جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار شد

  • کد خبر: ۵۲۹۳۹
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار شد
نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر (خراسان رضوی) صبح دیروز در دفتر مدیر کل سازمان صدا‌وسیمای استان برگزار شد.
سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر (خراسان رضوی) صبح دیروز در دفتر مدیر کل سازمان صدا‌وسیمای استان برگزار شد. در این نشست، پس از خیرمقدم محسن نصرپور مدیر کل سازمان صدا‌وسیمای استان، عباس محمدیان، دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره اطلاعاتی را ارائه کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر با بیان اینکه این رویداد رسانه‌ای وارد پنجمین سال برگزاری‌اش شده، گفت: به لطف و عنایت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برگ زرینی از تاریخ رسانه استان در جشنواره ابوذر ثبت و ضبط شده است. این جشنواره، با نگاهی که همه فرهیختگان به آن داشتند نماد قوتی شده است که سال‌های گذشته منجر به خلق افتخار خراسان رضوی در کشور شد.


اهداف جشنواره ابوذر

عباس محمدیان با اشاره به شورای سیاست‌گذاری جشنواره توضیح داد: اعضای شورای سیاست‌گذاری که در حیطه اجرایی کار را شروع کردند متشکل از سازمان بسیج رسانه، اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، سازمان صدا‌وسیمای مرکز خراسان رضوی و دستگاه‌های فرهنگی که در برگزاری جشنواره نقش داشتند از مدیران رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستند.

او درباره اهدافی که برای جشنواره تعیین شده، گفت: کمک به توسعه فضای رسانه‌ای استان، تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه‌های استان، ایجاد فضای رقابتی موثر و سازنده و با هدف تعالی محتوای تولید شده در رسانه‌ها، تلاش برای تقویت و معرفی تولیدات فاخر رسانه‌ها و زمینه‌سازی ظهور و بروز استعداد‌های نو در عرصه رسانه استان، از اهدافی است که اعضای شورای سیاست‌گذاری برای جشنواره تعیین کردند.


پیش‌بینی هدایای زرین

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر گفت: ستاد اجرایی برای هر اقدام نیازمند مصوبه شورای سیاست‌گذاری است. از جمله تصویب و تأمین هزینه‌ها که در تلاش هستیم، هدایای زرینی برای برگزیدگان تهیه کنیم. همچنین امسال سعی کرده‌ایم امور قابل واگذاری جشنواره به بخش‌های دولتی و غیردولتی را پیگیری و از هر دو ظرفیت استفاده کنیم.
 
خوشبختانه شورای سیاست‌گذاری نظارتی جدی بر حسن اجرای کار‌ها در طول جشنواره دارد و امسال تندیس جشنواره استانی، به عنوان تندیس کشوری انتخاب شده است.

به گفته محمدیان جشنواره ابوذر در ۶ کمیته تخصصی برنامه‌ریزی تقسیم شده است: کمیته‌های پشتیبانی و مالی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، مستندسازی و برگزاری اختتامیه، ارزشیابی و نظرسنجی، امور شهرستان (امسال برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت) و تشریفات، چون مهمان اختتامیه از چهره‌های کشوری خواهد بود و اختتامیه جشنواره در شب مبعث رسول اکرم (ص)، ۲۱ اسفند برگزار می‌شود.

عباس محمدیان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه سهم‌خواهی‌ای در جشنواره ابوذر نداشته‌ایم، درباره بخش‌های ویژه این جشنواره گفت: ما در عمل ثابت کرده‌ایم در انتخاب آثار به رسانه توجه نمی‌کنیم بلکه فقط اثر داوری می‌شود، یکی از شروط هیئت داوران این بوده که «ابوذر» جشنواره رسانه‌ای واقعی باشد نه جشنواره شرکت سهامی.


ایجاد رقابت و کشف استعداد‌های نو

محمدیان سپس به دستاورد جشنواره ابوذر اشاره و بیان کرد: ایجاد انگیزه و رقابت در رسانه‌ها و فعال شدنشان از مهم‌ترین دستاورد‌ها بوده است به طوری که همه دغدغه دارند در این جشنواره شرکت کنند. دومین دستاورد این جشنواره، معرفی استعداد‌های نو است و نکته آخر اینکه در شهرستان‌ها رقابت ایجاد شده و در جشنواره چهارم شاهد این بودیم که خیلی از آثار شهرستان‌ها با اختلاف امتیاز اندک از رقابت با آثار برگزیده بازماندند.

او تأکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ابوذر، ارسال آثار را به دقیقه نود موکول نکنند، زیرا امسال مهلت جشنواره تمدید نمی‌شود. او از شرکت‌کنندگان خواست برگ ارسال اثر را پُر کنند.

در این فرم، یک کادر خالی برای کدگذاری قرار دارد که زمان داوری، سربرگ و ته‌برگ از آن جدا می‌شود و تنها همان کد روی اثر باقی می‌ماند. هیئت داوران از تهران انتخاب می‌شوند و اکنون یازده نفر برای این منظور انتخاب شده‌اند که در نهایت هفت نفر داوری آثار را انجام می‌دهند.

محمدیان همچنین با اشاره به اینکه بودجه جشنواره ابوذر در سال گذشته حدودا ۱۸۰میلیون تومان بود، گفت: تلاش می‌کنیم به این بودجه ۱۰۰ میلیون دیگر اضافه شود.


شرایط پنجمین جشنواره استانی ابوذر

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با ضوابط خاص‌تری برگزار خواهد شد. آثار تولیدی شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید منطبق بر محور‌های اعلام شده باشد، اما ضرورتی ندارد در رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداریِ دارای مجوز یا رسانه ملی منتشر شده باشد.

امسال این استثنا در نظر گرفته شده تا علاقه‌مندانی که در دوره‌های گذشته از این نظر مجاز به ارسال آثار نبودند، قدرت شرکت داشته باشند. همچنین آثار منتشر شده در رسانه‌های رسمی باید در نسخه کامل ارائه شود.
شورای سیاست‌گذاریِ پنجمین دوره جشنواره ابوذر، شرط سختگیرانۀ بررسی مالکیت معنوی آثار را ابلاغ کرده و به همین دلیل ذکر نام صاحب اثر الزامی است.

محور‌های ده‌گانه موردنظر جشنواره ابوذر، جهش تولید، فرهنگ رضوی و زیارت، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، گام دوم انقلاب، کمک مومنانه، مواسات و همدلی، مدافعان سلامت و مکتب شهید سلیمانی معرفی شده‌اند. آثار نیز باید در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، گزارش تصویری و تلویزیونی و رادیویی، پادکست، تولیدات رادیویی، موشن‌گرافی، مستند و آثار نمایشی و مربوط به استان خراسان رضوی باشد. بخش‌های ایثار و شهادت به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، و امرمعروف و نهی‌منکر جزو بخش‌های ویژه جشنواره است.

در بخش موشن‌گرافی، الزامی ندارد اثر ارسالی پیش‌تر در رسانه‌ای منتشر شده باشد و هر فردی که در این زمینه تولیدی داشته باشد مجاز به ارسال آن به دبیرخانه جشنواره است. در بخش عکس، آثار اصلی و بدون ویرایش پذیرفته خواهد شد.

در این دوره از جشنواره، چنانچه آثار مشترک یا گروهی، برگزیده شوند در نهایت گروه تولید‌کننده به عنوان برنده اعلام خواهند شد. همچنین اگر شخص یا گروهی تمایل به ارسال دو یا چند اثر به جشنواره داشته باشد، تمام آثار موردنظر باید در یک فرم ارسال شود و آثار، بدون محدودیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

آثار قابل پذیرش در جشنواره باید در بازه زمانی ۳۰ بهمن ۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۹ تولید شده باشند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی aboozarfestival.com یا آیدی aboozarfestival@ در سروش و تلگرام یا نشانی ایمیل aboozarfestival.kh@iran.ir آثارشان را ارسال کنند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->