سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

قالیباف: بودجه‌ای با درآمدهای واقعی و حداقل تورم هدف مجلس است

  • کد خبر: ۵۴۱۱۴
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
قالیباف: بودجه‌ای با درآمدهای واقعی و حداقل تورم هدف مجلس است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف مجلس با همکاری و هماهنگی با دولت رسیدن به بودجه‌ای با حداقل تورم و درآمدهای واقعی و پایدار برای پیشرفت و رشد اقتصادی در سال آینده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه نشست سران قوا که به میزبانی مجلس برگزار شد،  با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: مجلس یازدهم برای نخستین بار میزبان جلسه سران قوا است که از این موضوع خوشحالیم و  ان‌شاء الله که این رفت و آمدها تداوم داشته باشد. بدون شک این نشست‌ها همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، می‌تواند در حل مشکلات اثر گذار باشد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: محوریت جلسه امروز موضوع خنثی سازی تحریم‌ها بود که در اولویت کار ما باشد که این برای رفع تحریم نیز بسیار موثر خواهد بود. به ویژه اینکه در ایام بودجه هستیم و کمیسیون تلفیق در حال بررسی بودجه ۱۴۰۰ است.

 

وی اظهار کرد: بودجه در حقیقت یک سند مالی سالانه است ولی واقعیتی که وجود دارد، این است که این سند مالی یک ساله، سند حکمرانی است که هم در سیاست‌های مالی، وضعیت هزینه و درآمد دولت، و هم در سیاست‌های پولی زندگی مردم را رقم می‌زند.

 

قالیباف اضافه کرد: برنامه‌های بودجه یک ساله برای تحقق برنامه‌های ۵ ساله است و این موضوع اهمیت و حیاتی بودن‌ آن را نشان می‌دهد. تلاش همه ما در بودجه هماهنگی با دولت است و در این روزها بخش‌های اقتصادی وزاری دولت، ‌کارشناسان مجموعه به طور مرتب و شبانه روزی درحال همکاری و همفکری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از جلسه سران قوا در محل ریاست جمهوری، ‌در جلسه امروز نیز به طور مفصل به موضوع بودجه پرداخته شد، اظهار کرد:‌ الحمدالله این توافق با رئیس محترم جمهوری شد که با همکاری وزرای محترم و سازمان برنامه و بودجه، ‌بتوانیم بودجه ای را ببندیم که تورم‌زا نبوده و موضوعاتی مانند معیشت، سلامت، رسیدگی به محرومان و قشر مستضعف جامعه و محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به تولید در بودجه لحاظ شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از موضوعات جدی ما در شرایط امروز بهبود تراز صادرات و واردات است و اینکه در حوزه درآمدها، روش‌هایی را پیگیری و اجرا کنیم که در  عین حال که این سیاست‌ها حفظ می‌شود، بتوانیم به صورت کسری تراز عملیاتی را کاهش دهیم. زیرا هرچقدر کسری تراز عملیاتی بالا باشد، ‌ مردم تحت فشار قرار می‌گیرند.

 

قالیباف ابراز امیدواری کرد: آنچه در اولویت است، از جمله تهیه واکسن و حمایت از کسانی که در کرونا آسیب دیدند برای بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.

 

 وی خاطرنشان کرد: در حوزه واکسن باید اعتبار لازم برای خرید و تولید واکسن درنظر گرفته شود و این موارد از دغدغه هایی بود که درباره آن به جمع بندی رسیدیم و ان‌شاءالله این موارد در اولویت قرار بگیرد تا با هماهنگی خوب بودجه ای شاهد حداقل تورم و درآمدهای واقعی و پایدار برای پیشرفت و رشد اقتصادی در سال آینده باشیم.

 

منع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->