تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹ دی ماه ۹۹

  • کد خبر: ۵۴۱۷۸
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹ دی ماه ۹۹
هم‌اکنون (سه‌شنبه ۹ دی ۹۹) در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان است.
به گزارش شهرآرانیوز، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار تومان،  قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار تومان،  قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۳۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با نوسان جرئی همراه شده است؛ فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند: دیگر تقاضا و انگیزه‌ای برای خرید طلا و سکه در بین مردم وجود ندارد و بازار در رکود به سر می‌برد. بازاری‌ها می‌گویند: بعد از کاهش چند میلیونی قیمت سکه دیگر تقاضایی برای خرید سکه نداریم.

در بازار‌های جهانی، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران از نزدیک رای گیری در سنا در مورد مصوبه افزایش رقم یارانه نقدی کرونایی به شهروندان آمریکایی را دنبال می‌کنند،  قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد رشد به ۱۸۷۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. دیروز پس از تصویب بسته محرک مالی حدودا ۹۰۰ میلیارد دلاری تا ۱.۳ درصد افزایش داشت. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۸۸۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی شاهد کاهش بود و موجب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و عمدتا به دلیل بسته‌های محرک مالی اقتصاد‌های جهان شاهد رشد بیش از ۲۴ درصدی بوده است.
 

قیمت دلار در بازار  امروز ۸ دی ۹۹

گفتنی است، در بازار داخلی علاوه بر قیمت جهانی طلا، تغییرات قیمت ارز نیز باعث تغییرات قیمتی در طلا و سکه می‌شود؛ برهمین اساس نیز افزایش قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روز‌های اخیر بازهم تکرار شد، ولی خیلی دوام نداشت؛ دلار فعلا توان عبور از کانال ۲۶ هزار تومان را ندارد و در محدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان درجا می‌زند.

بانک مرکزی تلاش می‌کند با تقویت عرضه در بازار به تقاضا‌های ارزی پاسخ دهد و برهمین اساس نیز تداوم عرضه‌های روزانه ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی موجب شده تا نیاز ارزی بازار پاسخ داده شود و دیگر به مانند قبل شاهد نوسانات لحظه‌ای در بازار نباشیم. با این حال، اما در مقاطعی انتشار برخی اخبار سیاسی موجب می‌شود تا جو روانی بازار تغییر کند و قیمت ارز افزایشی شود.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان،  قیمت یورو ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت دلار نسبت به روز کاری قبل ثابت مانده، ولی قیمت یورو افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار   ۲۵ هزار و ۷۴۰  تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۰۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۴ هزار و ۷۴۰ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->