سرخط خبرها

۳۱۳ نیرو به میدان آمدند

  • کد خبر: ۵۱۳۹
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
۳۱۳ نیرو به میدان آمدند
تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۸ در ایام دهه اول محرم

موسوی‌زاده - معاون فرهنگی شهردار منطقه8 مشهد ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدا...(ع) به تشریح برنامه‌های این معاونت در ایام محرم پرداخت و اظهار کرد: فضاسازی و سیاه‌پوش‌کردن منطقه با نصب 450پرده بیرقی مشکی، 880پرده ستونی مشکی 420بنر در دهه اول محرم انجام شد.
مسلم ابراهیم‌زاده ادامه داد: همچنین 4هزار متر ریسه پارچه‌ای مشکی در منطقه و 250عدد پرچم مشکی بر سر در مغازه‌ها نصب شد که میزان فضاآرایی و نصب پرچم‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به ارائه مجوز به 42ایستگاه صلواتی در منطقه بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال اضافه شده بود حسینیه کودک در دو مکان خیابان امام رضا(ع) و آخوند خراسانی برای رفاه حال والدینی بود که برای عزاداری در مراسم‌ها حضور پیدا می‌کردند.
معاون فرهنگی شهرداری منطقه با بیان اینکه در این حسینیه‌ها با نگهداری از کودکان و سرگرم‌کردن آن‌ها امکان عزاداری و استفاده از مراسم برای والدین آن‌ها فراهم شد، گفت: در ماه محرم کشور حال و هوای دیگری پیدا می‌کند و تلاش ما نیز بر این است تا در راستای تقویت این فضای معنوی در برخی برنامه‌ها مشارکت داشته باشیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به مراسم تعزیه‌خوانی در میدان 15خرداد اشاره کرد.
ابراهیم‌زاده در ارتباط با دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم و صفر نیز بیان کرد: یکی از اقدامات خاص شهرداری منطقه8 در ایام دهه پایانی صفر و هم‌زمان با ورود زائران به شهر برای برپایی مراسم عزاداری برای حضرت رضا(ع) است که در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای از جمله استقبال از زائران در پایانه مسافربری انجام می‌شود.


آماده‌باش 24ساعته خدمات شهری
رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه8 نیز در ادامه با اشاره به حذف زواید فیزیکی معابر و پاک‌سازی جداره‌های شهری با اولویت مسیرهای منتهی به مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا اظهار داشت: جمع‌آوری 93تُن خاک و نخاله و 15تُن سرشاخه، جمع‌آوری 690بنر فرسوده از منطقه، رفع نقص و شبانه‌روزی‌کردن 126چشمه سرویس بهداشتی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
جلال بیوکی ادامه داد: همچنین شست‌وشوی هزار و 500مترمربع ایستگاه‌های اتوبوس، شست‌وشوی معبر خیابان امام رضا(ع) به مساحت 30هزار مترمربع، شست‌وشوی 9هزار متر مربع جداول و نرده‌های خیابان امام رضا(ع)، جانمایی 60عدد مخزن 240لیتری در محدوده ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذری‌ها و آماده‌سازی آب‌سردکن‌ها و سقاخانه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بازدید و شناسایی مؤلفه‌های ایمنی با محوریت رفع مخاطرات و ناایمنی‌های داخل و پیرامون مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا و جایگاه‌های پخش نذری‌ها برای عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، شناسایی داربست‌های ناایمن نصب شده در معابر و پیگیری رفع مخاطرات برای عزاداران نیز انجام شده است.
رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه8 در ارتباط با اقداماتی که در روز تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شد نیز گفت: علاوه‌بر استقرار و چیدمان نیروها در معابر منتهی به حرم رضوی در روز تاسوعا و عاشورا، 313نیرو به‌طور آماده‌باش به‌کارگیری شدند ضمن اینکه 2ساعت اضافه کار نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شد.
بیوکی افزود: مه‌پاشی و گلاب‌پاشی، آماده‌باش و به‌کارگیری 5دستگاه ماشین حمل زباله به صورت مازاد، تنظیف و پاک‌سازی گروهی خیابان امام رضا(ع) با به‌کارگیری 116نیرو و همچنین نظافت مکانیزه از دیگر اقدامات انجام شده در روز تاسوعا و عاشورا بود.
وی همچنین با اشاره به اقدامات واحد رفع سد معبر بیان کرد: 235دست‌فروش، 45چادرخواب از معابر شهری، 57متکدی و 168مورد از مواردی که به چهره شهر لطمه وارد می‌کرد، جمع‌آوری شدند.
رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه8 در پایان یادآور شد: امسال قبل از آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری بهتر مراسم عزاداری و رفاه حال شهروندان در شهرداری انجام شد که پیرو این برنامه‌ریزی‌ها اقداماتی نیز انجام شد، لازم به ذکر است که این اقدمات از جمله تنظیف معابر و بازدید از تکایا و هیئت‌ها و... در ایام محرم و صفر ادامه‌دار خواهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->