سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

با هدف زیباسازی منظر شهری انجام می‌شود

بهسازی پیاده‌روهای منطقه

  • کد خبر: ۵۱۳۸
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
بهسازی پیاده‌روهای منطقه

نجمه موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله

مناسب‌سازی فضاهای شهری به‌ویژه پیاده‌روها یکی از موضوعاتی است که از منظرهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در زندگی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، پیاده‌روهای استاندارد که قابلیت پیاده‌روی مطمئن برای شهروندان را داشته باشد علاوه بر اینکه در زیباسازی شهر تأثیر می‌گذارد اطمینان و نگرش مثبتی را نیز در شهروندان ایجاد می‌کند.
با توجه به اینکه تأمین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور از معابر یکی از مهم‌‏ترین وظایف شهرداری‏‌ها به شمار می‌رود در همین راستا برای بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها با هدف حفظ امنیت و آرامش شهروندان از سوی مدیریت شهری تلاش می‏‌شود و به همین منظور هم بازسازی و ساخت پیاده‌روها از جمله اقدامات مستمر شهرداری‌هاست.
شهردار منطقه8 مشهد با بیان اینکه پیاده‌رو از زیرساخت‌های مهم شهری و مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش از فضای عمومی شهر است، اظهار کرد: با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تردد عابران پیاده، نصب تجهیزات مناسب در پیاده‌روها در راستای رفاه حال شهروندان و همچنین زیباسازی بصری و احترام به حقوق مجاوران و زائران امام رضا(ع) پروژه بهسازی پیاده‌روهای خیابان‌های امام خمینی(ره)، بهار و کوهسنگی در حال انجام است.
علی شیرازی با اشاره به اینکه فاز سوم پیاده‌روسازی و بهسازی گذرگاه عابر پیاده خیابان امام خمینی(ره) آغاز شده است، گفت: پروژه بهسازی و پیاده‌روسازی خیابان امام خمینی(ره) فاز3 با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال و در حد فاصل خیابان امام خمینی(ره) 63 تا میدان انقلاب با متراژ 4هزار متر مربع در حال اجراست.
وی ادامه داد: خیابان بهار یکی از شریان‌‌‌های اصلی شهر برای تشرف به حرم مطهر رضوی است و با توجه به اینکه زائران و مجاوران زیادی از این خیابان تردد می‌کنند این خیابان نیز به بهسازی نیاز داشت که در همین راستا فاز دوم پیاده‌روسازی، ترمیم و سامان‌دهی این محور مواصلاتی در حد فاصل بهار9 و چهارراه لشکر ضلع شمالی با صرف اعتباری در حدود 8میلیارد ریال در حال انجام است.
شیرازی تصریح کرد: با اجرای پیاده‌روسازی خیابان بهار، ضمن بهبود عبور و مرور و زیباسازی منظر شهری در منطقه تلاش می‌شود تا با انجام این نوع از طرح‌ها پیاده‌روهایی استاندارد و مناسب برای معلولان ایجاد شود تا تردد شهروندان با سهولت بیشتری صورت گیرد.
شهردار منطقه8 مشهد خاطرنشان کرد: تایل‌فرش پیاده‌روها، احداث مسیر تردد نابینایان، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای تأسیسات آبیاری تحت فشار از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان و ترغیب به پیاده‌روی، زیباسازی منظر شهری، مناسب‌سازی و رعایت استانداردهای فنی برای سهولت در تردد عابران پیاده به‌ویژه نابینایان، معلولان و سالمندان از اولویت‌های اجرای این پروژه عمرانی است.
شیرازی در ادامه از عملیات عمرانی اصلاح و بازسازی پیاده‌رو خیابان کوهسنگی حدفاصل تقاطع خیابان امیرکبیر تا میدان الندشت پس از انجام نظرسنجی شهروندان خبر داد و گفت: خیابان کوهسنگی یکی از خیابان‌های اصلی عبور و مروز زائران به پارک کوهسنگی بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد زیاد عابران پیاده در این خیابان، فاز دوم عملیات سامان‌دهی و نوسازی مسیر پیاده‌رو، بازسازی باغچه‌ها، اصلاح و بازسازی سنگ جداول، اصلاح شیب‌بندی کف و رفع موانع با متراژ 7هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 8میلیارد ریال آغاز و در حال انجام است.
شهردار منطقه8 مشهد با اشاره به اینکه طرح پیاده‌‌روسازی خیابان کوهسنگی مطابق با نظرسنجی‌ای که از شهروندان صورت گرفت اجرا می‌شود، اظهار داشت: نظر شهروندان توسط مشاور طرح در پروژه لحاظ می‌شود و هدف اصلی از اجرای آن تسهیل در رفت و آمد عابران پیاده و ارتقای کیفیت گذر، امنیت خاطر عابران و فراهم کردن محیطی تمیز و جذاب و استفاده بهینه از عرض معابر است.
شیرازی در ارتباط با پیش‌‌بینی زمان اتمام این پروژه‌ها بیان کرد: در حال حاضر از لحاظ اجرای پروژه‌ها از زمان‌بندی جلوتر هستیم ضمن اینکه مدیریت شهری تمام تلاش خود را می‌کند تا قبل از فصل سرما این پروژه‌ها را به اتمام برساند.
وی تأکید کرد: پیاده‌روها محل تردد عابران است و به عنوان جزئی از عرصه عمومی شهر، جایگاه خاصی در تردد شهری دارد، در همین راستا امیدواریم امسال بیش از سال گذشته مشکلات پیاده‌روها رصد و پیگیری شود تا استانداردهای لازم در تمام پیاده‌روها رعایت شود.
شیرازی ادامه داد: با بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها سعی در حفظ امنیت و آرامش شهروندان داریم، به همین دلیل بازسازی و ساخت پیاده‌روها از جمله فعالیت‌ها و اقداماتی است که مستمر در دستورکار قرار گرفته و طرح پیاده‌روسازی بر اساس اولویت شناسایی شده در نقاط پرتردد اجرا می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور افزایش رفاه حال شهروندان و مناسب‌سازی محیط شهری، اجرای عملیات عمرانی پیاده‌روسازی و شبکه آبیاری مکانیزه در دستورکار مدیریت شهری منطقه8 قرار گرفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->