مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازنشستگان تأمین اجتماعی باید به حقوقِ حداقلی رضایت دهند

  • کد خبر: ۵۲۲۸۲
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
  • ۷۸
بازنشستگان تأمین اجتماعی باید به حقوقِ حداقلی رضایت دهند
هر سال حقوق سایر بازنشستگان از اولین ماه سال یعنی فروردین زیاد می‌شود، اما بازنشستگان کارگری چندماه منتظر می‌مانند تا هم نتایج جلسات شورایعالی کار مشخص شود و هم مدیرعامل سازمان و هیات دولت در ارتباط با میزان افزایش مستمری بازنشستگان تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، آنچه بازنشستگان کارگری را بیش از هرچیز دیگر آزرده خاطر ساخته است، مساله ساده‌ای نیست؛ چراکه تحملِ «تبعیض» به هیچ وجه آسان نیست.

 

سال‌ها و بلکه دهه‌هاست «تبعیض» و سیاست‌های یک بام و دو هوا در سطوح مختلف بر حیات و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال می‌شود. مساله این است که این گروه از مستمری‌بگیران که براساس آخرین آمارهای رسمی، حداقل ۶۵ درصد جمعیت مستمری‌بگیران حالِ حاضر کشور را تشکیل می‌دهند، در چنبره سیاست‌های تبعیض‌آمیزِ بسیار اسیر هستند؛ مساله دریافتی‌ها و حقوق و البته مزایای مزدی مانند همسان‌سازی و اضافات آن، یک بعد ماجراست و مساله پرداختی‌های ناعادلانه و غیرمنصفانه پایان سال در قالب عیدی سالانه، بُعدی دیگر.

 

تبعیض در حقوق

اول نشانه تبعیض، تفاوت در سطح دریافتی‌هاست. نمایندگان مجلس دهم در بررسی لایحه بودجه ۹۹ مصوب کردند که کف حقوق بازنشستگان کشور، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد و از فروردین ماه سال جاری، هیچ بازنشسته‌ای کمتر از این کف حداقلی دریافتی نداشته باشد. اولین سنگ بنای تبعیض اینجا گذاشته شد؛ منظور نمایندگان مجلس از بازنشستگان کشور، فقط «بازنشستگان کشوری و لشگری» بود و مستمری‌بگیران کارگری از این قاعده کلی با استناد به این حکم که «تعیین مستمری کارگران بازنشسته به مثابه کارگران شاغل فقط و فقط برعهده شورایعالی کار است» مستثنا شدند. نتیجه بسیار ناراحت‌کننده بود: چهار ماه از سال، مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر کارگری بسیار ناچیز و در حد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق گرفتند.

 

باید تاکید کرد که این رویه ناعادلانه فقط مختص سال جاری نیست و هر سال تکرار می‌شود! هر سال حقوق سایر بازنشستگان از اولین ماه سال یعنی فروردین زیاد می‌شود اما بازنشستگان کارگری چندماه منتظر می‌مانند تا هم نتایج جلسات شورایعالی کار مشخص شود و هم مدیرعامل سازمان و هیات دولت در ارتباط با میزان افزایش مستمری بازنشستگان تصمیم‌گیری کنند.

 

تبعیض در همسان‌سازی

بعد از آن، نوبت به شروع نمایشی به نام «همسان‌سازی» رسید که در چند پرده، ماه‌ها بازنشستگان را به خود مشغول داشت؛ ابتدا در تیرماه، دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی در قالب سهام چند شرکت پرداخت کرد و در نامه ابلاغی این پرداخت تاکید نمود که این مبلغ بابت رد دیون دولت به سازمان است اما باید با آن، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود. سازمان هم از آنجا که این اعتبار برای اجرای یک همسان‌سازی درست، واقعی و اصولی کافی نبود، نام همسان‌سازی را به «متناسب‌سازی» تغییر داد و ادعا کرد که این متناسب‌سازی بی‌یال و دم و اشکم، سالی ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

این درحالیست که همسان‌سازی واقعی چیزی حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که دولت قصد ندارد این اعتبار را برای بازنشستگانی که سال‌ها چرخ‌های صنعت و تولید این مملکت را گرداننده‌اند، اختصاص دهد. همین دولت – دولتی که از یکسو یک دهم بدهی خود به سازمان را می‌پردازد و از سوی دیگر، برای همین پرداخت ناچیز تکلیف تعیین می‌کند- چیزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی صندوق‌های کشوری و لشگری از خزانه ملی اختصاص داد و از آنجا که اعضای این صندوق‌ها به مراتب کمتر از بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی است، با این پول، یک همسان‌سازیِ «تقریباً واقعی» که حقوق هر بازنشسته را به پایه ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز رسانید، اجرایی شد. نتیجه بازهم بسیار ناامیدکننده بود: بازنشستگانِ حداقل‌بگیرِ کارگری بعد از مردادماه که این طرح ناقص اجرا شد، چیزی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارند، درحالیکه بازنشستگان کشوری با همین مختصات و در عین حداقل‌بگیری، حدود ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند!

 کمااینکه عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) تاکید می‌کند که اینکه همه بازنشستگان کارگری بالای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی ماهانه دارند با واقعیت همخوان نیست و بازنشستگانی در استان قزوین هستند که فقط ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

 

سیاست‌های یک بام و دو هوا در مقوله «عیدی»

جدا از این تبعیض‌ها که بارها به آن انتقاد شده اما هرگز گوش شنوایی برای شنیدن این انتقادات نبوده، مساله دیگری که بازنشستگان کارگری را آزار می‌دهد، سیاست‌های یک بام و دو هوا در ارتباط با مزد و مزایای مزدی است.

 

بازنشستگان تامین اجتماعی براساس یک روال عرفی که سال‌های دراز در نظام مزدی ایران نهادینه شده، هر سال منتظر نتایج مذاکرات مزدی در شورایعالی کار می‌مانند و افزایش سالیانه مستمری آن‌ها دقیقا برابر با افزایش حداقل مزد کارگران تعیین می‌شود، درحالیکه در قانون تامین اجتماعی دو ماده – مواد ۱۱۱ و ۹۶- به چگونگی تعیین مستمری سالیانه اختصاص دارند و در هیچ کجای این دو ماده قانونی نیامده که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان باید مطابق با افزایش حداقل مزد شاغلان باشد؛ تنها الزامات قانونی، تطابق افزایش مستمری‌ها با نرخ تورم و میزان افزایش هزینه‌های زندگی است.

 

حال این بازنشستگانی که هر ساله افزایش حقوق‌شان برابر با افزایش مزد کارگران و براساس حداقل مزد کارگریِ مصوب شورایعالی کار تعیین می‌شود، پای عیدی سالیانه که می‌رسد، یک باره از «کارگر» بدل به «کارمند» می‌شوند و به اندازه بازنشستگان دولت و کارمندان عیدی می‌گیرند!

 

سیداحمد حسینی (بازنشسته تامین اجتماعی اهواز و فعال صنفی) در ارتباط با این تناقض ساختاری که به ضرر بازنشستگان کم درآمد کارگری تمام می‌شود، به ایلنا می‌گوید: اگر ما کارمند هستیم، چرا به اندازه بازنشستگان کشوری حقوق نمی‌گیریم؛ اگر کارگر هستیم، چرا عیدی ما کارمندی است؟ چرا فقط شب عید به فکر یکسان‌سازی مزایای مزدی بازنشستگان می‌افتند و به ما اندازه بازنشستگان دولت، عیدی می‌دهند؟ اگر قرار به یکسان‌سازی شرایط مزدی بازنشستگان است، کف حقوق ما را هم به ۴ میلیون تومان برسانند!

 

حسینی ادامه می‌دهد: سال قبل که همه کارگران بیشتر از ۳ میلیون تومان عیدی گرفتند، ما بازنشستگان کارگری حدود یک میلیون تومان عیدی گرفتیم؛ سال‌های قبل‌تر عیدی ما کمتر از یک میلیون تومان بود؛ امسال هم لابد قصد دارند به ما به اندازه کارمندان عیدی بدهند! ما بازنشستگان هر سال، سه تا چهارماه همان دستمزد سال قبل را می‌گیریم و وقتی اعتراض می‌کنیم که چرا مثل سایر بازنشستگان حقوق ما در سال جدید زیاد نشده، می‌گویند باید منتظر نتایج جلسه شورایعالی کار و تصمیم دولت بمانید! اما شب عید که می‌شود، مصوبات شورایعالی کار و حقوق کارگری، به یکباره دود می‌شود و هوا می‌رود! بازنشستگان کارگری که همه جوره متحمل تبعیض و اجحاف هستند، لااقل همان عیدی کارگری را به ما بدهند!

عیدی کارگران براساس قانون، یک کف و سقف مشخص دارد؛ شصت روز پایه حقوق کارگری، کف آن است و سقف آن نیز نود روز پایه حقوق است؛ بنابراین امسال تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی خواهند گرفت. هر نوع پرداختی کمتر از این، غیرقانونی است و کارگران حق شکایت دارند. 

 

به گفته حسینی، همین مبلغ ناچیز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اگر پایان سال به بازنشستگانی که هزار مصیبت و مشکل معیشتی دارند، پرداخت شود، می‌تواند لااقل یک گره از گره‌های بی‌شمار زندگی آنها باز کند و قدری بار زندگی را سبک‌تر سازد.

 

او ادامه می‌دهد: با این پول یک بازنشسته می‌تواند برای شب عید خانواده بزرگ خود، آجیل و شیرینی بخرد و لااقل شرمنده اهل و عیال نباشد!

 

خلاصه کلام

در مجموع، بازنشستگانِ کارگری از قانونگریزی‌ها و اعمال تبعیض در سطوح مختلف به ستوه آمده‌اند. حجم عظیم کارزارهای مجازی و نامه‌نگاری‌های بازنشستگان خطاب به مقامات مسئول، نشان‌دهنده این نارضایتی است.

 

از یکسو عدم اجرای قوانین به خصوص ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و ماده ۱۱۱ این قانون؛ از سوی دیگر، عدم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و کاستی گرفتن سطح کیفی و کمی خدمات درمانیِ ارائه شده و البته اجرای همسان‌سازی به گونه‌ای نابرابر و طبقاتی شده. در این میان، عیدی کارمندیِ پایان سال نیز رنج مضاعفی است که بر بازنشستگان تحمیل می‌شود و هر سال، نمک بر زخم‌های عمیق و ناسور آن‌ها می‌پاشد!

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۵
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
18
مسئولین تامین اجتماعی باید از شرمندگی خانواده های محترم و مظلوم تامین اجتماعی خجالت بکشن و از این شرمندگی بمیرن .
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
14
باتوجه به تمام نامرادیها در طول سالیان گذشته در حق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ راهی جز تشکیل یک تشکل سراسری کارگران و مزدبگیران تحت پوشش تامین اجتماعی و بازنشستگان تامین اجتماعی براساس قوانین جاری کشورمان نیست این تشکل سراسری جهت حفظ منافع و نیز حضور مستقیم نمایندگان کا رگران ومزد بگیران در بالاترین مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی تشکیل میگرددهمانطور که کارفرمایان و تولیدکنندگان وتجار بازرگانان ویا نمایندگانسان حضوردارند چه ایرادی دارد نمایندگان بیش از پنجاه میلیون جمعیت کشور رییس جمهوری از خود به ساختمان پاستور نفرستند چه ایرادی دارد که اکثریت کرسیهای مجلس را نمایندگان کارگران مزو بگیران و بازنشسته های انان اشغال کنند همه اینها طبق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ممکن است و در جایی منع نگردیده است
از کارافتاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سلام
لطفا به این پیگیری ادامه بدید ما هم موافقیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
3
12
هر قشری در این کشور باید خودش منجی خودش باشد منتظر منجی نشستن باعث خسران در دنیا واخرت است
h
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
5
5
درسته حقوقا کمه ولی هی نگین کشوری
بنده کارمند بازنشسته کشوری هستم با سی سال سابه و رتبه کارمندیم زمان بازنشستگی دوازده بود
ولی دریافتیم برابر با یک بازنشسه کارگری تامین اجتمایی که بیست وچهار سال سابقه داره
وجزو اقوامم هست خودم میبینم پایه حقوق مهم نیست مهم دریافتیه
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اصلآ یه کارگر خودش رانباید با جنابالی که احتمالا فرهنگی باشی یا با یه نظامی مقایسه کنه از قدیم گفتن دستمزد کارگر وحقوق فرهنگیان ونیروهای مسلح کارگر دآن جایگاهی نیست که خودش راسریع با دیگران مقایسه کنه هرچند که وضعیت یه سفور شهرداری الان از کارمندان بهتره خدا بیشتر بده ماکه حسود نیستیم وکارگرا سریع اسمی از کارمندان محترم دولت نباید به زبان آورن چون جایگاه یه کارگر با یه کارمند در جامعه مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
12
شورای عالی کار برود گورشو گم کنه
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
14
چرا عیدی کارمندی میگیریم اما حقوق بازنشستگی راکارگری این چه عدالتی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
عیدی کارگری نمیخوایم لطف کنن حقوق و عیدی رو با هم کارمندی بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
5
امروز حقوق من بازنشسته شغل سخت وزیان اور واریز وکماکان ریالی جهت همسان سازی که قول اذر ماه داده شده بودپرداخت نشد واقعا به کدام قول شما میشود ........
نژادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
9
هر کسی که فکر میکنه کارگر برده و غلام حلقه به گوش هست غلط کرده چطور به خودتون اجازه میدید که تکلیف کنید باید به این حداقلها راضی باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
8
ما زنان سرپرست خانوار چکار کنیم چرا دولت بفکر ما نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
14
شمارو بخدا قسم دقت کنین این همه گرونی ما با ۲۸۰۰ چکار کنیم واالله ی تیر خلاص به ما مستمری بگیر بزنین راضی تریم اینجوری جانمون به لبمون رسید شرمنده بچه مجرد تو خونه ،نوه عروس ،داماد هستیم شمارو بخدا حقوق مونو اقلاً ۵۰۰۰۰۰۰ کنین ما هم ی نفسی بکشیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
12
خدایی سازمان تامین اجتماعی یه فکری به حال بازنشستگان کنه کاسه گدایی دست مون
لشکری وکشوری اضافه شد حسابی نوشجونش ولی تبعیض قایل شده دولت
سید علی حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
14
سلام فقط بگوید بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی باید خفه شوند یا بمیرند که رضا یت داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
4
4
بازنشستگان در کارزار خود دولت را شکست و با حمایت قوه قضائیه و بازرسی کل کشور به همسان سازی واقعی ۹۰ درصدی و محاسبه حقوق و مزایای خود از ابتدای ۹۸ دست خواهند یافت خدایا آقای رئیسی را تایید و محافظت بفرما جمع بسیار کثیری از بازنشستگان و خانوارهای آنان که حداقل ۳۵ میلیون نفر جامعه اسلامی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خواب دیدی خیره
ناشناس
Germany
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
10
خدا جای حق نشسته ی روزی ازاین بی عدالتی وتبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری کشوری پشیمون میشن دودمانشان به باد خواهد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
سلام من ی مستم بکیرم آخه با 2300 چ حاکی بریزم توسرم.. بقران ماهی 1650 قسط جهاز میدم.. چند ماهه گوشت تو خونم نیومده شرم باد بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
12
تامین اجتماعی باید صرفه جویی کنه تا وام بدون سود بده به دولت که بتونه همسان سازی و ارتقا حقوق کشوری و لشکری بده
کارگر وبازنشسته تامین مهم نیست گرسنه و تشنه این اسمش عدالته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
11
خاک برسرمابازنشستگان تامین اجتماعی کردیدکه اگر صدآجرازاسمان بیافتد ۹۹ تاش توسرمامیخورد یکیش هم تو نوبت وامیایستند پولمارادولت اسلامی غصب کرده باسودش کارمندان خودشانرا خوشحال میکند به این میگند عدالت اسلام ناب محمدی ص روز قیامت چکار میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
7
انشالله با همت مردم و عنایت الهی هر چه زودتر فقر و تبعیض از این سرزمین پاک خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
12
فقط باید باز نشستگان تامین اجتماعی به حقوق فقیرانه رضایت بدن ما که راضی نیستیم حق هم راضی نباشه خدا ازتون نگذره حق ما رابدید آه و ناله پشت‌تا ن گذاشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
1
ازاین ماه در مورد اضافه شدن حقوق همه اقشار چه شاغل وچه بازنشسته مثل یک سیاستمدار واقعی برنامه ریزی کنید که چند ماه اضافه حقوقها عقب نیفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
2
با سلام چرا راجب همه بیمه صحبت میکنید به جز بیمه های کشاورزی عشایر روستای
قاسم شریفی راد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
7
خداوکیلی مشتی بازنشسته ومستمری بگیرشدند الت دست شما اگر میخواهید بعدازچندسال این چندرغازبه ما بدهید ونامش را بگذارید همسان سازی اگر فرزندم را میخواستم زن بگیرم گفتم صبرکن ما پول کلانی ازدولت طلب کاریم وبعداز13 سال درصورتی باید لاعقل هرچه که به حقوق 99 اضافه کنندضربدر 13 بکنند وبه ما پرداخت کنند اصلا عده ای فکرمیکنند چون به سن کهولت رسیدیم عقل مان هم کارنمیکند ماهم خدای داریم ازحق ما پرهیزداشته باشید
Parinaz
Germany
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
5
از بانشسته لشکری و کشوری میترسن چون اونا یه روز صاحب صلاح و قدرت بودن اما یه روزی میرسه که همین کارگرا حالشون جا بیارن به امید اون روز
عباس اقابکلویی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
1
5
سلام من نمیدونم به چه کسی بایدنفرین کردایثارگرهستم شیمیای شدم دنبالش نرفتم گفتم وطیفه ام بوده الان ازمردادماه بیکارهستم قراربودحقوف به رزمندگان که بیکارهستندبدهندباکارایثارگری یک ادامس هم ندادن بیست سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم قراربوده ازمردادماه حقوق بیکاری پرداخت کنندخبری نیست من همسرم سرطان داره داروهاش گران هست امروزیک دکتربردم دویست هزارتومان خرجش شده دردمان رابه کی بگویم
مستمری بگیر بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
5
خدا لعنتتان کنه بااین حقوق شندرغازی که میدین گداها، خودتان دولپی بخورین خاک توسر این ملت......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
7
با سلام. به قول شاعر مرحوم:بود امید ادمی به خیر کسان،. مرا به خیر تو امید نیست ،شر مرسان.این همه ظلم و ستم در حق قشر كارگر سابقه دیرینه دارد، چیز جدیدی نیست هم در زمان طاغوت و هم در این حکومت بایستی شوراهای کارگری را تقویت کرد.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
6
سلام مرگ بر تبعض ظلم کنيد خداوند يخه تونو می گيره به اميد ان روز
معصومه امینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
7
همسانسازی حقوق باز نشستگان کلاه گشادی بیش نیست که سازمان به سر پرسنل بازنشسته اش گذاشت واقعا خجالت داره
محمد عبدلهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
3
کاش ماهم مثل اخوندا پول میگرفتیم .نه کارمیکنن یسره تو حوزه نشستن منچ بازی میکنن بعدم به ریش ما بازنشستگان میخندن .ودم از عدالت مولا علی میزنن.
زیر آوار مونده مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
2
حد اقل بی دردا ما شتریم یا شتر مرغ خدا ازتون نگذره بسه دیگه ما از مال و پس انداز 30ساله خودمون هم نامحرومیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
0
بیمه ۳۰ سال ۳۰ درصد حقوق کارگر را به عنوان حق بیمه میگیره آخر سر طبق میانگین دو سال آخر و گاهی اوقات ۵ سال آخر بهش حقوق میده ، بعد از چند سال و تورم های بالای ۵۰ درصد حقوق بیمه شده رو ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش میده. این یعنی دزدی آشکار و اجباری. باید در مقابل بیمه اجباری قیام کرد.
اما راه حل
فرض کنید کارفرمایی ۹,۳۰۰,۰۰۰تومان حقوق خالص پرداخت میکند یعنی ۳۰۰۰,۰۰۰ تومان حق بیمه پرداخت سهم میکند.
خوب میتوان حق بیمه سهم کارفرما را حذف و بیمه را اختیاری نمود تا هر فردی که میخواهد حق بیمه پرداخت کند و بجای پرداخت حق بیمه به حقوق کارکنان افزود یعنی پرداخت ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان ماهیانه و حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی حذف شود.
یک مزیت دیگر این طرح این هست که تامین اجتماعی نمی‌تواند به بهانه حق بیمه کارکنان و کارکنان طرف های قرارداد از خریدهای تولیدکننده حق بیمه بگیرد و تولیدکننده را به روز سیاه بنشاند و درآمدی بدون تعهد به کارکنان کسب کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
0
سلام سال 88ازکارافتاده شدم با مستمری ماهیانه360هزارتومان(360)دلارالان هم که اخرسال 99میباشدبه جای دومیلیون و800هزارتومان دومیلیون و400هزاردریافتی دارم میشه چند دلار؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
3
۳۰سال بدبختی بکشی زحمت بکشی واسه ۲۸۰۰.واقعا خجالت آوره.مسولین بی مسول شرم به شما.
ادریس زینالزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
2
باسلام،ازقدیم گفتن تا بچه گریه نکنه شیر نمیدن باید همه جمع شوند واعتراض درست حسابی برگزار گردد
تورج اخوان
Germany
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
3
بارنشسته تامین اجتماعی یک عمر نصف درآمدش رو از روزی که دلار هفت تومان بوده ریخته تو حساب
تامین اجتماعی تا الان که دلار شده سی هزار تومان
فقط پولی رو که تامین اجتماعی به زور از بازنشسته ها گرفته سی سال با سودش یا دلار پس بده آنوقت بازنشسته زندگیش اداره میشه و زندگیش میگذره
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
0
کجا حداقل حقوق بازنشسته یا مستمری بگیر ۲ میلیون و ۲۰۰ هست پدرم هنوز ۱ میلیون و ۶۰۰ حقوق میگیره و تو خرج و مخارج خونه مونده الکی نگین حداقل ۲ میلیون و ۱۰۰ یا دویسته یه تحقیق کنین بعد حرف تحویل مردم بدین خجالت هم خوب چیزیه والا
ازکار افتاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
3
سلام به همه بازنشستگان و از کارافتادگان عزیز تامین اجتماعی
باید همه با هم و یکصدا بشیم و در مراجع قانونی از تامین اجتماعی شکایت کنیم و به حقمون برسیم ، لطفا تو این مورد فعالیت کنید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
به کجا شکایت کنیم؟خوددولت بدهیشو به سازمان نمیده .مابه کی دادبزنیم؟
مسعود حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
4
سلام. تک تک. حرف زدن فایده ندارد. اتحاد میخواهد
بازنشسته ی تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
2
بازنشستگان تامین اجتماعی باید بدانند که با التماس واعلام اینکه نداریم . بیچاره ایم ره به جایی نمی برن و باگریه وزاری مشکل حل نمیشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
مسئولان این اجحاف بزرگ باید به خود بیایند و ست از این رفتارهای ظالمانه علیه اقشار کارگری چه شاغل و چه بازنشسته خاتمه دهند والا روزی می رسد که حق را از حلقوم آنان درخواهیم آورد. پس بهترست با هزینه های کمتری خود این وضع نا به سامان را به نفع ذیحقان تغییر دهند
محمود عبدالله یار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلی ندارند، انتقاد و مشکلات مربوط به مستمری بگیران تامین اجتماعی ست. تنها گروهی هستند که حق بیمه از جمع حقوقشان کسر می‌شده و بحساب تامین اجتماعی واریز بر خلاف سایرحقوق بگیران نه پرداخت حق بیمه در دوران شاغلی و نه مستمری ،ریالی از درآمد دولت به آنها نرسیده. حالا هم اینهمه تبعیض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
خجالت بکشین انگار ب گدا پول میدین با این گرونی این یه زره پول به وسط ماه هم نمیرسه آه و ناله مردم پشتتون چرا تبعیض قائل میشین مگه بازنشسته های تأمین اجتماعی چ فرقی با بازنشسته های لشکری و کشوری دارن
ایرج قلیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
1
ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بداست.... دیگر ماازاینها هیچ انتظاری نداریم همه چیز مشخص شد... فقط خودتونید انکه تصور میکنید
اهظم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
5
درود بر نویسنده این خبر و
درود بر شرف کسانیکه حق میگویند لطفا قانون را زیر پا نگذارید ای مسئولین نا لایق قانون 111و قانون 96را درست اجرا کنید قوه مجریه مگر وفات کرده اخه حتما باید بگیر و ببند بشه درگیری پیش بیارید؟بسه دیگه جون بلب ما رسوندید بسه
بازنشسته و سرپرست خانوار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
2
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه کمتر از حقوق کارکنان کشوری هست چر ا ما مگر زمان که مشغول بکار بودیم بیمه از حقوق ما کسر نمیشد که الان با سلام صلوات بعد از بازنشستگی با هر سال تورم ما دلمان در دستمان باشه و منتظر باشیم که مثلا امسال دولت برای ما تصمیم بگیره چقدر به حقوقمان اضافه کنن پس کو انصاف مگر دولت برای ما باید تصمیم بگیره
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
1
4
مابه عنوان بازنشستگان باید خودمان همت کنیم وحق وحقوقمان راازاین دولت ظالم بگیریم وبدانید که ظلم پایدار نیست فقط تظاهرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
با سلام خدمت کسی که بدبختی مارا به کوش مسلولین میرساند بندهبا یک بازنشته هستم تامین اجتماعی 28 سال سابقه دارم این چند سال راننده اتوبوس با برف یخبندان با کرما از روز بازنشته شدم مبتلا سرطان حنجره مبتلاشدم دو ملیون سیصدحقوق میکیرم هفت سر عائله هم روز دکتر دواهزینه زندگی مرا ازارمیدهد شمارا اکر خدا را قبول دارید به حال ما برسید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
1
برادر اینجا ایران قانونش قانون جنگل است هرکی قویتره بیشتر میخوره یک دست صدا نداره پس بجای گریه والتماس سیع کنید همه یکی باشین تا قوی بشین ان وقت میتونید حقتان را بازوهم که شده از تامین اجتماعی بگیرین حق گرفتنی است مظلوم اگه از حقش دفاع نکنه خودش ظالم است امام ره مابارها فرمود اتحاد اتحاپس اتحاد نباشه باطل برحق غلبه میکند اتحاد اتحاد تحاد اتحاد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام این دولت تمین اجتمای را تمین اشباهی می گیرد ه ؟ وصدا مستمری ؟ بگیر فقد دورغ خدا داد ما اذر ماه چه می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
رضاییم به رضای حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
همه ما کارگران یکسان هستیم چرا باید حقوق بازنشستگی پایش فرق کنه پرداختیمون تو طول خدمت به یه شکل بوده تازه ما بن ومزایا وونداشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
1
همه دروغگو هستید که دم ازعدالت میزنید وحامی مستضعفان هستید بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی که بیشترین مبلغ بیمه پرداخت کرده وصندوق تامین اجتماعی بیشترین ورودی پول رادارد اما برای خودش هیچ فایده نداشته واین سفره ازپول کارگر زحمت کش پهن شده وهمه بدوراین سفره نشسته بجز خود کارگر بیچاره تمام انهایی که همسان سازی شدند بیمه پردازشان خیلی ازبیمه پرداز تامین اجتماعی بیشتراست وانهاالویت داشتند به تامین اجتماعی که حالا دیگه بوجه نیست به خودشان بدین عجب عدالتی واقعا شرم داره
نام بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
درسته واقعا از قانون گریزی و تبعیض اشکار مابین خود و بازنشستگان سایر صندوق ها به ستوه امده ایم...چشمی اشک و چشمی خون حاصل ماهها انتظار امسال ما برای رسیدن به حقوق قانونیمان شد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
درود بر نویسنده ی این خبر و متن....گل گفتی
علیi
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
باباچه قدرمیگین این دولت نمی ی ی یخوادبده زورماهم نمی ی ی ی یرسه باباتمام کنیدوتمام دست اندرکاران رابه خداواگذارکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
1
دروغگوها خدا ازتون نگذره عذاب آخرتونو زیاد کنه خدا لعنتون کنه آخه شما مسئول میتونی با این حقوق وکرایه خونه زندگی کنی یکماه خودتو جای ما قرار بده
یه بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
کارگر یا کارمند مسأله این است.
عبدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام سازمان تامین اجتماعی بصورت خصو صی اداره شود چون پرداخت کنندگان شرکتهای خصوصی هستند اگر شرکتی دولتی است میتواند از بیمه گذاریهای دولتی استفاده کند
حسین عسگری زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
بنام خدا وقتی شورای محترم نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس محترم وقوه قضاییه محترم سکوت می‌کنند و به درخواست بحق جامعه زحمتکش کارگر وباز نشسته کارهای سخت و زیان آور که در طول خدمت به وطن واسلام از جان مایع گذاشته‌اند که پیامبر رحمت از آنها سخن گفته و سفارش این قشر زحمتکش را کرده است کسی توجه نمی‌کند چرا وکلای سازمان و نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت حق و حقوق مایه نهای بین‌المللی شکایت نمی‌کنند خدایا به داد باز نشسته کارهای سخت و زیان آور خودت برس
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
1
تااینجا که هر کاری دلشون خواسته انجام دادن ۵ماه عقب انداختن موقع پرداخت انچه که خواستن کردن حتما عیدرو هم بالا میکشن ....بترسید از روزهای اتی یا خدا جزایتان را میدهد یا خودمان حقمان را می گیریم....بترسید
عبدالحسین کاشیخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
خداوند از شان نگذرد که حقوق کارگر و مستمری بگیران تامین اجتماعی را ضایع نکنند و همچنین حق الناس را که فقط متعلق به ویتامین اجتماعی میباشد وفقط با اضافه نمودن حقوق کارگر بهانه تورم در جامعه را دارند نماینده دولت در سواری عالی ‌ور و نماینده کار فرما
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام برهمکاران وبازنشستگان تامین اجتماعی اقایان بدانید ایفرمول که اقایان بهمکاری کانون ها انجام دادهاند اصلا درست نیست گون قانون تشخیص داده که یک کارگربازنشسته درمشاغل سخت درازای یک سال کارسخت وزیان اور مشمول نیم سال سابقه ی کار میشود یعنی کسی که بیست پیوسته سابقه داشته باشد باسی روز حقوق وبرمبنای دوسال اخر بازنشسته میشود بنده بیست ویک سال وهفت ماه سابقه کار سخت ودوسال کامل سربازی راباحق بیمه ی دوسال اخر پرداخت کردم که میشودلیست وسه سال وهفت ماه ولی اکنون حتی یک ریال هم اضافه نشده حرف این وقتی قانون تشخیص داده یک سال یک ونیم سال حساب میشه چرا باید اینطوری وفرمول من دراوردی حساب کنند اگر غیر این باشد دراصل ما اسما سی روز حقوق میگیریم ولی رسما بافرمول اقایان همان بیست وسه سال وهفت ماه را به ما حقوق میدهند که این یک نوع فریب مشاغل سخت است وجفای بزرگی وکلاه بزرگی که سازمان سر افراد بامشاغل سخت وزیان اور گذاشته وشاید این روشی باشد برای شاغلین که کارسخت اصلا وجود ندارد واگر کسی بازنشست شود باید اندازه ی همان چند سالی که بیمه پرداخت کرده حقوق بگیرد پس اگر اینطور است مشاغل سخت را باید حذف کنند تاکارگر حیاب دستش بیاید مساله ی بعد عیدی است دراضافه حقوق کارگر هستیم درعیدی کارمند کجای این قانون عدالت است پس باید ازهر جایی که میشود دنبال حق ضایع شده ی خودمان باشیم سایت محتر لطفا اطلاع رسانی فرمایید ممنون ازسایت خوبتان
رضا
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
من با بیست وپنج سال سابقه دوملیون وسیصدهزارمیگیرم اقایان دروغ نگوئید
رضا
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
من با بیست وپنج سال سابقه دوملیون وسیصدهزارمیگیرم اقایان دروغ نگوئید
دانشور
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام عزیزان محترم الان که میگید یعنی سی ملیون نفرمیشه کارگر وبازنشسته ولی هیچکس حسابشون نمیکنه چرا یک دلیل هست خودمون بی عرضه هستیم وهیچ اعتبای نداریم اعتبار خو ادم اعتبار خودش خلق میکنه نمیتونیم یک روز همه بایدهمه باهم بشینیم توخرابهامون نه خونه ماکه توخرابها زندگی میکنیم یک روز ولی همه باهم دولت اقای.روحانی چطور نون ازکجا بیارن کشور چی داره دیگه ولی چکارکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
این داستان همچنان ادامه دارد . اضافه شده حقوق باید از فروردین پرداخت میشد که از خرداد پرداخت شد . و اینکه عیدی کارگران باید کارگری پرداخت شود چرا در گرفتن بیمه و مالیات حقوق کارگری قبل از اینکه به دست ما برسه به دست مسولان محترم با حقوق نهصد میلیون تومان در ماه میرسه . یکی نیست بگه اخه در مدیریت تامین اجتماعی چه تخصصی هست که باید مدیر محترم نهصد میلیون حقوق بگیره در عیدی حقوق کارگران تجدید نظر کنید
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام لطفا بدون سانسورنظرم رااعلام فرمایدسال88ازکارافتاده شدم بامستمری360 هزارتومان یعنی 360دلاربعداز11سال حقوقم2میلیون و400هزارتومان شدیعنی کمتراز100دلارچرا بادلارمقایسه کردم چون واقعا مخارجمان به دلاره وحقوقمان به ریال همسرم کروناگرفته یه شربت بنام برونشی پرت گرفتم 116هزارتومان اسپری برای کرونا297تومان روزی حداقل 200هزارتومان هزینه خوردوخوراک داره ازکجابیارم بااین چندرگازحقوق خداوکیلی ما مستمری بگیرهارو درک کنید طبق گفته خودشون من باید2میلیون و800هزارتومان دریافتی داشته باشم پس 400هزارتومان چرا کمتردریافتی دارم؟؟::
محمدعلی آقای
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
ای کاش آنهای که برای ماتصمیم می گیرنددر ماه این مبلغ نا چیز بگیریم،فقط براي یک باری بیاییند درمنزل ما زندگی کردن
های ما را ببینند،
سعادتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
برچه استدلال وحکمی حقوق بازنشستگان خدمات کشوری بایستی بیشتر ازبازنشستگان تامین اجتماعی باشداین تبعیض مایه ننگ نظام اسلامی وظلم به بازنشتگان تامین اجتماعییست
,محمد سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
نیروهای مسلح هم‌که حقوق اونها زیاد شد ، چون برادران سپاه بازنشست شدند ،حقوق لشکربها اضافه شد ،سی سال اضافه نشده بود ،کارگرها الکی فقط تو شعار حمایت میشن ،در عمل مستضعفین علافند
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
سلام
من امسال باز نشسته شدم امسال با ۳۰ سال سابقه و ۲۱ ماه جبهه بودم بخدا حقوقم هست دومیلیون وصد هزارتون آخه با این گرونی وتورم و دختر دم بخت میشه جهاز درست کنی یا زندگی کرد
و همسان سازی هم به باز نشستگان تامین اجتماعی که سال ۹۹ بازنشسته شدن تعلق نگرفت. خدا به دادمان برسه. خواهشا مسعولین فکری بحال همه کنند. ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
سلام اصلا شما تاحالا تبعیض تو این نظام دیدیدن تا الان شاکیباشیم از تامین اجتماعی که حداقل حقوق یک خانواده را ۲۳۰۰ تعیین میکنه و عیدیش رو کارمندی میده و سر ماه مدیرانش انگار از جیب باباشون پول دادن منتشو میزارن و خجالت هم نمی کشن با این تورم با زندگی افرادی بازی میکنن که حداقل از ۱۰ سال تا ۳۰ و ۳۵ سال عمر خودشون را فدای این نظام کردن، شرمتان باد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->