد هستند که اگر بیکار شوند چه طور بیمه برای آن‌ها باید پیش بینی شود. گروه دوم هم افرادی که شاغل نیستند و دولت باید از آن‌ها حمایت کند که احتمالا کمک به آن‌ها از جنس حمایتی است و دیگر بیمه‌ای نیست. ما در تصیم سازی‌ها مشارکت داریم و کار را فعالانه جلو می‌بریم.  
 
منبع: ایلنا

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
5
بیات تودادگاهی خواهی شد تو وسالاری وعدهای از فراکسیون وتعدادی از نمایند گان کار فرماها وبخصوص قانون شکنی واجرای حقوقحقه را ازروی حسادت سلیقگی وارفاقی وبر ابرام وپافشاری از گروه خوکدت هشصد واز زیان اور چهارصد وافترا وبدوروغ خودرا به بیت رهبری وصل کردن بموقع جوق بر گردن کلفتتان زده میشود جوجه کبابی که میخوری بگفته خودت خون دل وریه چرکین بازنشستگان سخت وزیان اوره بزودی شناسایی میشوید بقیه هم جرمانتان وبدست عدالت سپرده میشوید دگدور قانون شکن
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
7
سلام خوب دمبل ودومبولی راه انداختیدیک مثل هست میگویندهمیشه عروسی ثروت مندان ومردن فقرابی صروصدابرگزارمیشودوعیت واقعیت است انهایی که صداهاملیون دلاروبلکه ملیارددلارزدندبه جیب واقازادهاشون توی بهترین کشورهای دنیا زندکی لاکچری میکنندوگارگروبانشسته داره توی بدبختی خودش بافرزندانشون دست وپا مزنندلب ودهن متوجه نمیشه.وسلام یاحق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
5
فقط یه سوال خواهش میکنم این متن رو به سمع مسئولین برسونید چرا خیانت وجنایت کردن در پرداخت حقوق کارکنان دولت بازنشسته که از تامین اجتماعی حقوق میگیرن.بین کارمندان دولت بازنشسته از صندوق کشوری میگیرن مگر نگفتن همسان سازی این خیانت سازی بود...شهر ارانیوز جان بچهاتون منتشر کنید به خدا خیانت کردن الان بین ما کارکنان دولت که از صندوق تامین اجتماعی حقوق میگیریم تا 3میلیون کمتره
بهروز امامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
11
این اقا فقط وعده وعید میده.چرا این همه با اعصاب بازنشستگان بازی میکنید.وعده اذر داده بودن اذر هم تموم شد و احکام رو ندادن حالا هم حواله دادن به هیئت امنا چرا این همه دروغ.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
2
تورا به وجدانتان حق ما ضایع نگنید ۲۵ سال توی گارخانه کاشی جلو گوره کار کردم چه شد این سخت زیا





ا ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
1
سلام اقای سالاری خواهشن تواذر ماه بماه به سختی کار بدین گرفتاریم واالله
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
3
مگر بنا نشد احکام آذرماه تغییر کند و مبلغ افزایش در پایه حقوق تجمیع شود و لااقل در افزایش سال آینده دیده شود مخصوصا افزایش ناچیز ازکارافتادگان کمی جبران شود ۱۵۰ تومان افزایش در این تورم ارزشی ندارد حداقل به پایه حقوق اضافه کنید همانطور که قول دادید عمل کنید و احکام را تغییر بدید
یادگاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
فیش آذر ماه هم صدر شد مستمر بگیران تامین اجتماعی سختی وزیران آور باز هم کلاه گذاشتین سرمون ولی این بار حقمون خودمون خواهیم گرفت بی عدالتی دیگر بسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
تامین اجتماعی اینقدر طولش میدهد تا پایان سال که با افزایش حقوق ساله مثلا اعلام کند که افزایش یافت .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
5
یکی باید جلو این قلدرهای تامین اجتماعی را بگیرد.بی عدالتی در این سازمان بیداد می کند.دولت هم از آنها حمایت میکند. تنها خدا باید به داد بازنشستگان برسد.حقوق بازنشستگان خود سازمان تامین اجتماعی چندین برابرحقوق بقیه بازنشستگان است.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
دوستان لطفا این همه الکی شلوغ نکنید،اگه راست میگیدکه حقتون ضایع شده باناله ونفرین
کردن به کسی حق نمیدن پس بیایید یه روز را وعده کنیم و جلوی سازمان تامین اجتماعی فقط
اجتماع کنیم،نه شعاری بدیم و نه حرفی بزنیم
اونا خودشون میدونن مابرای چی تجمع کردیم
قدری غیرت لازمه،بسم الله
ناشناس
United States of America
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
اینقدر بازنشستگان کارگری راهیچ فرض کردندهرکاری دلشان می خواد انجام مدهندکسی نیست بگوید موعمن تورم هزار درصدی کارگربیچاره که سی سال یابیست سخت وزبان اور بیمه واریز کرده دومیلیون به چه دردی می مورد دوات اقای مدیر عامیل رابا حقوق کلان استخدام میکند اونهم در برابر ضلم دولت به سازمان ونیروهای وابسته سرشوخم می کند ماهم مقصریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
1
خیلی دوروغ میگیدخداازتونگذره.چرااینقدر اذیت میکنید.بازنشستگان.تامین اجتماعی رو.حقوق مارو
بااین تبعیض سازی ۲۰۰هزارتومن زیادمیکنید.حقوق بازنشستگان کشوری دو.الی پنج
میلیون زیادکردید.انشالله.این حق مارومیخوریدزهر
مارشه ازبین ببردتون .که ماهمیشه بایدشرمنده زن
بچه باشیم.آتش خشم مااز نداری روزبه روزشعله ورترمیشه حقوقه مارچزیادکنیدبادومیلیون دویست
که نصفش برای اجاره خونه وقسط میره بایک میلیون چه جوری سی روزباچهارنفر.بگذرونیم
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
پس چراکسی نیست یقه کارفرماهارو بگیره اونم شرکت دولتی بیست سال کار سخت وزیان آور انجام بده بعد بفهمی عنوان شغلیتو بیمه یه چیزدیگه رد کردن کاشکی یه گزارشگری بود پوشش میداد حقمونو بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
شما طبق قانون باید طبق تورم هرسال حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی وکارگران رااضافه کنید طلب کارهم هستید اقای سالاری نمی توانی بروکنارترابه خدا
ناشناس
Belgium
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
شما.و.من.بازنشسته.جقدر.بدبخت.هستیم.بعد.از.این.همه.حرف..دروخ.باز.هم.منتظر.افزایش.سخت.زبان.اور.هستیم..
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
این همه وعده به عده ای که حقوق شون ده روز برج جواب میده از خدا بترسید اون خیلنت سازی این هم سخت وزیان اورتون ...اگه خدا میشناسید باید چندماه گذشته هم بدید..مگر قسط عقب میفته میتونیم بگیم اشتباه کردم ندادم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
باسلام
دولت برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند فکری بردارندحقوق افرادیکه با یک سابقه و یک طبقه حقوقی و  کارمند رسمی مدیریت خدمات کشوری در یک سازمان در سال ۹۹ بازنشسته شده اند صندوق بازنشستگی کشوری همسان سازی برایشان اجراشده ولی کارمند رسمی دولت که بازنشسته صندوق تامین اجتماعی بوده از همسان سازی خبری برایش نیست و بیش از دو میلیون تومان حقوقش از همکارش در صندوق بازنشستگی کشوری کمتراست؟؟؟!!!!
کی مشکل همسان سازی حقوق کارمندان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند حل میشه؟
چطور دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری منابع مالی دارد و اقدام میکند ولی برای بازنشسته دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند بودجه ای نیست؟؟؟!!
دولت بجای حقوق ۶۰ میلیونی مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی را حل کند.
شرمنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
کارفرما حق سنوات نداد گفت بجای اضافه بیمه سخت و زیان آور و حالا هم با این حقوق شرمنده خانواده هستیم! آقای بیات شما چرا همدست اینها شدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
0
0
فریاد و دادخواهی از یک بیعدالتی.ایا کسی هست که بشنود.اخیرا در شعبه ۱۷ تامین اجتماعی شغل مهماندار هواپیما جزو مشاغل سخت قرار گرفته. این خیلی سوختن و حسادت دارد که خانومهای مهماندار هواپیما شغلشون جزو مشاغل سخت قرار گرفته و یکی از انها اشنا بود و میگوید من با ۲۳ سال سابقه بازنشسته شده ام و دارم ۳۵ روز حقوق در ماه میگیرم (۱/۵ × ۲۳/۴ = ۳۵) با ۴۳ سال سن. تازه میگوید من گنجایش دارم ۲۰ سال دیگر هم مهماندار باشم و دلم برای مهمانداری خیلی تنگ شده و افسرده شده ام از بیکاری. و در شرکت هواپیمایی ماشین شاسی بلند دنبالم می امد حتی چنین ماشینی دنبال یک مدیر با سابقه هم نمیرود و خرج خوردو خوراک و لباس و پیراهن فرم و کیف و کفش همه چیز پای شرکت بود تازه انقدر نعمت زیاد بود که از کیک و ابمیوه و غذا و غیره علاوه بر مصرف شخصی به اشنایان هم میدادم و از راحتی انگار من روی هوا میرفتم و می امدم تا اینجا ایا شما خواننده محترم که داری این مطلب را میخانی چیزی از سختی کار در مورد این شغل فهمیدی.تازه این حرفها را یک خانوم مهماندار میگوید پس به مراتب این شغل برای اقایان راحت تر میباشد. ادامه مطلب. و در زمان اشتغال حقوق بالایی میگرفتم طوری که هم حق بیمه ام را انقدر بالا برده بودم که مدیر من میگفت انقدر حق بیمه ات را بالا نبر چون بیمه شک میکند و به جای دو سال، ۵ سال اخر را محاسبه میکند و هم علاوه بر زندگی به تفریحاتم هم میرسیدم و دارم دنبال یک شرکت هواپیمایی میگردم که بروم انجا پاره وقت کار کنم این خانوم یک چیزی گفت که واقعا جالب بود و گفت که بین همکاران خانوم رقابت و حسادت خیلی بود و خانومها بیشتر با همکاران اقا راحت تر بودن چون انها زیر اب زن نبودن و اگر هم بودن خیلی کمتر بودن. قیافه این خانوم را که ادم میبینه خیلی خوب مانده و سرزنده وشادابه و این خانوم میگوید من نمیخاستم بازنشسته شوم ولی چون ۵ سال بود حق بیمه بالا رد میکردم و حساب کردم میتوانم ۳۵ روز حقوق در ماه بگیرم گفتم ریسک نکنم و بازنشسته بشوم و بعد دوباره کار کنم و میگوید چون حق بیمه بالا رد میکردم الان حقوق بازنشستگی من ۲۱ میلیون تومن است . واقعا ادم اتش میگیرد اخه با چه مبنایی به شغل مهماندار هواپیما سختی کار داده اند.انوقت یک مردی با ۶۰ سال سن و ۲۹ سال سابقه که بعلت کمردرد و بیماری باید بازنشسته شود و کارفرمای این مرد ۹ سال سابقه برایش رد نکرده با سه تا فرزند جوان میگوید میخواهم خودم را از بین ببرم. چون بیمه به من ۲۰ روز حقوق میدهد اخر این بیعدالتی تا کی. لا اقل سقف حقوق مهماندار هواپیما را ۳۰ روز در ماه کنید . نه اینکه طرف هم حقوق بالا بگیرد بخاطر اینکه حق بیمه بالا رد کرده و هم سقف سابقه ۳۵ روز حقوق در ماه را بگیرد مخصوصا این سقف حقوق ۳۵ روز در ماه با سابقه پفکی ۲۳ سال خیلی باعث فخرفروشی و غرور انها میباشد. و هم اینکه جوان و قبراق و سرحال باشد. و هم اینکه با غرور و از جایگاه بالا بیاید و بگوید من با ۴۳ سال سن و ۲۳ سال سابقه دارم حقوق بالا میگیرم و ببخشید در جوانی با سابقه پفکی ۲۳ سال دارم ۳۵ روز حقوق یعنی سقف سابقه تامین اجتماعی را میگیرم و از لحاظ سلامتی هم بسیار خوبم. یعنی هم خر و خرما و چند مزیت دیگر . طبق مثل خروخرما . تازه بیشتر هم گرفته. همچنین مهماندارهای هواپیما تمام حقوقشان ذخیره میشود چون هزینه ایاب و ذهاب ندارند و ماشین شرکت موظف است که انها را از دم در خانه تا فرودگاه ببرد و بیاورد همچنین صبحانه ناهار وشام و میان وعده به وفور در اختیار انهاست علاوه بر مصرف شخصی به خانه هم میبرند همچنین تهیه کیف پرواز و لباس فرم و تمام ملزومات بصورت سالانه توسط شرکت در اختیار انها قرار میگیرد همچنین در زمینه درمان شرکتهای هواپیمایی با شرکتهای بیمه تکمیلی قرارداد میبندند که قوی هستند . اصلا همین یک مزیت رفت وامد که خودش کلی هزیته و استرس داره و میتونه یکی از عوامل سخت و زیان اور باشه و همه کارمندان این هزینه و سختی را متحمل میشوند . برای اینکه مهماندارها قند تو دلشون جابجا نشه شرکت برای انها حمل و نقل در نظر میگیرد علاوه بر مزیتهای دیگر . چون همین هزینه حمل و نقل روزانه رفت و برگشت واقعا برای کسانی که سر کار میروند سنگین است و استرس زا.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->