بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تدبیر برای ۱۶ هزار کلاس بی‌معلم

  • کد خبر: ۵۲۲۳
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
تدبیر برای ۱۶ هزار کلاس بی‌معلم
به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی، کمبود آموزگار در مدارس با به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس جبران می‌شود

علیرضا ظهیری - سال تحصیلی جدید در حالی با آماده‌سازی 53هزار کلاس درس در قالب 9هزار مدرسه در خراسان‌رضوی برای حضور بیش از یک‌میلیون و 290هزار دانش‌آموز در حال آغازشدن است که کمبود 16هزار معلم در استان همچنان وجود دارد و از همین رو مدیران بخش آموزشی استان در صدد هستند تا با به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس این خلأ را پر کنند. به گزارش شهرآرا، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی نیز در نشستی خبری روز گذشته با بیان اینکه یکی از وظایف این مدیریت در دوره تعطیلات تابستانی مدارس، سامان‌دهی نیروی انسانی مورد نیاز مدارس برای سال تحصیلی جدید است، اظهار کرد: در سال گذشته 7200معلم خراسانی شرایط بازنشستگی را داشتند که از این تعداد 4200معلم بازنشسته شده‌اند و به همین دلیل امروز با کمبود 16هزار معلم در استان مواجه هستیم.
قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه 53هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده‌سازی شده که از این تعداد 1204کلاس به‌تازگی احداث شده است، ادامه داد: در راستای جبران کمبود معلم برای این تعداد کلاس درس نیز از راه‌های مختلفی همچون جذب معلمان حق‌التدریس استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به آماده‌سازی نسبی فضاهای آموزشی استان برای حضور باکیفیت‌تر دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گفت: در مدت تعطیلات تابستانی، جهادگران حاضر در اردوهای جهادی و طرح هجرت در استان خراسان‌رضوی، مدارس بیش از 60روستا را آماده سال تحصیلی جدید کردند. همچنین پایگاه آبادانی سپاه در 6دهستان اقدامات ارزشمندی را در راستای بهسازی و آماده‌سازی مدارس انجام داده است.


افتتاح 292پروژه آموزشی در استان
به گفته خدابنده، در ابتدای مهرماه امسال و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی، 292پروژه آموزشی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امسال و تا این لحظه بیش از یک‌میلیون و 263هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب افراد ثبت‌نام شده در پیش‌دبستانی‌ها این عدد به حدود یک‌میلیون و 290هزار نفر خواهد رسید. مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانش‌آموزان اضافه‌شده در سال تحصیلی جدید مربوط به شهر مشهد، حاشیه این شهر و به‌ویژه منطقه تبادکان است، ادامه داد: متأسفانه میزان افزایش دانش‌آموزان در حاشیه شهر مشهد با فضاهای آموزشی همخوانی ندارد و از همین رو در کلاس‌های درس بعضی مدارس حاشیه شهر تا 48دانش‌آموز هم حضور دارند. البته میانگین دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در استان، 24دانش‌آموز است.


ثبت 1200شکایت در زمان ثبت‌نام
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره شکایت‌های صورت‌گرفته از ثبت‌نام مدارس نیز گفت: تاکنون 1200شکایت مربوط به بخش ثبت‌نام‌ها به ما وصول شده و پیگیری‌های لازم نیز از سوی ناظران این اداره‌کل صورت گرفته است، اما در مجموع باید اذعان کرد که هرگونه دریافت وجه نقد یا غیرنقد، آن هم به‌صورت اجباری خلاف مقررات است و خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده این تخلف، مراتب را به ما اطلاع دهند.


عقد قرارداد با 63شرکت برای سرویس مدارس
وی در ادامه با اشاره به عقد قرارداد با 63شرکت برای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط‌زیست طرحی را دنبال می‌کنیم تا با همراهی شهرداری مشهد و شورای شهر، دانش‌آموزان بتوانند از تخفیفات مناسبی در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس و مترو بهره‌‌مند شوند. البته این طرح همچنان در مرحله رایزنی است و امیدواریم که مدیریت‌شهری نیز در این‌باره همکاری لازم را داشته باشد.


همراهی شهرداری مشهد در طرح استقبال از مهر
خدابنده تأکید کرد: مدیریت‌شهری مشهد همکاری خوبی را در طرح استقبال از مهر98 با آموزش‌وپرورش داشته و تاکنون 18هزار مترمربع نقاشی‌دیواری مدارس، 23هزار مترمربع لکه‌گیری آسفالت و 57هزار مترمربع آسفالت مسیرهای منتهی به مدارس در شهر مشهد، از سوی شهرداری انجام شده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان از تشدید نظارت بر توزیع لباس فرم و سرویس مدارس در خراسان‌رضوی خبر داد.


ارسال 3هزار بسته ورزشی به مدارس استان
همچنین روز گذشته طی مراسمی در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) مشهد، 3هزار بسته به ارزش 15میلیارد ریال در بخش تجهیزات ورزشی و 3میلیارد ریال در بخش تجهیزات بهداشتی در قالب 47محموله به مدارس مختلف استان ارسال شد.
اقلام بهداشتی این محموله‌ها شامل جعبه کمک‌های اولیه و ملزومات داخل آن و تجهیزات ورزشی شامل انواع توپ و تور برای ورزش‌های مختلف و امکانات دیگر ازجمله میز تنیس، میله بسکتبال و میله تور والیبال
است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->