آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

انهدام باند سرقت‌های تیزدستانه در مشهد

  • کد خبر: ۵۲۳۸۵
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
انهدام باند سرقت‌های تیزدستانه در مشهد
عاملان سرقت‌های تیزدستانه در آخرین اقدام مجرمانه خودشان در مشهد به دام افتادند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ جیغ‌های بنفش دختر جوان همسایگان را به خیابان کشاند. او روی زمین افتاده بود و در حالی که از مردم کمک می‌خواست بند کیفش را محکم گرفته بود. در مقابل مردی ناشناس که چاقویی بزرگ در دست داشت کیف دخترک را گرفته و با تهدید و فحاشی از او می‌خواست آن را رها کند. همسایگان بلافاصله وارد این ماجرا شدند و مرد خشن به ناچار کیف دخترک را رها کرده و از محل گریخت. مرد چاقوبه‌دست خود را داخل یک پراید انداخت و چاقویش را مقابل راننده این خودرو گرفت و او را تهدید کرد. در این لحظه راننده پراید فورا خودرواش را خاموش کرد و از آن خارج شد.

دزد بخت برگشته به انتهای خط رسیده بود و قبل از اینکه بخواهد نقشه فرارش را عملی کند، مأموران کلانتری فیاض‌بخش سر رسیده و راهش را سد کردند. مرد جوان ابتدا قصد داشت تا در برابر مأموران مقاومت کند، اما همکاری مردم و نیز عزم جدی پلیس مانع از هر اقدام مجرمانه این سارق خشن شد و سرانجام این فرد به چنگ مجریان قانون افتاد.
این سارق خشن که اعتیاد به مواد مخدر در چهره‌اش مشهود بود، بلافاصله به کلانتری شهید فیاض‌بخش مشهد منتقل شد و در برابر افسر تجسس این مجموعه انتظامی قرار گرفت.

متهم به دام افتاده که جوانی سی‌وچهار ساله است و چندین سابقه کیفری در کارنامه مجرمانه خود دارد در اظهاراتش به مأموران پلیس گفت: «اهل یکی از شهرستان‌های غربی کشور هستم. از چند ماه قبل به مشهد آمدم و برای تأمین هزینه مواد و نیز خورد و خوراک دست به زورگیری‌های خیابانی زدم. قبل از اینکه به دام پلیس بیفتم قصد داشتم کیف دختری جوان را سرقت کنم که سر و صدای او موجب شد تا پای همسایگان به خیابان کشیده شود و من هم که توان مقابله با آن‌ها را نداشتم، فرار کردم. جلوی یک خودرو پراید را گرفتم و با تهدید راننده با چاقویی که در دست داشتم از او خواستم تا مرا فراری دهد که راننده پراید خودرواش را خاموش کرد و از آن خارج شد. تا به خودم بیایم پلیس سر رسید و دستگیرم کرد.»


انهدام باند سرقت‌های تیزدستانه

روز گذشته، فرمانده انتظامی مشهد درباره این پرونده گفت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت. دختر جوانی هم که هدف سرقت خشن از سوی متهم دستگیر شده قرار گرفته بود به کلانتری ۱۸ شهید فیاض‌بخش مراجعه و شکایت خود را علیه این مجرم سی‌وچهار ساله تنظیم کرد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در ادامه به انهدام یک باند سرقت‌های تیزدستانه در منطقه توس مشهد نیز اشاره کرد و گفت: این عملیات از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد اجرا شد و به نتیجه رسید. در این مأموریت مأموران کلانتری کاظم‌آباد موفق به شناسایی و دستگیری ۴ سارق و مال‌خر اموال مسروقه و کشف تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه و مقادیری مواد مخدر از آن‌ها شدند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: این پرونده با اعلام گزارش چند فقره گوشی‌قاپی در محدوده بولوار توس مورد بررسی مأموران کلانتری کاظم‌آباد قرار گرفت. ضابطان قضایی ما در این مأموریت با بررسی اظهارات چند مال‌باخته دریافتند سارقان از غفلت مال‌باختگان در خیابان سوء‌استفاده کرده و گوشی تلفن همراه آن‌ها را قاپیده و متواری شده‌اند. مجریان قانون با انجام بررسی‌های میدانی و استخراج تصاویر چند دوربین مداربسته یکی از سارقان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

سرهنگ صارمی بیان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان گلریز و به دست آوردن ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری متهم و همدستش در بازرسی از محل ۷ دستگاه تلفن همراه هوشمند مسروقه را کشف و ضبط کردند. متهمان بیست‌وپنج و چهل‌ودو ساله پس از انتقال به کلانتری در رویارویی با مستندات پرونده به ۸ فقره سرقت تلفن‌های همراه با همدستی فردی سی‌وهفت ساله اعتراف کردند.

رئیس پلیس مشهد به شناسایی دیگر متهم این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: در ادامه این عملیات این مرد جوان در مخفیگاهش دستگیر شد و مقدار ۱۴۷ گرم مواد مخدر صنعتی بسته‌بندی شده به همراه تعداد زیادی پِک پلاستیکی، ۳ دستگاه ترازوی دیجیتالی، یک دستگاه جوش لیزری، ۸ عدد لوله فاضلاب طرح اگو به همراه تعداد زیادی لوازم بنایی سرقتی در بازرسی از محل کشف شد.
به گفته سرهنگ صارمی یک دستگاه خودرو سواری پراید متعلق به اعضای این باند سرقت توقیف و در این باره یک مال‌خر اموال مسروقه نیز دستگیر شد و به همراه دیگر متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->