کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

کشف ابزار‌های سنگی هزاران ساله در داورزن

  • کد خبر: ۵۲۲۸
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
کشف ابزار‌های سنگی هزاران ساله در داورزن
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن گفت: این ابزار‌ها که در یک تپه این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی و این تپه نیز کارگاه ابزار سازی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از جماران، محمد عبدالله زاده ثانی افزود: مطالعه بیشتر روی این ابزار‌های سنگی با کمک ابزارشناسان و باستان شناسان متخصص در پژوهشگاه باستان شناسی کشور انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: با شناسایی این ابزار سنگی، قدمت حضور انسان در شهرستان داورزن از ۶ هزار سال به حدود هفت هزار سال افزایش می‌یابد.
وی گفت: تاکنون بیش از ۴۵ محوطه و تپه مربوط به پیش از تاریخ در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده که بیشترین فراوانی ابزار‌های سنگی در تپه سنگی شهرستان داورزن بوده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن افزود: این شهرستان با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این مسیر، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسرا‌های تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستا‌های قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشار‌های منطقه بفره و کویر را از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.
داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۸۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->