جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین |رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ارتقای سلامت هدف ما است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیا جواب تست‌های آنتی بادی کرونا قابل اعتماد است؟

  • کد خبر: ۵۲۸۰۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
آیا جواب تست‌های آنتی بادی کرونا قابل اعتماد است؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص میزان اهمیت پاسخ تست‌های آنتی بادی پس از بهبود مبتلایان کرونا، عنوان کرد: کیت‌های موجود در کشور قابلیت اندازه گیری آنتی بادی از بین برنده کووید-۱۹ را ندارند.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شروین شکوهی فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران پیوندی، با بیان اینکه پادتنی که در بدن تولید و منجر به متوقف کردن عفونت زایی ویروس کووید-۱۹ می‌شود، Neutralizing Antibodies یا آنتی‌بادی‌های از بین برنده نام دارد، ادامه داد: کیت‌های موجود در ایران هیچ کدام قابلیت اندازه گیری این آنتی بادی را ندارند. همچنین انجام این تست‌ها برای افراد معمولی یا بهبودیافتگان کرونا ضرورتی ندارد؛ چراکه نه نشان دهنده مبتلا شدن یا نشدن فرد، نه نشان دهنده ایمنی داشتن یا نداشتن فرد در مقابل ابتلای مجدد و نه نشان دهنده امکان انتقال بیماری توسط فرد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی پزشکان مردم را نسبت به انجام این تست حساس کرده‌اند، تصریح کرد: حساسیت مردم نسبت به انجام و جواب این تست مشکلاتی را ایجاد کرده، به عنوان مثال برخی از کارفرماها، میزان Igm را شرط بازگشت کارمندان بهبودیافته به محل کار اعلام می‌کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شکوهی با غیراستاندارد خواندن تست‌های آنتی بادی در ایران، افزود: در سایر کشور‌ها کیت‌هایی برای اندازه گیری میزان آنتی بادی‌های Neutralizing وجود دارد، اما تست‌های موجود در کشور ما آنتی بادی‌هایی را اندازه می‌گیرد که ممکن است تحت تاثیر وجود سایر کروناویروس‌ها پاسخ دهند. به این معنی که اگر فرد به سایر کروناویروس‌ها مبتلا باشد، پاسخ تست آنتی بادی او نشان از وجود پادتن دارد که در حقیقت پادتن نیست، از دیگر کروناویروس هاست. در نتیجه تست‌های آنتی بادی موجود در کشور اختصاصی ویروس کووید-۱۹ نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: از طرف دیگر اگر جواب تست میزان پادتن را صفر نشان دهد، به این معنی نیست که فرد مبتلا خواهد شد یا برعکس. گزارش‌هایی در دست است که برخی بیماران با وجود پادتن در بدنشان، ظرف سه ماه، سه بار پشت سر هم مبتلا شدند، بنابراین تست‌های داخل کشور قابل اعتماد نیستند.

وی، تعریف ایمنی در برابر بیماری کووید-۱۹ را پیچیده خواند و گفت: مجموع ایمنی سلولی و هومورال، بیانگر ایمنی کلی در برابر کروناست؛ یعنی علاوه بر پادتن‌هایی که منجر به از بین رفتن عفونت می‌شوند، میزان سلول‌های ایمنی موجود در بدن که با ویروس آشنایی پیدا کرده‌اند و از عفونت‌زایی آن جلوگیری می‌کنند نیز تعیین کننده است. تست‌های سرولوژی این سلول‌ها را اندازه گیری نمی‌کند.

شکوهی در پایان با اشاره به پایین بودن احتمال ابتلای مجدد افراد در یک تا سه ماه اول پس از بهبودی، گفت: احتمال ابتلای فرد بهبود یافته در این بازه زمانی نسبت به فرد معمولی که تاکنون مبتلا نشده است، کمتر است؛ اما در مجموع تمام این ادعا‌ها به وضعیت سیستم ایمنی افراد بستگی دارد. به طور میانگین احتمال ابتلا در یک تا سه ماه اول بعد از بهبود، بسیار کم است و پس از آن بیشتر می‌شود، اما در خصوص اینکه چقدر بیشتر می‌شود، کسی نمی‌تواند نظری بدهد.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->