اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

سیاه‌بازی برای فرار از اتهام قتل

  • کد خبر: ۵۱۷۸
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۷
سیاه‌بازی برای فرار از اتهام قتل
دستگیری زن و شوهری که پس از کشتن مردی ۴۱ ساله به فریمان گریخته بودند

محمدجواد ابوعطا - سرعت غیرمجاز و حالت غیرطبیعی راننده هنگام رانندگی، مأموران پلیس راه را برآن داشت تا خودروی گران قیمت چری آریزو را متوقف کنند. راننده با فرمان ایست پلیس راه فریمان، خودرو را به کناری کشیده و در حاشیه جاده توقف کرد. مأموری برای چک کردن مدارک راننده به سمت این خودرو که زن و مردی جوان سوارش بودند رفت. هنگام چک کردن مدارک خودرو، ناگهان چشم مأمور به وسایلی که در صندلی عقب این خودرو انباشته شده بود افتاد که سر یک لوله تفنگ نیز درمیان وسایل خودنمایی می کرد. مأمور پلیس راه از راننده و دیگر سرنشین خودرو خواست تا پیاده شوند و هم زمان با پیاده شدن این افراد موضوع را به مافوق خود گزارش داد.
لحظاتی بعد زمانی که این زن و مرد را به ساختمان پلیس منتقل کردند، مأموران خودروی مشکوک را بازرسی کردند و تعداد زیادی انواع وسایل نظیر ساعت و... به همراه 3اسلحه ساچمه زنی و بادی را از این خودرو کشف کردند.
با مظنون شدن به این افراد که خود را زن و شوهر اعلام کرده بودند ، این زوج بعد از هماهنگی به پلیس آگاهی فریمان منتقل شدند و بازجویی از آن ها آغاز شد. مرد جوان خیلی زود به تناقض گویی افتاد. مشخص بود که رازی در سینه اش مخفی دارد. او وقتی نتوانست ثابت کند خودرو متعلق به خودش است و تمامی مدارک خودرو متعلق به فرد دیگری بود، ساکت شد و دیگر جواب مأموران را نداد.
یک رشته تحقیقات از زن جوان نیز هم زمان آغاز شده بود که او نیز به تناقض گویی افتاد و نتوانست پلیس را قانع کند. وقتی او تمام راه ها را به روی خود بسته دید، دست از پنهان کاری برداشت و در اعترافی تکان دهنده اعلام کرد خودرو متعلق به مردی است که شوهرش او را در منزل مسکونی شان کشته و خودرواش را ربوده 
ا ست.


اعلام موضوع به مقام قضایی
با اعتراف صریح متهم به قتل و اعتراف انجام این جنایت در مشهد، مأموران پلیس آگاهی فریمان موضوع را شبانه به بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کردند و با دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد، زن جوان شبانه به مشهد منتقل شد به نحوی که در ساعت صفر بامدادی او در بولوار توس از خودرو پیاده شد و در حضور قاضی احمدی نژاد با دستانی لرزان و در بند دستبندهای قانون، به سوی منزلی مسکونی اشاره کرد.
قاضی احمدی نژاد از کارآگاهان پلیس خواست تا به بازرسی منزل بپردازند. مأموران پس از ورود با جسد مردی چهل ویک ساله که طاقباز وسط پذیرایی افتاده بود، رو‌به‌رو شدند. بررسی های اولیه نشان می داد ضرباتی با میله ای آهنی به سر مقتول وارد شده و آثار خون روی فرش و لابه لای موهای او نمایان بود. پس از بررسی های میدانی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر شد و هم زمان تحقیقات از زن جوان درباره این جنایت آغازشد.


مقتول دوست شوهرم بود
بازجویی های اولیه از زن جوان حاکی از آن بود که مقتول دوست چندین ساله شوهرش بوده و سال ها پیش، مشاور املاک بوده است. مقتول شب حادثه به خانه آن ها آمده اما به دلایل نامعلومی این دو رفیق با هم درگیر شده اند که مرد سی وشش ساله با ضربات میله آهنی او را به قتل رسانده و پس از سرقت مدارک و پول هایش به قصد فرار، مشهد را به سمت فریمان ترک کرده است.
این زوج جوان هنگام ترک منزل برای صحنه سازی و فریب مجریان قانون، دست نوشته ای از خود به جا می گذارند با این مضمون که « صبح بیدار شدی و می خواستی بروی، سماور را خاموش کن و درها را ببند و...». این افراد با این یادداشت سعی کرده بودند که موضوع قتل را گردن سارقان احتمالی بیندازند که این مسئله از چشم مقام قضایی دورنماند.
بررسی شغل متهم به قتل نشان داد پیش تر شغل او جوشکاری بوده، اما سال هاست که کار نمی کرده است. با توجه به وسایل کشف شده در خودروی مقتول و چند اسلحه ساچمه ای، قاضی احمدی نژاد فرضیه خلافکار بودن این افراد را مطرح کرد. از همین رو تحقیقات درباره این فرضیه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.
زن جوان پس از انجام بازجویی های اولیه با دستور موقت راهی زندان شد و نیزدستور ویژه قضایی برای انتقال متهم اصلی پس از تشکیل پرونده از فریمان به مشهد صادر شد.  

گزارش خطا
برچسب ها: قتل حوادث
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->