سرخط خبرها
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه:

حضور تشکل‌های مردمی بر تدوام برنامه‌ها تأثیرگذار است

  • کد خبر: ۵۳۶۲
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
حضور تشکل‌های مردمی بر تدوام برنامه‌ها تأثیرگذار است

زمانی - رئیس اداره فرهنگی ‌اجتماعی شهرداری منطقه بر مشارکت مردم و تشکل‌ها در ارائه برنامه‌های ایام محرم تأکید کرد.
به گزارش شهرآرامحله، منظر قالیباف درباره برنامه‌های برگزار شده در ایام محرم اظهار کرد: همواره در ایام محرم برنامه‌های متفاوتی در شهر برگزار می‌شود و منطقه یک نیز در این بخش علاوه‌بر فضاسازی محیطی و سیاه‌پوش کردن معابر و میادین منطقه با بیرق در کنار آیین‌های سنتی به برگزاری برنامه‌های متفاوت و جدید توجه داشته است.
وی افزود: طی جلسات و مذاکرات انجام شده تصمیم بر آن شد که در حوزه پشتیبانی بیشتر فعالیت کنیم و از تشکل‌های مردمی برای برگزاری برنامه‌هایشان حمایت کنیم تا سال آینده شاهد حضور مردم باشیم. همان‌طور که در برنامه‌های امسال با استقبال خوب مردم روبه‌رو بودیم و آن‌ها هم در انجام کار مشارکت داشتند.
قالیباف ادامه داد: به مناسبت ایام محرم، به همت نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی و با مشارکت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه یک، موکبی با نام موکب ابناء‌الحسین برپا شد و طی آن مراسم عزاداری همراه با شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی با محوریت کودکان و نوجوانان و با هدف آگاه‌سازی شهروندان با نقش کودکان در جریان قیام عاشورا برگزار شد. در حاشیه این برنامه، مراسم دمامه‌زنی نیز اجرا شد.
قالیباف تصریح کرد: تعزیه بهترین هنر برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است و جزو هنرهایی با قدمت دیرینه است که سینه‌به‌سینه به ما منتقل‌شده و ما هم در انتقال آن به نسل بعد از خود احساس مسئولیت می‌کنیم. بنابراین برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در دستورکار قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش تشکل‌ها در برنامه‌ها گفت: در این ایام اعضای پویش مردمی « مهربان باشیم» و انجمن همیاران محیط‌زیست که از تشکل‌های منطقه هستند نیز حضور داشتند. در این راستا اجرای طرح «من هم یک پاکبانم» توسط پویش «مهربان باشیم» در قالب جمع‌آوری زباله‌های خشک به‌طور خودجوش و مردمی و با هدف آگاه‌سازی شهروندان و عزاداران حسینی برای رعایت نظافت در معابر شهری و حساس‌سازی آنان نسبت به مقوله حفظ محیط‌زیست و ترویج پاکیزگی و احترام به محیط‌زیست شهری در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام شد.
رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی در قالبی مبتکرانه نیز بخش دیگری از کار بود که نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه بود.
مخاطب در این ایستگاه‌ها ملزم می‌شد که در صورت درخواست و صرف چای، دقایقی را در محل ایستگاه نشسته و در فضایی که متبرک و مزین به تمثال شهدای انقلاب اسلامی بود، چای خود را صرف کند.
وی افزود: این برنامه که با برگزاری مراسم دمامه‌زنی همراه بود با مشارکت ایستگاه صلواتی هیئت
علی بن ابی‌طالب(ع) در بولوار احمدآباد ارائه شد. ایستگاه «کافه محرم» با حضور استادان مطرح حوزه، دانشگاه و هنرمندان در منطقه برگزار شد.
قالیباف خاطرنشان کرد: هیئت محبان اهل‎بیت(ع) یکی از نهادهای فعال در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی شهر مشهد است که از سال1393 اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی به سبک و شیوه‌ای متفاوت در ایام دهه اول ماه محرم در منطقه بولوار خیام کرده است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این ایستگاه با عنوان « کافه محرم» تقویت روحیه گفت‌وگو و رواداری در جوانان و نوجوانان منطقه سجاد و خیام و همچنین آشنا کردن آن‌ها با حقیقت قیام سیدالشهدا (ع) بوده است. در واقع این هیئت با دعوت از استادان دانشگاه، تاریخ‌پژوهان، هنرمندان و روحانیون برجسته در کشور سعی در انتقال این معارف متناسب با روحیه مخاطبان از طبقه تحصیل‌کرده و نخبه جامعه داشته است.
قالیباف یادآور شد: در تمام برنامه‌ها سعی شده است که ابتکار و جدیدبودن لحاظ شود. براین اساس شهروندان و عزاداران حسینی نیز استقبال خوبی از برنامه کردند. ضمن اینکه برنامه‌های مخصوص کودکان مورد توجه کودکان و نوجوانان بسیاری قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->