تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

آزمونِ حضوری ممنوع!

  • کد خبر: ۵۴۰۲۵
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
آزمونِ حضوری ممنوع!
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی می‌گوید ستاد کرونا مجوز برگزاری حضوری امتحانات را نداده‌است
لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: امتحانات نوبت‌اول در همه مقاطع در استان و مشهد به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.
قاسمعلی خدابنده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این خبر، اظهار کرد: تنها مورد استثنا برای این موضوع پایه نهم و دوازدهم است برای آن دسته از دانش‌آموزانی که قرار است فارغ‌التحصیل شوند و در مدارس بزرگ‌سالان و ایثارگران و آموزش ازراه‌دور مشغول به‌تحصیل بوده‌اند که این گروه امتحانات حضوری خواهند داشت.
وی ادامه داد: این دانش‌آموزان در حقیقت امتحانات نهایی پایان دوره را دارند و قرار است در دی فارغ‌التحصیل شوند؛ بنابراین امتحانات این گروه حضوری است.

وی با بیان اینکه ستاد کرونا مجوز برگزاری امتحانات به‌شیوه حضوری را صادر نکرده است، افزود: در ابتدا برنامه‌ریزی‌ها به این شکل بود که امتحانات می‌تواند به‌شیوه حضوری برگزار شود؛ به‌همین دلیل ما از دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و ستاد کرونای استان این موضوع را درخواست کردیم، اما این مجوز در ستاد ملی و در ستاد استانی صادر نشد.

خدابنده ادامه داد: بنابراین امکان برگزاری حضوری امتحانات در خراسان‌رضوی در نوبت اول همه پایه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تمایل ما در برخی موارد برگزاری حضوری برخی آزمون‌ها بود، افزود: در همه مقاطع و پایه‌ها در دی امتحانات نوبت‌اول به‌صورت غیرحضوری خواهد بود و مجوزی برای برگزاری امتحانات حضوری نداریم.


ابتدایی‌ها هم غیرحضوری شدند

وی گفت: در دوره ابتدایی با وجود اینکه پیشنهاد شده بود حداقل آزمون‌های پایه اول و دوم ابتدایی حضوری باشد، باز هم ستاد کرونای استان امکان برگزاری حضوری امتحانات برای این گروه را نیز صادر نکرد؛ بنابراین این گروه هم غیرحضوری امتحانات را با نظر معلم و مدیر مدرسه برگزار خواهند کرد.


برگزاری امتحانات به‌صورت آنلاین

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: در شیوه برگزاری امتحانات، اکثر مدارس به این سمت پیش خواهند رفت که امتحانات را در بستر مجازی به‌صورت آنلاین برگزار کنند.
خدابنده افزود: تاریخ و زمان مشخص برای برگزاری امتحانات در دست شورای مدرسه خواهد بود؛ اینکه دانش‌آموزان در سامانه «شاد» حضور داشته باشند و سؤال امتحانی به دانش‌آموزان ارائه بشود و در زمان مشخص پایان امتحانات اعلام شود و جواب‌ها جمع آوری شود، شیوه مؤثری است.

وی گفت: مسیر دیگر برای برگزاری امتحانات، نمره‌گذاری از طریق ارزشیابی مستمر یا ارزشیابی تکمیلی است که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با توجه به انجام فعالیت‌های خود نمره بگیرند.
وی ادامه داد: بنابراین معلم می‌تواند اگر به شناخت دقیقی از دانش‌آموز رسیده است و می‌تواند رشد آموزشی و علمی دانش‌آموز را تشخیص دهد، از طریق ارزشیابی مستمر نمره‌گذاری برای وی را انجام دهد و در نوبت اول امتحانی برگزار نکند.


برای امتحان نباید وجهی دریافت شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی تأکید کرد: برگزاری آزمون‌ها به‌صورت آنلاین ممکن است پای بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رایانه‌ای را به مدارس باز کند؛ این شرکت‌ها ممکن است درخواست وجه از مدارس و حتی اولیا داشته باشند و مدیران ما در مدارس باید دقت کنند که از بستر «شاد» که هم آزمون‌ساز و هم امکان برگزاری آزمون‌ها را دارد، برای امتحانات نوبت اول استفاده کنند.
خدابنده افزود: باید از انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و پرداخت مبالغ گزاف به آن‌ها دوری کنیم و از دانش‌آموزان هم به‌استناد برگزاری امتحانات حق دریافت وجه نداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->