پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

نحوه ثبت‌نام وام ویژه برای کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری + جزئیات

  • کد خبر: ۵۳۹۷۴
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
نحوه ثبت‌نام وام ویژه برای کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری + جزئیات
اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‏‌ای که از وزارت فرهنگ مجوز فعالیت دارند، می‌توانند از امروز (یکشنبه) برای دریافت تسهیلات ویژه این بخش در سامانه کارا ثبت نام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود و دوره تنفس بازپرداخت اقساط تا اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

 

پیش‌بینی می‌شود در این دوره تا سقف ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت به بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی پرداخت شود.

 

متقاضیان این تسهیلات، پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

 

اشخاصی که از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا پیش از این استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست اخذ تسهیلات کنند، پرداخت مابه التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر خواهد شد.

 

چه کسانی می‌توانند تسهیلات ویژه فرهنگی بگیرند؟

علاوه بر آژانس‌های ادبی، همه فعالان بخش‌غیردولتی آسیب دیده در حوزه کتاب و نشر، نهاد‌ها و موسسات قرآنی، دفاتر و بنگاه‌های زیارتی، هنرمندان و صاحبان بنگاه‌های آموزشی و تولید آثار هنری و بنگاه‌های رسانه‌ای می‌توانند برای دریافت این وام در سامانه کارا ثبت نام کنند.

 

مبلغ تسهیلات چقدر است؟

سقف تسهیلات تعیین شده برای هر یک از افراد و بنگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بر اساس رتبه‌بندی وزارت فرهنگ از ۹ تا ۵۰۰ میلیون تومان است و هر متقاضی می‌تواند سقف مبلغ یا کمتر از آن را در فرم ثبت‌نامی تعیین کند. در جدول‌های زیر سقف مبلغ تسهیلات برای هر یک از حوزه‌های یاد شده، ارائه شده است.

 

براساس این گزارش به اهل قلم رتبه یک (مشاهیر، مفاخر، برندگان جوایز معتبر و برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره‌های کتاب) ۳۰ میلیون تومان، اهل قلم رتبه ۲ (ثبت‏ نام شده در سامانه اهل قلم) ۲۰ میلیون تومان، ناشران بین رتبه‌های یک تا چهار نیز ۶۰۰ تا ۵۰ میلیون تومان، کتاب‌فروشان ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، چاپخانه‏‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، آژانس‌‏های ادبی و واردکنندگان کتاب ۲۰۰ میلیون تومان و استارتاپ‏‌ها و شتاب‌‏دهنده‏‌های حوزه کتاب ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

 

مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت رتبه یک ۲۰۰ میلیون تومان، مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت فاقد رتبه ۳۲ میلیون تومان، مدرسان، مربیان و فعالان قرآنی ۹ میلیون تومان در نظرگرفته شده است.

 

مدرسان، مربیان و فعالان قرآنی ۱۲۰ میلیون تومان، مدیران کاروان و کارگزاران خدمات زیارتی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

 

بنگاه‌ها و فعالان گروه هنری غیر از سینما که شامل تماشاخانه‏‌های تئاتر ۱۵۰ میلیون تومان، تماشاخانه‏‌های تئاتر ثبت شده ۱۰۰ میلیون تومان، آموزشگاه‏‌های آزاد هنری درجه یک تا سه ۱۳۰ میلیون تومان، استودیو‌های صدابرداری و شرکت‏‌ها و موسسات تهیه تولید و تکثیر آثار صوتی ۱۷۵ میلیون تومان، گروه‌‏های موسیقی (با ۵ عضو و بیشتر از ۵ عضو)، گالری‏‌های تجسمی (با متراژ ۸۰ متر و بالاتر از ۸۰ متر) و خانه‏‌های مد درجه یکتا سه، کانون‏های سرگرمی‏‌های نمایشی ۱۰۰ میلیون تومان و مؤسسه‏‌های هنری شاخص و برتر ۲۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

براساس این گزارش به سالن سینما و تهیه‌‏کنندگان فیلم ۳۰۰ میلیون تومان، تهیه‌‏کنندگان فیلم ۱۵۰ میلیون تومان، مؤسسات تولید ابزار و تجهیزات سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان، کسب و کار‌های سینمایی (تدوین­گران، صدابرداران، فیلمبرداران، عکاسان و...) ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

 

روزنامه‌ها با ضریب کیفی ۴۰ به بالا و ۵۰% نظم در انتشار ۲۸۵ میلیون تومان، هفته‌نامه و دو هفته‌نامه با ضریب کیفی ۵۵ به بالا و ۶۵% نظم در انتشار ۲۲۰ میلیون تومان، ماهنامه، دو ماهنامه با ضریب کیفی ۶۰ به بالا و ۷۰% نظم در انتشار ۲۰۰ میلیون تومان، فصلنامه و سالنامه با ضریب کیفی۶۰ به بالا و حداقل ۷۵% نظم در انتشار ۱۰۰ میلیون تومان، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی با ضریب کیفی ۷۰ به بالا ۸۰ میلیون تومان، چاپخانه‌های مطبوعاتی، شرکت‌های توزیع و خبرگزاری‌های رتبه یک و دو ۱۵۰ میلیون تومان و پایگاه‌های خبری با ضریب کیفی ۶۰ به بالا ۷۵ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

 

وثایق و ضامن مورد نیاز تسهیلات چقدر است؟

وثایق لازم برای دریافت تسهیلات، سفته و چک است. برای ۱۶ میلیون تومان یک سفته یا چک لازم است یک سفته یا چک همراه با یک ضامن برای بنگاه‌هایی است که ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

 

وثیقه تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی یک سفته یا چک، همراه دو ضامن است و ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی علاوه بر چک و سفته باید سه ضامن معرفی کند و برای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز باید از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک باید وثیقه ارائه شود.

 

به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آذر ماه امسال از تصویب کلیات دستورالعمل مرحله دوم پرداخت ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان بخش فرهنگ و هنر و رسانه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا خبر داد.

 

لادن حیدری گفته بود: تداوم بحران کرونا، آسیب‏‌های جدی را در بخش فرهنگ و هنر و صنایع فرهنگی به بار آورده است؛ بنابراین اکنون چالش اصلی، طراحی حمایت‏‌های مؤثر عمومی است که در کوتاه‌‏مدت از تأثیرات منفی بحران بکاهد و به شناسایی فرصت‌‏های جدید در میان‌‏مدت برای بازیگران مختلف دولتی، خصوصی و عمومی فعال در تولید فرهنگی و خلاق منجر شود.

 

وی توضیح داد: پایان مرحله اول اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی کارا که طی آن ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ هزار نفر متقاضی پرداخت شد، رایزنی‌های لازم برای حمایت از کسب و کار‌ها در مرحله دوم آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->