سرخط خبرها
اعضای شورای اجتماعی محله امام رضا (ع) تأکید کردند

چاره‌جویی برای رفع آلودگی هوا در اطراف پایانه

  • کد خبر: ۵۱۴۲
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
چاره‌جویی برای رفع آلودگی هوا در اطراف پایانه

نجمه موسوی‌زاده - شورای اجتماعی محلات با هدف جلب مشارکت اهالی محله و انتخاب نمایندگانی از بین آن‌ها شکل گرفته است. یکی از وظایف اصلی این شوراها شناسایی مشکلات محله و انتقال آن به سازمان‌ها و نهادهای مسئول و همچنین شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های محله است. محله امام رضا(ع) از محلاتی است که انتخابات آن در چند ماه گذشته برگزار شده و اعضای آن از برنامه‌ها و اولویت‌های خود برای این محله می‌گویند.

 

باقر کباری، عضو شورای اجتماعی محله امام رضا(ع)، با بیان اینکه این محله یکی از قدیمی‌ترین محلات مشهد و دارای بافت قدیمی است، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات این محله وجود پایانه مسافربری و آلودگی است که ایجاد می‌کند، متأسفانه گاهی اوقات شاهد بوده‌ایم که علاوه بر مشکلاتی که پایانه از لحاظ آلودگی دارد بستر درگیری و سر و صدا و مزاحمت برای مردم نیز شده است به عنوان مثال خودروهای سواری برای سوارکردن مسافر با یکدیگر درگیر شده‌اند و این موضوع تنشی را در محله ایجاد کرده است.
او که نماینده مدارس در شورای اجتماعی محله امام رضا(ع) است، ادامه داد: یکی دیگر از مسائل محله این است که در سال‌های اخیر جمعیت آن به‌شدت افزایش یافته و شاید یکی از دلایل اصلی آن این باشد که اجازه ثبت‌نام اتباع در ناحیه2 آموزش و پرورش داده شده است و به همین دلیل نیز افراد زیادی نقل مکان کرده و ساکن این محله شده‌اند.
کباری افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب مدارسی که جمعیت زیادی از دانش‌آموزان را در خود جای داده‌اند کمک کند این است که شهرداری منطقه آبیاری درختان مقابل این مدارس را به عهده گیرد.
حسین فرازامد، دیگر عضو شورای اجتماعی محله امام رضا(ع)، نیز با تأکید بر اینکه این محله نیازمند فضای سبز است، بیان کرد: با توجه به اینکه محله امام رضا(ع) یکی از قدیمی‌ترین محلات مشهد است، در زمان شکل‌گیری بافت این محله توجهی به فضاسازی یا موضوعاتی از جمله فضای سبز یا بوستان نشده است و امروز که جمعیت این محله افزایش چشمگیری داشته این کمبود به شدت احساس می‌شود.
وی تصریح کرد: خواسته اصلی مردم این محله این است که چاره‌ای برای پایانه مسافربری اندیشیده شود، متأسفانه از صبح تا شب به ویژه در فصل زمستان بوی گازوئیل و آلودگی هوا در محله به شدت مشهود است که برای افراد سالمند و همچنین اهالی محله که دچار بیماری‌های تنفسی، ریوی و... هستند مشکل ایجاد می‌کند.
فرازامد با گلایه از اینکه متأسفانه زیباسازی در این محله اتفاق نیفتاده است، گفت: امام خمینی74 تا امام رضا63 چندین و چند سال است که در پروژه تعریض قرار دارد اما نه‌تنها این پروژه اجرایی نشده است بلکه مشکلاتی را نیز ایجاد کرده مانند اینکه به‌دلیل خراب کردن خانه‌ها با یک وزش باد، گرد و خاک زیادی در این محدوده به پا می‌شود.
این عضو شورای اجتماعی محله امام رضا(ع) یادآور شد: برخی محدوده‌های محله شکل بازار به خود گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خیابان حمیدیه اشاره کرد اما کسبه این محدوده همیشه به دلیل نبود بانک به تعداد کافی، برای انجام کارهای بانکی خود مشکل دارند و چه بسا بتوان با نصب چند عابربانک این مشکل را برطرف کرد.
شهرزاد قویدل، نایب رئیس شورای اجتماعی محله امام رضا(ع)، نیز اظهار کرد: در جلسه نخستی که برگزار شد هم‌اندیشی بین اعضا صورت گرفت و مهم‌ترین موضوعاتی که در شورا به‌عنوان مشکلات اصلی مردم باید در دستورکار قرار گیرد مطرح شد که در درجه اول تلاش برای رفع آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه سنگین و همچنین وجود پایانه مسافربری در این محله بود. وی ادامه داد: یکسان‌سازی و زیباسازی معابر از طریق نمای مشاغل حاشیه اصلی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، استفاده از ظرفیت‌های محله به لحاظ وجود سه شاهراه اصلی ورودی و خروجی شهر مشهد، پایانه مسافربری و انقلاب، توجه بیشتر به تشکل‌های مردم‌نهاد با تقویت آن‌ها درراستای ارائه خدمات بهتر مردمی از دیگر مسائل مطرح شده و در اولویت برنامه‌های شوراست. قویدل بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای جوانان محله با هدف ایجاد روحیه نشاط‌آور، استانداردسازی و ارزیابی ایستگاه‌های صلواتی در ایام مذهبی همچون محرم و صفر و سرعت‌بخشیدن به پروژه قطار شهری در مسیر منتهی به میدان 15خرداد از دیگر موارد اشاره شده بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->