محدودیت‌های هوشمند کرونا تا پایان سال ادامه دارد

  • کد خبر: ۵۱۵۱۸
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
محدودیت‌های هوشمند کرونا تا پایان سال ادامه دارد
براساس اعلام کمیته امنیتی‌اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال ادامه دارد.
مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ بر اساس اعلام کمیته امنیتی‌اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال ادامه دارد. در این طرح که از اول آذر و در راستای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا اجرایی شده است، مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید۱۹ در شهر‌ها درحال اجراست و این یعنی اینکه اهالی هر شهر و منطقه قرمز اگر خواهان تغییر وضعیت هستند، باید نهایت همراهی را در رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

در همین باره معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: هر دوشنبه وضعیت شهر‌های کشور در نرم‌افزار «ماسک» اعلام خواهد شد؛ ضمن اینکه در طرح اولیه که از ابتدای آذر در کل کشور آغاز شد نیز مشخص شد که این طرح با توجه به وضعیت شیوع بیماری در سطح شهر‌های کشور اجرایی می‌شود.

احمد ریواده افزود: اجرای این طرح تا پایان سال به‌معنای تداوم این روند برای کاهش شیوع بیماری است و تغییری در نوع و میزان محدودیت‌ها ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین امیدواریم در دوشنبه هفته آینده با تبدیل وضعیت مشهد به نارنجی و سپس زرد، امکان ادامه فعالیت گروه‌های شغلی دیگر نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: زمان پایان این طرح در کشور نیز متناسب با وضعیت بیماری است؛ یعنی اگر شیوع رو به‌کاهش برود و بیماری تحت کنترل قرار گیرد، محدودیت‌های هوشمند نیز لغو خواهد شد. وی تصریح کرد: در اجرای این محدودیت‌ها، ماندن در شرایط نارنجی و زرد و ادامه فعالیت گروه‌های شغلی فقط با همراهی و رفتار اجتماعی مردم همان شهر و منطقه خواهد بود؛ این نتایج هر دوشنبه اعلام می‌شود و ممکن است با همراهی یا همراهی‌نکردن مردم، وضعیت یک منطقه یا شهر از قرمز به زرد یا از زرد به قرمز، تغییر کند.

به‌بیان ساده‌تر، معنای محدودیت‌های هوشمند این است که در وضعیت قرمز، همچنان محدودیت‌های آمدوشد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۴ بامداد برقرار است و گروه‌های شغلی تجاری، بازرگانی و خدماتی در مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ اجازه فعالیت نخواهند داشت؛ نمازجمعه، مراسم مذهبی و دینی نیز تعطیل خواهد بود، اما در وضعیت زرد گروه‌های شغلی ۲ و ۳ ادامه فعالیت خواهند داشت.


کاهش ۱۹ درصدی بستری‌های کرونایی

بعد از همراهی نسبی مردم در رعایت پروتکل‌ها، شاپور بدیعی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در خراسان‌رضوی نیز اعلام کرد: در آخرین آمار ۱۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مشهد بستری بودند که اکنون این عدد با کاهش ۱۹درصدی به ۱۱۰۰نفر رسیده است و در موارد سرپایی هم کاهش ۲۴درصدی را شاهد بودیم.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز اعلام کرد: تأثیر محدودیت‌های کرونایی در میزان مرگ‌ومیر در ابتدای دی مشخص می‌شود و کاهش میزان مرگ‌ومیر که در چند روز اخیر شاهد آن هستیم، ارتباط چندانی به این محدودیت‌ها ندارد.
مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده است، اما این به‌معنای پایان این بیماری نیست.
طبق اعلام وزارت بهداشت، ۳۶۲ نفر دیگر به‌علت ابتلا به‌کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۳ هزارو ۶۲۱ نفر دیگر نیز به جمع مبتلایان کرونا پیوستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->