نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

دلامادونینا امشب بین دو تیم آث میلان-اینتر میلان در سن‌سیرو

  • کد خبر: ۵۳۷۶
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶
دلامادونینا امشب بین دو تیم آث میلان-اینتر میلان در سن‌سیرو
آتش‌بازی در پایتخت فوتبال و مد/ امشب ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه ۳

هفته چهارم رقابت‌های فوتبال سری‌آ ایتالیا امشب با برگزاری شهرآورد دلامادونینا از ساعت23:15 پیگیری خواهد شد. 2 تیم شهر میلان که در سال‌های اخیر وضعیت چندان‌خوبی در لیگ نداشته‌اند، امسال متحول شده‌اند و از امیدهای قهرمانی و کسب سهمیه به‌شمار می‌روند. اینتر با هدایت کونته از 3 بازی اول خود در لیگ، 3 پیروزی کسب کرده و با 9امتیاز صدرنشین جدول است و میلان هم از 3 بازی اولش، 6امتیاز گرفته و هم‌امتیاز با ناپولی، آتالانتا و تورینو در رده هفتم جدول ایستاده است.

 

فوتبال در شهر پایتخت و مد
«پایتخت فوتبال و مُد!» توصیفی کوتاه از شهری در شمال ایتالیا که مردم آن دیوانه‌وار تیم‌های قرمز و آبی شهرشان را دوست دارند. اگر شبی در حوالی ورزشگاه غول‌پیکر شهر هزاران نفر را دیدید که از شش پیاده‌روی بزرگ به‌سمت آن سرازیر شده‌اند، بدانید آن شب، شبِ دربی دلامادونیناست. اگر بیشتر مردم قرمز و مشکی‌پوش شده‌اند، آث‌میلان میزبان آن دیدار است و اگر رنگ غالب ورزشگاه، آبی‌ومشکی باشد، اینترمیلان از رقیب دیرینه پذیرایی می‌کند؛ مبارزه‌ای که به‌واسطه هنری‌بودن شهر میلان، آن را هنری‌ترین شهرآورد جهان هم نامیده‌اند. حتی عاشقان فوتبال ادعا می‌کنند سن‌سیرو یا جوزپه‌مه‌آتزا برای آن‌ها نسخه دیگری از سالن باشکوه و تاریخی تئاتر لااسکالا است که در چندکیلومتری ورزشگاه در همین شهر میلان قرار گرفته است. اما چرا مادونینا؟ این نام برگرفته از مجسمه مریم مقدس در کلیسای تاریخی شهر میلان بوده و مادونینا هم به انگلیسی به‌معنای «مریم مقدس کوچک» است.

 

میلان، پیروز اولین شهرآورد
نخستین بازی بین این ۲ تیم سال۱۹۰۸ در تورنمنت چیاسو سوئیس با برتری ۲بر1 میلان پایان یافت. پیترو لانا، مهاجم میلان، زننده اولین گل شهرآورد بود که سال۱۹۱۰ هم نخستین گل تاریخ فوتبال ملی ایتالیا را برابر فرانسه به ثمر رساند. اولین دربی رسمی تاریخ هم در فصل ۱۹۰۹ برگزار شد که میلان ۳بر۲ اینتر را شکست داد، اما در فصل بعد که اینتر به قهرمانی رسید، در ۲ بازی ۵بر0 و ۵بر1 روسونری را مغلوب کرد.

 

باکلاس‌ها برابر کارگرها!
سال‌هاست اینتری‌ها را به‌عنوان یکسری روشن‌فکر کلاس‌بالا که اخراج شده‌اند، می‌شناسند! در سمت مقابل، میلان را تیمی متعلق به مردم و طبقه کارگری می‌دانند. در فرهنگ عامیانه مردم میلان، این ۲ باشگاه ۲ لقب عجیب دارند؛ از میلان با عنوان «پیچ‌گوشتی» و از اینتر با عنوان «لاف‌زن‌ها» یاد می‌شود! البته این القاب در قدیم استفاده می‌شده و به‌تدریج در فوتبال ایتالیا رنگ‌ها به لقب تیم‌ها تبدیل شد؛ روسونری به‌معنای قرمزومشکی برای میلان و نرآتزوری به‌معنای آبی‌ومشکی برای اینتر.

 

کونته و جامپائولو، شکست‌ناپذیرانِ دربی‌ها
شهرآورد امشب، اولین تقابل 2 سرمربی در سن‌سیرو خواهد بود. به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، آنتونیو کونته و مارکو جامپائولو، اولین دربی شهر میلانشان را تجربه خواهند کرد؛ اما آن‌ها با فضای دربی‌ها بیگانه نیستند. درواقع می‌توان به آن‌ها لقب شکست‌ناپذیران دربی‌ها را داد. گفته می‌شود آنتونیو کونته در زمان هدایت یوونتوس، مقابل تورینو 4 بازی انجام داده که علاوه بر پیروزی در هر 4 دیدار، با 7 گل زده و صفر گل خورده، آماری بسیار درخورتوجه از خود برجای گذاشته است. همچنین سرمربی نراتزوری تاکنون در کارنامه خود شکستی مقابل میلان نداشته است. آمار او برابر روسونری، 6 پیروزی و 3 تساوی بوده است که ازاین‌لحاظ، کونته آمار تحسین‌برانگیزی داشته است. در سوی دیگر مارکو جامپائولو در شهرآورد معروف شهر جنوا که با نام «دربی دلا‌لانترنا» شناخته می‌شود، هرگز مقابل جنوا شکست نخورده است. رکورد او در این شهرآورد، 4 پیروزی و 2 تساوی بوده است. البته این‌بار جامپائولو تفاوت مهمی را احساس خواهد کرد. او پیش‌از‌این عادت داشت در مقابل 36هزار نفر این هیجان را تجربه کند؛ اما این‌بار سن‌سیرو پر از 80هزار هوادار پرشور خواهد بود.

 

مالدینی: استرس تماشای دربی، بیشتر از حضور در آن است
پائولو مالدینی، اسطوره و مدیر فنی میلان، در مصاحبه باMilan TV، از احساساتش درباره این شهرآورد مهم گفت: در شهرآوردهای زیادی بازی کرده‌ام؛ فکر می‌کنم بیشتر از 50 شهرآورد. همه آن‌ها کم‌وبیش متفاوت بودند. در آن شهرآورد‌های اوایل دوران حرفه‌ای‌ام، 100درصد مهارتم را نمی‌توانستم نشان دهم؛ زیرا تنش و حساسیت بود. در 16، 17 و 18سالگی، کنترل این چیزها دشوار است. آن بازی‌ها حتی از دیدارهایی که در سن 35 و 36سالگی انجام دادم، سخت‌تر بودند. در تمامی آن‌ها احساسات متفاوتی داشتم؛ اما باید بگویم هیجان‌انگیزترین آن‌ها، دیدارهایی بودند که در چهارچوب لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شدند. پیروزی در نیمه‌نهایی و انجام بازی رفت‌وبرگشت طی 6 روز، حضور در فینال و قهرمانی...! احتمالا حساس‌ترین دربی‌ها هم همان‌ها بودند. فرق بین حضور در دربی و تماشای آن به‌عنوان یک مدیر کاملا زیاد است. بااین‌حال باید بگویم استرس تماشای بازی، از حضور در آن بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->