تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «جرئت یا حقیقت» که در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پذیرفته شده است

  • کد خبر: ۵۲۵۴۶
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
  • ۲
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «جرئت یا حقیقت» که در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پذیرفته شده است
نمایش «جرئت یا حقیقت» به‌نویسندگی و کارگردانی سیدجواد رحیم‌زاده یکی از آثار راه یافته به بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است.

امیری|شهرآرانیوز،جشنواره تئاتر مقاومت امسال با بخش‌های گسترده‌تری نسبت به سال‌های قبل  و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. این جشنواره که هر سال پذیرای آثاری با مضمون دفاع مقدس بود، امسال پذیرای آثار دیگری در زمینه مقاومت در مقابله با بحران‌ها و مشکلات و ایثار و… نیز هست. از همین روست که نمایش «جرئت یا حقیقت» با موضوع بحران سن نوجوانی، به‌عنوان یگانه نمایش مشهدی توانسته است در این جشنواره حضور یابد.

  سیدجواد رحیم‌زاده در معرفی این اثر می‌گوید: «جرئت یا حقیقت» کار جدیدی است که در کنار هنرمندان نوجوان، هنرمندان بزرگ‌سال و حرفه‌ای تئاتر مشهد نیز در آن حضور دارند.

این نمایش درباره ۵ دختر نوجوان است که وارد کافی‌شاپی می‌شوند و در آنجا مدیر کافی‌شاپ آن‌ها را در یک بازی قرار می‌دهد و این باعث می‌شود زندگی هر کدام از آن‌ها نمایان شود. در آنجا متوجه می‌شویم هر کدام از این دختران نوجوان چه درخواست‌ها، تمایلات و چه چالش‌هایی با پدر و مادرهایشان و به‌طور کلی در زندگی مدرن امروزی دارند.

به‌گفته رحیم‌زاده محتوای این  اثر با استفاده از مطالعات تحقیقاتی در کارگاهی با حضور دختران نوجوان  تهیه شده است، یعنی محتوای نمایشنامه برگرفته از یک کار تحقیقی است که هر کدام از این نوجوانان در بیان مشکلات و چالش‌های خودشان بیان کرده‌اند. این مطالب سپس به‌صورت نمایشنامه درآمده و بعد، نمایش با گروهی حرفه‌ای به اجرا درآمده است.

او ادامه می‌دهد: جشنواره مقاومت در سال‌های قبل عموما با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شد، اما امسال گسترش بیشتری پیدا کرده بود و مضامینی چون ایستادگی در برابر مشکلات و بحران‌ها نیز در آن گنجانده شده بودو درنهایت توانستیم این اثر را در جشنواره شرکت دهیم. همچنان که ما هم در این نمایش به‌گونه‌ای پیش رفتیم که در انتها بچه‌ها متوجه می‌شوند باید برگردند به آغوش خانواده و این بحران را در مسیر دوستی و رفاقت با خانواده پشت سر بگذارند.

به‌گفته رحیم‌زاده نمایش «جرئت یا حقیقت» از طرف انجمن هنرهای نمایشی شهرستان طرقبه و شاندیز در جشنواره شرکت داده شده است. او می‌گوید: بازیگران نوجوان ما هنرجویان بازیگری پردیس تئاتر مستقل و ساکن طرقبه و شاندیز هستند، از همین رو تصمیم گرفتیم کار را از طرف انجمن آن شهرستان ارائه کنیم، اما در مشهد حوزه هنری هم در زمینه در اختیار قرارداردن محل تمرین از ما حمایت کرد.

در نمایش «جرئت یا حقیقت» بازیگران سرشناس مشهدی چون مجید بخششیان، محبوبه سلطانی، فائزه امیرآبادی، حسن نامجو، مهناز آقایی، سجاد انتظاری و امیر بشیری بازی می‌کنند. 

هانیتا عراقی، ساجده ابوالفضلی، دیانا رضازاده، ستایش آراسته و تامیلا حسین‌زاده نیز بازیگران نوجوان این نمایش هستند.

در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که آذرماه امسال برگزار خواهد شد، ۱۰ نمایش کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پگاه
Germany
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
من زمانی که اجرا داشتند رفتم واقعا فوق العاده بود مخصوصا بازیگران نوجوان و تامیلاحسین زاده وخود آقای رحیم زاده عزیز و مهربان
یاسمن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
تامیلا حسین زاده نقش خیلی سختی داشت سراسر اکت بود ولی همیشه نشون میده که عالیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->