آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

قیمت‌های جدید آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ + جدول

  • کد خبر: ۵۱۳۳۶
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
قیمت‌های جدید آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ + جدول
با تصمیم دولت، هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۰ مشخص شد

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت وزیران در جلسه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد قانون بودجه سال ۱۳۶۴ کل کشور، هزینه دریافتی خدمات ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ را تصویب کرد.


بر همین اساس، درآمد‌های سازمان سنجش آموزش و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به حساب خزانه، واریز و در بخش درآمد بودجه کل کشور، منظور و معادل آن از طریق درج در ردیف بودجه هزینه‌ای در لوایح بودجه سنواتی در اختیار سازمان و وزارتخانه مذکور قرار می‌گیرد.

هزینه آزمون سراسری در سال ۱۴۰۰، ۵۴ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه این آزمون در سال ۹۹، ۳۷ هزار تومان و هزینه آزمون سراسری سال ۹۸؛ ۳۷ هزار ۵۰۰ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۵.۹ درصد است.

هزینه آزمون کاردانی پیوسته ۱۴۰۰، مبلغ ۵۴ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه آزمون در سال ۹۹، ۳۷ هزار تومان و هزینه آزمون کاردانی پیوسته سال ۹۸؛ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۵.۹ درصد است.

هزینه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۰، ۶۸ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۴۶ هزار تومان و هزینه این آزمون در سال ۹۸؛ ۳۴ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۷.۸ درصد است.

هزینه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۰، ۹۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۶۱ هزار تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۷.۵ درصد است.

هزینه آزمون‌های استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰، ۹۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه این آزمون‌ها در سال ۹۹، ۶۱ هزار تومان و هزینه سال ۹۸، ۴۵ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۷.۵ درصد است.

هزینه آزمون دکتری داخل و اعزام به خارج و دکترای تخصصی پزشکی ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه این آزمون در سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان و هزینه این آزمون در سال ۹۸، ۷۵ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون زبان انگلیسی پیشرفته ۱۴۰۰، ۱۴۵ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه این آزمون در سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و در سال ۹۸ هزینه این آزمون ۷۵ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۵.۵ درصد است.

هزینه آزمون سنجش استاندارد‌های مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) ۱۴۰۰، ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه سال ۹۹، ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و هزینه این آزمون سال ۹۸، ۱۲۰ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۱.۷ درصد است.

هزینه آزمون عملی رشته تربیت بدنی ۱۴۰۰، ۷۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه سال ۹۹، ۴۲ هزار تومان تعیین شد و هزینه این آزمون در سال ۹۸، ۳۱ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۶۶.۶ درصد است.

هزینه آزمون‌های عملی رشته هنر ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و هزینه این آزمون سال ۹۸، ۵۰ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ۱۴۰۰، ۶۵ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آن در سال ۹۹، ۴۶ هزار تومان تعیین شده و هزینه این آزمون سال ۹۸، ۳۴ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۱.۳ درصد است.

هزینه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و دستیاری تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و هزینه آن در سال ۹۸، ۷۵ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون ملی دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۰، ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه سال ۹۹، ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و هزینه این آزمون سال ۹۸، ۱۵۰ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۴۰۰ که در مرحله دو برابر مرحله اول و در مرحله سوم و بیشتر دو برابر مرحله دوم افزایش خواهد یافت ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود و هزینه این آزمون در سال ۹۸، ۷۵ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون مصاحبه بررسی صلاحیت‌های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۰، ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۱۴۰۰ که از مرحله دوم به بعد دو برابر افزایش خواهد یافت ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه آزمون سال ۹۹، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۵۰ درصد است.

هزینه ثبت نام آزمون سراسری برای داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها خارج از کشور است در سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون تومان تعیین شده است در حالی که هزینه سال ۹۹، ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده و هزینه این آزمون سال ۹۸، ۴۰۰ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۶۶.۷ درصد است.

خدمات سامانه انتخاب رشته پیشنهادی (اختیاری) ۱۴ هزار تومان تعیین شده در حالی که هزینه آن در سال ۹۹، ۱۰ هزار تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۰ درصد است.

هزینه ثبت نام متاخرین آزمون‌ها و تغییر حوزه امتحانی سال ۱۴۰۰، ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان (متخلفان احتمالی) آزمون‌ها ۱۴۰۰ (موضوع قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مصوب ۱۳۸۴) مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه علاقه مندی به گزینش در دانشگاه پیام نور، تربیت معلم (فرهنگیان) و مراکز غیر انتفاعی سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است در حالی که هزینه این آزمون در سال ۹۹، ۹ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده بود و هزینه این آزمون در سال ۹۸، مبلغ ۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۷.۳ درصد است.

خدمات پیام کوتاه آزمون (اختیاری) ۸۵۰ تومان تعیین شده است در حالی که هزینه این خدمت در سال ۹۹، ۶۰۰ تومان تعیین شده بود. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۱.۷ درصد است.

بررسی پرونده صلاحیت عمومی داوطلبان آزمون‌ها در سال ۱۴۰۰، ۸۸ هزار تومان تعیین شده است در حالی که هزینه آن در سال ۹۹، ۶۰ هزار تومان و در سال ۹۸، ۴۴ هزار تومان بوده است. میزان افزایش قیمت این آزمون در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۹، ۴۶.۷ درصد است.

 

افزایش ۵۰ درصدی قیمت کنکور‌ها/ هزینه آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شد

قیمت‌های جدید آزمون‌های سراسری در سال ۱۴۰۰ + جدول

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->