دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

۲۲۰ میلیاردتومان برای اصلاح آسفالت شهر

  • کد خبر: ۵۱۷
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
۲۲۰ میلیاردتومان برای اصلاح آسفالت شهر
عملیات بهسازی آسفالت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر مشهد شروع شد

زهرا اسکندریان - حتما این روزها از اینکه برخی کوچه یا خیابان‌های مشهد مسدود است، کمی عصبانی هستید، اما تحمل به خرج بدهید. این داستان تا نیمه آبان‌ماه تمام می‌شود و بعد از آن رانندگی و تردد روی آسفالت‌های شهر نسبت به قبل راحت‌تر می‌شود. صبح گرم دیروز با یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی تیم شهرداری مشهد شروع شد. شهردار مشهد، جمعی از اعضای شورا و شماری از مدیران شهری صبح دیروز ابتدا به میدان معراج در بولوار توس رفتند و در مراسم آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت 3میلیون و 600هزار مترمربع از معابر شهری حضور یافتند؛ بعد هم در آیین بهره‌برداری رسمی از رمپ فدک در بزرگ‌راه شهید چراغچی حاضر شدند. در مراسم اول در میدان معراج ارتباط تصویری با 8 نقطه شهری برقرار و عملیات اجرایی روکش آسفالت در این نقاط به‌طور رسمی آغاز شد. روز گذشته در گام اول عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت معابر بولوار توس، رسالت، وکیل‌آباد، امیرکبیر، رحمانیه، شیرازی و بولوار شهید کلاهدوز آغاز شد.
آن‌طور که شهردار مشهد درباره این عملیات اظهار کرد: برخی نقاط معابر شهری از 40 سال گذشته تاکنون آسفالت نشده‌اند و فرسودگی آسفالت رخ داده است. به این ترتیب از امروز(روز گذشته) تا 15 آبان‌ماه این عملیات انجام خواهد شد و شاخص‌های کیفی آسفالت مشهد جهش مثبتی خواهد داشت.
محمدرضا کلائی اضافه کرد: کیفیت اجرای کار در بهسازی آسفالت بسیار مهم است و به دلیل اینکه مردم با جزئیات این عملیات را زیر نظر دارند، باید با کیفیت بالا انجام شود.
او با بیان اینکه شهروندان هم نظارت کافی داشته باشند و هرگونه مشکل را از طریق سامانه 137 به اطلاع مدیریت‌شهری برسانند، افزود: این فقط یک عملیات عمرانی نیست و موضوعات فرهنگی هم با آن تلاقی دارد. مدیریت شهری مصر است تا در سال جاری شهروندان از خطوط عابر پیاده گذر کنند. بر همین اساس معاونت فنی و عمرانی باید در نظر داشته باشد که خط‌کشی‌های عابر پیاده پررنگ باشد و مدل خط‌کشی و تمام ویژگی‌ها برای توجه هرچه بیشتر در نظر گرفته شود.
کلائی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق فارغ از خدمت‌رسانی اصلی، در دوره‌ای که گفته می‌شود دوره رکود شهرداری‌هاست، باعث رضایت‌مندی مردم باشد.
او درباره افتتاح رمپ فدک هم این‌طور گفت: یکی از مشکلات جدی ترافیک شهری، ترافیک ایجادشده در میدان شهید فهمیده بود که بخشی از آن به‌واسطه عبور از کندروها ایجاد می‌شد. بر همین اساس معاونت عمرانی شهرداری در 70 روز رمپ راست‌گرد فدک را احداث کرد و این پروژه 10روز زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.

 

7 میلیون مترمربع آسفالت نامناسب
«7میلیون مترمربع از معابر شهری، آسفالت خراب دارند». این خبر را هم معاون حمل‌ونقل و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در این مراسم اعلام کرد و گفت که این عدد غیرقابل تصور، به دستور شهردار مشهد و با تشکیل یک کمیته فنی به دست آمده است. خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه بر این اساس شناسنامه معابر در 5 سال گذشته تهیه شد، افزود: با تهیه این شناسنامه مشخص شد در این مدت چه کاری برای آسفالت معابر انجام شده است. او اضافه کرد: خوشبختانه اعتبار 220 میلیارد تومانی از سوی شورای شهر برای انجام عملیات آسفالت معابر شهر مشهد تصویب شده است. این عدد در سال‌های گذشته 120 میلیارد تومان بود. سازمان عمران نیز به عنوان پیمانکار این پروژه تعیین و قرار شد تا در عملیات بهسازی آسفالت معابر و تأمین قیر، هم نگاهی به تولیدات داخلی مخصوصا مشهد باشد و هم از توان بخش خصوصی برای انجام عملیات استفاده شود.
به گفته او از 220 میلیارد تومانی که برای این پروژه از سوی شورای شهر مصوب شده، 80 میلیارد تومان در اختیار مناطق شهری شهرداری قرار گرفته است. همچنین از 140 میلیارد تومان باقی‌مانده حدود 75درصد برای خرید و 25درصد برای اجرا هزینه می‌شود.
کاظمی این را هم اضافه کرد که 300هزار مترمربع از 3میلیون و 600هزار مترمربع که قرار است عملیات بهسازی آسفالت داشته باشد، مربوط به آسفالت معابر خاکی است و 45درصد این اقدامات در نقاط محروم شهر انجام می‌شود.

 

هماهنگ باشید تا آسفالت‌شکافی رخ ندهد
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد هم در این مراسم بیان کرد: از مطالبات اصلی شهروندان، موضوع آسفالت معابر بوده است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا برای این موضوع، هم بودجه و هم زمان مناسبی در نظر گرفته شود.
محمدهادی مهدی‌نیا افزود: حدود 85 تا 90درصد بودجه اعلام‌شده برای آسفالت، مخصوص روکش آسفالت است و باقی بودجه برای آسفالت 300هزار مترمربع که معابر خاکی است، هزینه می‌شود.
او به در نظر گرفتن 2 نکته مهم در دستور کار شهرداری اشاره کرد و افزود: برای افزایش کیفیت آسفالت معابر، باید به سراغ روش‌های جدید و علمی رفت. کارخانه شهید مجیدی شهرداری مشهد از باکیفیت‌ترین کارخانه‌های شرق کشور است.
مهدی‌نیا ادامه داد: موضوع مهم بعدی، ایجاد هماهنگی در زمینه روکش آسفالت بین شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان است. متأسفانه در شهر مدیریت یکپارچه وجود ندارد و باید در نظر داشت تا بعد از انجام عملیات آسفالت، شکاف آن صورت نگیرد. این زیبنده نیست که به هر دلیلی شهروندان ببینند بعد از چند روز یا چند ماه آسفالت‌شکافی صورت گرفته است.
او این را هم اضافه کرد که باید بعد از انجام عملیات روکش‌های آسفالت، حداقل برای چند سال آینده نیازی به شکاف آسفالت نباشد.

 

با 137 از آسفالت محله خود باخبر شوید
احسان عظیمی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد هم در این‌باره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجام 3میلیون و 600هزار مترمربع آسفالت معابر، عملیاتی جهادی است که به طور هم‌زمان در همه مناطق شهری انجام می‌شود.
او بیان کرد: با مرکز ارتباطات مردمی 137 هماهنگ شدیم تا تمام مناطقی که در دست عملیات است، به اطلاع عموم برسد. شهروندان هم می‌توانند با تماس با 137 از شرایط اجرای پروژه باخبر شوند.
عظیمی این را هم اضافه کرد که اولویت‌ها برای اجرای این عملیات در نظر گرفته شده است، اما اگر شهروندان درخواست ویژه داشته باشند، آن خدمت سریع‌تر انجام می‌شود.

 

جزئیاتی از پروژه فدک
پروژه بعدی که تیم مدیریت شهری از آن بازدید کردند، پروژه 200متری رمپ فدک بود؛ پروژه‌ای که 2 ماه پیش به‌منظور حذف تداخل ترافیکی برای دسترسی سریع به دوربرگردان خین‌عرب طراحی شده بود. با اجرای این طرح که اعتباری 2میلیارد تومانی هم داشت، بخش زیادی از تمایلات ترافیکی به سمت دوربرگردان خین‌عرب از صدمتری صورت خواهد گرفت؛ همچنین حجم ورودی به ضلع جنوبی میدان شهید فهمیده کاهش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->