رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روحانی: شهرهای قرمز با همکاری مردم وارد شرایط مناسب‌تری می‌شوند

  • کد خبر: ۵۱۳۸۳
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
روحانی: شهرهای قرمز با همکاری مردم وارد شرایط مناسب‌تری می‌شوند
رییس جمهور با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا پس از گزارش کمیته اطلاع‌رسانی، ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم برای رعایت موارد بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب محدودیت‌های دیگری خواهد شد که می‌تواند به زندگی مردم آسیب برساند از این نظر رعایت دستورالعمل‌ها اصلی مهم در تامین سلامت مردم و در عین حال اصلی موثر در تامین زندگی و معیشت مردم است.

رییس جمهوری پس از گزارش قرارگاه فرماندهی ستاد مقابله با کرونا درخصوص وضعیت اجرای محدودیت‌ها و اعمال جرایم تصریح کرد: قرارگاه فرماندهی باید درباره اعمال جرایم و اعلام آن به افکار عمومی با جدیت فعالیت کند و در این زمینه هیچ اهمالی پذیرفته نخواهد بود.

در این جلسه کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط به منظور غربالگری وسیع و همچنین در خصوص استفاده از دستگاه‌های جدید در انجام تست‌های سریع گزارشی ارائه کرد.

کمیته امنیتی و اجتماعی نیز درباره ردیابی شهروندان مبتلا به کرونا با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نو و همکاری وزارت ارتباطات در این زمینه و نیز اعمال جرایم گزارشی ارائه داد.

رییس جمهوری پس از این گزارش تاکید کرد: اعمال جرایم زمانی می‌بایست صورت گیرد که هویت فردی که قرنطینه را رعایت نکرده است کاملا با اسناد معتبر از جمله کارت ملی تطبیق داده شود.

در این جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی همچنین گزارشی از راه‌های موثر در کاهش تردد‌ها و تجمع‌ها ارائه داد و درخصوص تداوم اعمال محدودیت تردد در ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهر‌های نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه پس از گزارشی درخصوص وضعیت ابتلا و شیوع بیماری در شهر‌های مختلف کشور مقرر شد از روز شنبه هفته آینده محدودیت‌ها در شهر‌هایی که از ابتدای آذرماه از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رسیده‌اند، مطابق وضعیت نارنجی تعریف شده در طرح جامع مقابله با کرونا اعمال شود.

در این جلسه همچنین آخرین وضعیت روند بیماری در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ارائه شده از مجموع ۱۶۰ شهری که از یکم آذر ماه جزو شهر‌های قرمز قرار داشت، حدود ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر هم در وضعیت زرد قرار خواهند داشت.

بر این اساس، در شهر‌های دارای وضعیت قرمز، به مدت یک هفته دیگر همان محدودیت‌های سطح هشدار ۳ مجددا ادامه خواهد یافت. تهران نیز از روز شنبه در وضعیت نارنجی خواهد بود.
 
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->