سرخط خبرها

جشن شکوفه‌ها با زیارت امام‌رضا (ع)

  • کد خبر: ۵۳۳۱
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
جشن شکوفه‌ها با زیارت امام‌رضا (ع)
به دلیل هم‌زمانی سال‌تحصیلی جدید و ماه محرم صورت می‌گیرد

منشادی- جشن کلاس‌ اولی‌ها جشن اشک‌ها و لبخندهاست. خیلی‌ها ریز ریز اشک می‌ریزند و بعضی‌هایشان به اندازه تمام پهنای صورتشان لبخند می‌زنند و شادند. هر سال کلاس اولی‌ها یک روز قبل از آغاز رسمی سال تحصیلی، یعنی 31شهریور ماه با برگزاری جشن شکوفه‌ها به استقبال مدرسه می‌روند، اما امسال به دلیل تقارن این روز با ماه محرم، جشن نمادین شکوفه‌ها متناسب با حال و هوای محرم برگزار می‌شود. برنامه‌های زیادی در این روز از سوی مدیران مدارس تدارک دیده می‌شود؛ از جشن و برنامه‌های سرگرمی بگیرید تا برنامه‌های ویژه‌ای چون زیارت حضرت رضا(ع). مدیران مدارس تربیت و سزاوار رحمت که دخترانه هستند و مدرسه پسرانه شاهد آل‌طاها هم امسال همچون سال‌های گذشته با برنامه‌های ویژه‌ای روز یکشنبه هفته آینده به استقبال مهر خواهند رفت.

 

تشرف کلاس اولی‌ها به حرم
امسال 50دانش‌آموز مدرسه سزاوار رحمت جشن شکوفه‌ها و سال تحصیلی جدید را با زیارت بارگاه منور حضرت امام‌رضا(ع) آغاز می‌کنند. محمدی مدیر دبستان دخترانه سزاوار رحمت در این خصوص می‌گوید: هر سال از مدارس مختلف ناحیه 50دانش‌آموز انتخاب می‌شدند و برای آغاز سال تحصیلی جشن شکوفه‌ها را در حرم مطهر رضوی برگزار می‌کردند؛ که امسال مدرسه تربیت به صورت ویژه برای انجام این برنامه انتخاب شده است و تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه در روز 31شهریور ماه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.
وی ادامه می‌دهد: در این مراسم برنامه‌های فرهنگی و تواشیح اجرا و بسته‌های فرهنگی و متبرک به این دانش‌آموزان اهدا می‌شود.
به گفته وی همچنین دانش‌آموزان با اهدای گل به آستان ملکوتی حضرت امام رضا(ع) سال تحصیلی خوبی را برای همه دانش‌آموزان کشور آرزو خواهند کرد.
محمدی درباره برنامه‌های دیگر این مدرسه برای دانش‌آموزان سال اولی می‌گوید: قبل از تشرف به حرم مطهر، برنامه زنگ مدرسه و صف بستن دانش‌آموزان برگزار می‌شود. همچنین برنامه آشنایی دانش‌آموزان با معلم و کلاس نیز صورت خواهدگرفت.

 

جشن کتاب دبستان شاهد
بهاری، مدیر مدرسه شاهد آل‌طاها هم درباره برنامه ویژه‌ای که برای 2کلاس سال اولی‌ مدرسه‌اش در نظر گرفته است می‌گوید: امسال در قالب جشن شکوفه‌ها یکی از کلاس‌های دانش‌آموزان سال اولی به روال هر سال به حرم مشرف می‌شوند و برای کلاس دیگر نیز برنامه‌های ویژه و سرگرم‌کننده در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشن آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کلاس و مدرسه است، می‌افزاید: برپایی ایستگاه‌های مختلف سرگرمی مانند نقاشی با موضوع آزاد، کاردستی، پازل و بازی‌های فکری در راهروهای مدرسه برای دانش‌آموزان سال اول برپا می‌شود. ضمن اینکه جشن کتاب نیز داریم که در قالب این جشن دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را از معلمشان تحویل می‌گیرند.

 

آذین‌بندی برای دانش‌آموزان
مدیر دبستان دخترانه تربیت از آذین‌بستن این مدرسه برای سال اولی‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای سال اولی‌ها داریم. آذین‌بستن در ورودی و راهروهای مدرسه و همچنین برگزاری مسابقات مفرح از جمله این برنامه‌ها برای سال اولی‌هاست.
غلامحسینی ادامه می‌دهد: امسال به دلیل هم‌زمانی یکم مهر با ماه محرم، جشن شکوفه‌ها را مشابه سال گذشته برگزار نمی‌کنیم؛ از همین رو بعد از صف بستن دانش‌آموزان و برگزاری چند مسابقه و دادن کادو به آن‌ها، راهی کلاس‌ها می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->