سرخط خبرها
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه خبر داد

مقابله با دست‌فروشی و سد معبر

  • کد خبر: ۵۳۶۹
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
مقابله با دست‌فروشی و سد معبر

زن جوان کالسکه‌ کودکش را به دنبال خود می‌کشید. پیاده‌رو به مدل‌های مختلفی فرش بود. مقابل یک خانه موزاییک‌های لوزی مقابل خانه دیگر آسفالت مقابل خانه سوم موزاییک‌های رنگ و رو رفته و یکی در میان خودنمایی می‌کرد. اما آنچه باعث شد زن جوان کالسکه به دست به خیابان تغییر مسیر بدهد و خطر تصادف با خودروها را به جان بخرد گیر کردن کالسکه‌اش به سبد میوه یک میوه فروشی بود. چیزی نمانده بود کالسکه برگردد و او هم به همراه کالسکه نقش زمین شود. سدمعبر شاید به نظر خیلی‌ها چیز مهمی نباشد و نبود فضای کافی در مغازه‌ها علت اصلی این موضوع باشد اما باید خودتان روی ویلچر یا کالسکه به دست باشید تا متوجه مشکلی شوید که برای عابران ایجاد می‌شود.

 

رفع 832مورد سد معبر طبق درخواست مردمی
در همین‌باره معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2 از832 مورد اعمال قانون سد معبر بنا بر درخواست مردمی در مردادماه امسال از مرکز 137 منطقه خبر داد.
احسان قیطاقی با بیان خبر فوق افزود: در مردادماه امسال تعدادی از شهروندان طی تماس با مرکز 137 خواستار رفع سد معبر در پیاده‌روها و معابر عمومی شدند که اداره خدمات شهری منطقه پس از دریافت پیام‌ها سریع به رفع موارد سد معبر اقدام کرد.
وی بیشترین فراوانی تماس‌های مردمی را برای جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان بیان کرد و افزود: پارک خودروها در پیاده‌روها نیز معضلی است که همیشه شهروندان را در تردد با مشکلات عدیده مواجه می‌سازد که شهرداری نیز طبق مطالبه مردمی به همه آنان رسیدگی می‌کند.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه به مزاحمت‌های برخی اصناف برای شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: برخی میوه‌فروشان با قراردادن سبدهای میوه و سبزی در عرض معبر برای تردد افراد با ویلچر و کالسکه مشکلات جدی ایجاد می‌کنند که همگی حکایت از نقض حقوق شهروندی دارد و نیازمند برخورد قانونی است.
وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر اصولی و بدون ضابطه باعث شده است که مالکان حقوق شهروندان را رعایت نکنند و مصالح و نخاله‌های ساختمانی خود را در ورودی ملک خود قرار دهند که این امر خود زمینه‌ساز مشکلات عدیده برای شهروندان و خودروها خواهد شد.
احسان قیطاقی بیان کرد: شهروندان و کسبه نباید با قرار دادن وسایل و اجناس خود حقوق شهروندان را تضییع کنند و آن را با مشکل مواجه سازند.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2  در ادامه از جمع‌آوری 318 دست‌فروش در مردادماه امسال از منطقه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از سدمعبر در پیاده‌روها که محل تردد عابران است و کمک به زیباسازی بصری شهر، انجام شد.
قیطاقی ادامه داد: سد معبر افزون بر ایجاد زحمت برای شهروندان در زیبایی بصری شهر نیز خلل ایجاد می‌کند که پاک‌سازی معابر از این اقدامات جزو وظایف شهرداری است.
وی ادامه داد: در همین مدت تعداد 674 مورد پاک‌سازی معبر در راستای احقاق حقوق شهروندی از سطح پیاده‌روها که به وسیله اصناف ایجاد شده بود، انجام شد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2 اشغال معابر به وسیله اصناف و اشخاص را خلل در عبور و مرور شهروندان دانست و افزود: این منطقه تمام تلاش خود را در رفع موارد سد معبر برای ایجاد امنیت
عابران می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->