کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات ماجرای زنده شدن نوزاد ۲ ماهه در غسالخانه+فیلم

  • کد خبر: ۵۱۶۱۱
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
  • ۴
جزئیات ماجرای زنده شدن نوزاد ۲ ماهه در غسالخانه+فیلم
در پی یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در مرکز استان ایلام گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر و به سردخانه منتقل داده می‌شود که غسال متوجه ضربان ضعیف نوزاد مرده شده و شروع به عملیات احیا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در مرکز استان ایلام گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر و به سردخانه منتقل داده می‌شود که غسال متوجه ضربان ضعیف نوزاد مرده شده و شروع به عملیات احیا می‌کند.

در پی یک اشتباه پزشکی در بیمارستانی در ایلام، گواهی فوت نوزاد آبدانانی صادر و به سردخانه منتقل می‌شود.

پس از انتقال از سردخانه به محل دفن در آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر، غسال متوجه ضربان ضعیف نوزاد می‌شود و شروع به عملیات احیا می‌کند که منجر به زنده شدن نوزاد می‌شود.

 

تعداد بازدید : 15947

 

شامگاه پنجشنبه خبری با عنوان "زنده‌شدن کودک ۲ ماهه در غسالخانه" فضای رسانه‌ای ایلام را به خود مشغول کرد. این خبر حکایت از آن داشت که کودکی ۲ ماهه درپی قصور پزشکی در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام به تلقی آنکه فوت کرده، راهی سردخانه بیمارستان و سپس تحویل خانواده جهت انتقال به زادگاه وی در شهرستان آبدانان برای تدفین شده است.

خانواده کودک ۲ ماهه با تحویل پیکر به سمت آبدانان حرکت می‌کنند و با گذشت ۱۷۵ کیلومتر فاصله آبدانان به ایلام، پیکر نوزاد را جهت غسل و انجام مسائل شرعی تدفین به غسالخانه آبدانان می‌برند و تحویل غسال می‌دهند.

روایت مرتضی بیگی، مسئول غسالخانه آبدانان از این اتفاق تلخ، شنیدنی است؛ "به‌رسم معمول جهت غسل میت وارد غسالخانه و با پیکر کودک ۲ ماهه‌ای روبه‌رو شدم که باید غسل داده شود؛ اما با نگاهی به پیکر نوزاد متوجه آن شدم که دارد نفس می‌کشد و دارای ضربان قلب است. اقدامات احیا با توجه به آموزش‌ها و دانسته‌های خود برای زنده‌شدن انجام و مراتب به اورژانس اعلام و پیکر نوزاد به بیمارستان منتقل شد. "

با این وجود، "ایمانی" پدر نوزاد در ارتباط با چگونگی ماجرای بستری و اعلام مرگ نوزاد خود گفت: "۲ ماه پیش به علت پارگی کیسه آب مادر و زمان باقی‌مانده تا زایمان طبیعی، نوزاد از طریق سزارین در بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان به دنیا آمد که متأسفانه با افت اکسیژن خون همراه شد. "

وی افزود: بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان بنابر شرایط پیش‌آمده و نبود امکان برای مراقبت ویژه اطفال؛ اقدام به اعزام این نوزاد به بیمارستان طالقانی ایلام می‌کند که نوزادمان به مدت ۱۶ روز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بوده و پس از بهبودی اعلام می‌شود نوزاد مشکلی نداشته و طفل می‌تواند از طریق شیر مادر تغذیه کند و ترخیص می‌شود.

پدر نوزاد ادامه داد: بعد از گذشت حدود ۲ ماه از تولد نوزاد در چند روز پیش مجدداً احساس کردیم که فرزندمان دچار مشکل شده و او را به بیمارستان رسول اکرم (ص) بردیم؛ کارکنان این بیمارستان به علت نداشتن امکانات تخصصی و وجود سابقه بیماری باردیگر اقدام به انتقال نوزاد به بیمارستان امام خمینی (ه) استان ایلام کردند.

ایمانی گفت: متأسفانه بیمارستان امام خمینی (ره) به این موضوع اهمیت زیادی نداده و طفل را به‌جای بستری در مراقبت‌های ویژه کودکان، در بخش عمومی اطفال این بیمارستان بستری کردند و یک دستگاه اکسیژن در کنار طفل قرار داده تا با حضور مادر مشکل اکسیژن نوزادمان برطرف شود.

مادر نوزاد نیز گفت: شامگاه پنجشنبه یکی از پرستاران این بیمارستان وارد اتاق شد و اقدام به قطع اکسیژن بیمارمان کرد و به من توضیح داد، چون امکان استفاده از ماسک دستگاه برای نوزاد نیست؛ فلذا دستگاه اکسیژن را در کنار کودک و بر سینه نوزاد گذاشته می‌شود.

وی افزود: با اقدام پرستار بعد از دور شدن دستگاه اکسیژن، نوزادم دچار کمبود اکسیژن شد و تقریباً از هوش رفت؛ با تکان خوردن طفل فهمیدم فرزندم دارد از دست می‌رود.  پرستاران  را خبر کردم و با استیصال  از این اتاق به آن اتاق به این طفل اکسیژن‌رسانی مجدد شد ولی به دلیل  اینکه مدت‌زمان زیادی نوزاد بدون اکسیژن بود تنفس فرزندم با سختی انجام شد.

مادر این نوزاد با بیان اینکه "پزشک معالج در گفت‌وگو با من از بهبودی مجدد کودک اظهار ناامیدی کرد و اعلام داشت فرزند شما تقریباً فوت‌شده و فقط منتظر مرگ آن هستیم" گفت: با شنیدن سخن پزشک معالج  از وی خواستم که حداقل جسد را تحویل دهند تا با خود ببریم؛ کادر درمان بیان کردند که ما نمی‌توانیم یک نوزاد که هنوز از دنیا نرفته را جواز دفن دهیم.

علی‌رغم گفته پزشک معالج، دستور تسویه و اقدامات ترخیص داده و از من درخواست 5 میلیون تومان هزینه بیمارستان شد، در حین اقدامات تسویه، کادر درمانی گواهی فوت را صادر و جسد را به سردخانه منتقل می‌کنند.

پدر این نوزاد هم گفت: بعد از تحویل اعلام فوت فرزند و ارائه گواهی فوت راهی سردخانه شدیم که آنجا هم به ما گفتند؛ باید از طریق آمبولانس حمل جسد نوزاد انتقال پیدا کند ولی با اصرار ما مسئولیت و تعهد شخصی با ماشین خودم اقدام به آوردن پیکر فرزندمان به آرامستان ایلام کردیم که کسی تحویل نگرفت و مسئولان غسالخانه ایلام اظهار داشتند روز تعطیل است و این شد که پیکر تحویلی را به آبدانان آوردیم.

ایمانی تأکید کرد: در مسیر انتقال متوجه شدم که نوزاد فوت‌شده سرفه می‌زند اما برادرم که همراه من بود آن را خیال‌بافی تلقی کرد و نهایتاً نوزاد به آبدانان و غسالخانه منتقل و با تشخیص مسئول غسالخانه مشخص شد که نوزاد دارای نبض و تپش قلب است که اقدامات احیا توسط غسال انجام و مجدد به بیمارستان رسول اکرم(ص) انتقال یافت و بیمارستان رسول اکرم(ص) زنده‌بودن نوزاد را تأیید و اقدامات درمانی را شروع کرد.

با این حال گفته می‌شود این نوزاد به‌دلیل مشکلات اخیر در کما به‌سر می‌برد و زنده‌ماندن وی در هاله‌ای از ابهام است.

در همین حال خبرنگار برای صحت و سقم اظهارات والدین نوزاد به سراغ رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام رفت اما هیچکدام از مسئولان دانشگاه و بیمارستان حاضر به گفت‌وگو و اظهارنظر نشدند و تنها مسئولی که از دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این ارتباط سخن گفت؛ جمیل صادقی‌فر، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود که اعلام کرد: "از موضوع بی‌اطلاع هستم اما اگر این نوزاد دارای مشکلات مادرزادی است، حاضریم از طریق مؤسسه محک کمک‌های لازم جهت درمان نارسایی‌های مادرزادی وی را انجام دهیم!"

منبع: تسنیم


اینجا ببینید: 

 

لحظه تکان‌دهنده خفتگیری از یک پسر جوان در تهران‌پارس + فیلم

 

واقعیت ماجرای درگیری دو ببر در باغ‌وحش ارم تهران چه بود؟

 

فیلم ترسناک از لحظه خفت گیری یک زن تنها در کرمانشاه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
1
چه چیزای ادم میبینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
چه ترسناک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
0
0
چرا نظرات هفده نفر که از سایتتون دیدن کردن ونظر دادن رو تایید نکرده اید واقعا که براتون متاسفم شما که جنبه انتقاد ندارید خوب نظر سنجی هم نگذارید بهتره مثلاً اینجا کشور مسلمان وتقریبا میشه گفت در آزادی بیان بسر می بریم خوب چرا
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
0
ای جاانم الاهی خدا لعنتشون کنه ک باعث شدن بچه ایقد اذیت بشه برن بمیرن با دکتر بودنشون قلبم آتیش .رف الاهی ک حالش خوب شده باش آاااامین..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->