اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

۵ بازی رایگان و ۱۲۰‌هزار دلار عایدی پرسپولیس از فروش بشار رسن

  • کد خبر: ۵۳۳۰۰
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۵ بازی رایگان و ۱۲۰‌هزار دلار عایدی پرسپولیس از فروش بشار رسن
بشار رسن که یکی از افراد تاثیرگذار در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس بود، روز گذشته در یک فضای کاملا احساسی از جمع هم بازیانش جدا شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره عراقی سرخ‌ها سرانجام از این تیم جدا شد تا هواداران پرسپولیس خیلی زودتر ازآن چه که پیش بینی می‌شد دلتنگ او شوند. بشار رسن که یکی از افراد تاثیرگذار در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس بود، روز گذشته در یک فضای کاملا احساسی از جمع هم بازیانش جدا شد. بشار در هتل محل اقامت تیم در قطر با تک تک بازیکنان و عوامل باشگاه خداحافظی کرد و لحظات احساسی را رقم زد. او در مصاحبه‌ای کوتاه هم با هوادران خداحافظی کرد و گفت لحظات بسیار خوبی در پرسپولیس داشته است.


خبری که در نطفه خفه شد

پرسپولیس روز یکشنبه ۲۳‌آذر تهران را به مقصد قطر برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا ترک کرد. تنها‌حاشیه اعزام کاروان پرسپولیس به دوحه، رفتار عجیب بشار رسن بود که با مدیریت خوب پرسپولیسی‌ها رسانه‌ای نشد تا تیم پیش از حساس‌ترین بازی یک سال اخیر خود، دچار حاشیه نشود. نماینده صدا‌و‌سیما در هتل محل اقامت پرسپولیسی‌ها با بشار رسن؛ گفت‌وگویی کرد که تعجب خبرنگاران حاضر را در‌پی داشت. بشار در گفت‌وگوی خود قصد خداحافظی از هواداران پرسپولیس را داشت. او از مدیریت جدید گلایه کرد و می‌پرسید چرا مهدی رسول‌پناه همراه تیم نیست؟
 
بشار انتظار داشت مدیرعامل سابق باشگاه در بازی فینال لیگ قهرمانان کنار تیم باشد و او را ستایش می‌کرد. دلیل این ستایش هم مشخص بود؛ نامه جدایی بشار رسن از پرسپولیس، در زمان مدیریت رسول‌پناه امضا شد. مسئولان پرسپولیس برای اینکه تیم پیش از بازی حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا دچار حاشیه نشود، این اتفاق را مدیریت کردند و از نماینده صدا‌و‌سیما خواستند مصاحبه با بشار پخش نشود؛ البته در‌این‌خصوص نمی‌توان خرده‌ای به مسئولان باشگاه گرفت و صلاح تیم این بود تا صحبت‌های حاشیه‌ای بشار رسن پیش از بازی فینال بازتاب نداشته باشد.
 
از همان‌جا مشخص بود که بشار تصمیمش را گرفته و خرج خود را از پرسپولیس جدا کرده است. پیش‌از‌این گمان می‌شد او تا روز‌های پایانی نقل‌و‌انتقالات قطر در پرسپولیس می‌ماند؛ همان زمانی که یحیی گل‌محمدی تهدید کرد در صورت جدایی بشار رسن، او هم پرسپولیس را ترک می‌کند. به سرمربی پرسپولیس قول دادند بشار رسن بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران باز‌می‌گردد و تا حدود هفته یازدهم‌دوازدهم لیگ برتر در پرسپولیس می‌ماند. نقل‌و‌انتقالات قطر زمانی بسته می‌شود که هنوز لیگ برتر ایران به نیم‌فصل نرسیده و گویا بشار رسن از بیم همین موضوع به ایران بازنگشته است.
 
همه این‌ها در حالی بود که نامه او از باشگاه پرسپولیس این اجازه را می‌داد تا بشار حتی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران بازنگردد و فردای روز فینال با تیم دیگری قرارداد ببندد. بشار رسن خلاف قول‌و‌قرار و نامه باشگاه پرسپولیس کاری انجام نداده، اما موضوع این است که کادر فنی پرسپولیس از این جزئیات نامه خبر نداشت! شبی که بشار همراه مدیر‌برنامه اصلی‌اش به دفتر باشگاه رفت، هدفش این بود که همان شب از پرسپولیس جدا شود. باشگاه، اما او را متقاعد کرد که تا فینال آسیا بماند.
 
آن شب به یحیی گفته شد زمان جدایی بشار از پرسپولیس، حوالی پایان نیم‌فصل اول لیگ بیستم است. به یحیی گفته شد، چون پنجره نقل‌و‌انتقالات قطر زودتر از پایان نیم‌فصل اول لیگ ایران بسته می‌شود، ناچاریم چند بازی قبل از پایان نیم‌فصل به او اجازه خروج بدهیم؛ اما نامه‌ای که به بشار دادند، به او اجازه می‌داد بعد از فینال حتی به تهران برنگردد! جدایی یکی از مهره‌های مهم پرسپولیس آن‌هم به‌این‌شکل و در بی‌خبری کادر فنی از جزئیات نامه، مسلما در روز‌های آ‌ینده بیشتر خبرساز خواهد شد.


۵ بازی رایگان به‌علاوه ۱۲۰‌هزار دلار؛ سهم پرسپولیس از رسن

باشگاه پرسپولیس درحالی‌که می‌توانست قبل از آغاز فصل بشار رسن را به تیم «قطر اس‌سی» بفروشد و ۶۰‌درصد از قرارداد او را نیز در ازای این انتقال دریافت کند، از این کار صرف‌نظر کرد و اکنون در ازای دریافت ۱۲۰ هزار دلار بازیکن تأثیرگذار خود را از دست می‌دهد. در‌حقیقت مهدی رسول‌پناه، سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس، به‌همراه اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه حاضر شدند با درخواست این بازیکن برای جدایی از جمع سرخ‌پوشان موافقت کنند و پرداخت ۱۲۰‌هزار دلار از‌سوی هافبک عراقی در‌راستای همین توافق است.
 
این در‌حالی است که در قرارداد این فصل بشار رسن با باشگاه پرسپولیس بندی وجود داشت مبنی‌بر اینکه این بازیکن اگر در نیم‌فصل قصد جدایی داشت، باید مبلغ ۲۵۰‌هزار دلار به‌عنوان حق فسخ به باشگاهش می‌پرداخت. از‌آنجا‌که بشار رسن در نیم‌فصل از لحاظ قانونی نمی‌توانست به تیم قطر اس‌سی بپیوندد (نقل‌وانتقالات لیگ قطر قبل از آغاز نیم‌فصل لیگ ایران به اتمام می‌رسید)، این بازیکن در توافقش با رسول‌پناه حاضر شد تا زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت رایگان برای پرسپولیس بازی کند و بعد از فینال نیز در ازای پرداخت ۱۲۰‌هزار دلار جدا شود و به تیم مدنظرش بپیوندد.
 
با این شرایط باشگاه پرسپولیس در ازای قرارداد ۴۷۰ هزار دلاری که بشار رسن با این باشگاه برای فصل جاری داشت مبلغی به وی پرداخت نخواهد کرد و در انتقالش به قطر اس سی هم ۱۲۰ هزار دلار سود خواهد برد. اگرچه باشگاه پرسپولیس چنانچه در ابتدای فصل بشار را می‌فروخت از قرارداد سه میلیون دلاری وی با تیم قطر (برای سه فصل) سود بیشتری می‌برد. همچنین شنیده می‌شود مبلغ قرارداد رسن با باشگاه قری ۳.۶ میلیون دلار برای سه فصل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->