فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟
سرخط خبرها

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سر موقع پرداخت می‌شود

  • کد خبر: ۵۴۳۹۷
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
  • ۱۴
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سر موقع پرداخت می‌شود
مدیرکل تامین اجتماعی: متناسب‌سازی در جایگاه خودش بسیار ویژه است؛ چرا که طی ۱۰ سال اخیر انجام نشده و اجرای آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را باید از اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی برشمرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل امروز سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ است، اظهار کرد: طرح سی هفتاد رسالتی مهم است که با توجه به گستره و فضای سازمان به لحاظ افزایش ذینفعان که از مرز ۴۲ میلیون نفر در حال گذر است و در استان نیز به حدود ۴ میلیون نفر رسیده است؛ نیازمند نگاهی ویژه است.


امیری‌گنجه ادامه داد: نمی‌توان با نگاه و روش گذشته نسبت به سازمانی که هر روز در معرض تغییر است، کارهای مثبت انجام داد. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با ایجاد این طرح و تدوین و ابلاغ آن به استان‌ها به عنوان ۳۰۷۰ یعنی ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری این سازمان به ذینفعان؛ گامی بزرگ در غیرحضوری کردن خدمات سازمان تامین اجتماعی برداشته است.


مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایط کنونی به علت وجود مشکلات و تورم، سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت عزمی جدی برای کاهش مراجعات ارباب رجوع داشته باشد، افزود: این طرح که برای کاهش حضور ارباب رجوع به شعب و راحتی و تسهیل دسترسی به خدمات حضوری سازمان به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده؛ دو استراتژی را دنبال می‌کند.


وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های این طرح، بقای سازمان است، افزود: الزامات تاریخی و تجربی تامین اجتماعی حاکی از این است که سازمان برای بقای خود در این برهه که همه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، باید این طرح را اجرائی کند. 


امیری‌گنجه با بیان اینکه مراجعات مردم به تامین اجتماعی در دنیا کم است، بیان کرد: ازدحام زیاد در شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی در ایران، ارائه و کیفیت خدمات انجام‌شده یا در حال انجام را زیر سئوال می‌برد.  بنابراین اقدام به غیرحضوری کردن خدمات نه تنها حضور فیزیکی افراد را کمتر می‌کند؛ بلکه اقدام بسیار مهمی در جهت ارائه باکیفیت خدمات و ضامن بقای سازمان تامین اجتماعی است.


وی تاکید کرد: بنابراین استان‌های کشور به اجرای طرح ۳۰۷۰ روی آورده‌اند و ما تصمیم گرفتیم در شورای هماهنگی رفاه این طرح امیدبخش را مطرح کنیم.

 
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ انطباق را به عنوان دومین استراتژی این طرح برشمرد و عنوان کرد: این طرح، به معنای اصلاح یک روش یا بازسازی یا نوسازی کردن در درون سازمان‌ها است. تمام سازمان‌ها مانند یک انسان در یک برهه زمانی متولد می‌شوند، رشد می‌کنند و در مقطعی فوت می‌شوند. این تحرک اجتماعی در درون یک سازمان باید انطباق داده شود و در درون خود با توجه به شرایط موجود، بازسازی را انجام دهد. با این اقدامات انجام‌شده می‌توانیم مقبولیت و مشروعیت سازمان تامین اجتماعی را توسعه بخشیم.


امیری‌گنجه به موضوع متناسب‌سازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان اشاره کرد و افزود: متناسب‌سازی در جایگاه خودش بسیار ویژه است؛ چرا که طی ۱۰ سال اخیر انجام نشده و اجرای آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ را باید از اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی برشمرد. 


وی به بحث معیشتی به عنوان یک موضوع مهم دیگر سازمان اشاره کرد و افزود: با همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، ۴۲۰۰ نفر در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند. سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه یک روز هم تاخیر بابت پرداختی‌ها نداشته است و از طرفی با راه‌اندازی کانون‌های بازنشستگی، پل ارتباطی‌ با بازنشسته‌ها ایجاد کردیم.


امیری‌گنجه بیان کرد: در شرایط سخت و فضای بیماری کرونا، اقدام به پرداخت وام کم‌بهره کردیم تا در این شرایط دشوار به نفع مستمری‌‎بگیران و بازنشستگان عزیز گامی برداشته باشیم.


مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا بسیاری از سیستم‌های تامین اجتماعی دنیا ورشکسته شدند، گفت: سازمان تامین اجتماعی توانسته برای ایفای تعهدات خود؛ منابع درآمدی و ساختار مصارف خودش را متناسب و هماهنگ کند. بر اساس مطالعاتی که انجام شده، به ‌طور مثال ضریب بازنشستگی آلمان ۱۸.۵درصد است، این در حالی است که در ایران این ضریب بسیار کمتر است. با نگاهی به نرخ تورم کنونی می‌توان گفت، نرخ مصوب حق بیمه در سال ۱۳۵۴ تامین اجتماعی با وجود بالا رفتن تورم، تغییر نکرده و این به معنای ارائه خدمات در این بازار پرنوسان است. 


وی تصریح کرد: تامین اجتماعی با نگاه خوبی که به ذخائر خود داشته، آنهارا دوباره در درون خود احیا می‌کند تا عائله بزرگ تامین اجتماعی احساس ناامیدی و تزلزل پیدا نکنند. همچنان سازمان بزرگ تامین اجتماعی استوار است و هیچگونه نگرانی را از حیث منابع و مصارف نداریم. با پشتوانه و سرمایه‌گذاری که داریم و سازمان انجام داده، می‌توانیم آینده خوبی را برای تامین‌اجتماعی رقم بزنیم.


امیری‌گنجه ادامه داد: تامین اجتماعی با توجه به شرایط خوبی که در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده، توانسته است قوام و دوام و پایداری داشته باشد. این سازمان ورشکسته نیست. باید گفت پایداری هر سازمانی به پایداری منابع انسانی آن بستگی زیادی دارد. منابع انسانی درون سازمان تامین اجتماعی منابعی پاکدست، دلسوز و حساس نسبت به سازمان هستند. تامین اجتماعی حقی همگانی و تکلیفی بر عهده دولت‌ها است. معمولا دولت‌ها در تامین اجتماعی ایفای تعهد نکرده و به آنچه در قانون مصوب‌شده عمل نکردند، اما خود تامین اجتماعی توانسته در درون خودش اجماع فکری را فراهم کند.


مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه از سال ۱۳۲۸ سازمان تامین اجتماعی مستمری‌بگیر دارد، افزود: نظام تامین اجتماعی ایران با این تناسب و با این روند، امید به زندگی در کشور را افزایش داده است. باید گفت این سازمان با این متد و روش همچنان بادوام، مستحکم و پایدار است.

در این جلسه مدیران سازمان‌ها و ادارات تابعه وزارت کار، به توضیح و بررسی عملکردهای سازمان مربوطه خود پرداختند و پیشنهادات خود را برای حل مشکلات در ایام کرونا در خصوص عملکرد بهتر و جلب رضایت مردم مطرح کردند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
سازمان تامین اجتماعی پول واریزشده بابت ده سال سابقه استحقاقی هاپولی کرده است
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
من فقط یک سوال میپرسم از ایشان
ایا جناب شما با ۲میلیون چهارصد میتوانی روزگار بگذارنی؟؟؟؟؟
مگه صدقه داری میدی منت میزاری یا مگه تامین اجتماعی گدا هست؟؟؟چرا فرق بین بازنشسته ها وجود داره؟؟؟؟؟؟؟
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
تورو خدا شماره حسابت بده تا نصف حقوقم برگردونم بخاطر لطفتون....یکساله نتونستم یک پیراهن برای یکی از خانوتده بخرم حتی جوراب ...با این حقوق شکممون سسر نمیشه وای بحال دوا دکتر که نمیریم خود درمانی میکنیم....خدایی هم هست با خداها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
تورو هرکی میپرستید مردوم به پول احتیاج دارن نه هروز بیست صفحه داستانو اراجیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
نه تو رو خدا می خواستن سر وقت پرداخت نکنند . این چه مسخره بازی در آوردن . اگه این طلب رو نمی گرفتن از دولت می خواستن چیکار کنند . اصلا این بدهی و طلبها چه معنای داره اگه دولت پرداخت کنه سازمان حقوق رو افزایش میده . اینقدر ذهن مردم رو دگیر نکنید . قبل از شب عید کاری کنید . مردم گرفتار هستند خجالت بکشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
باسلام بله زحمت کشیدید دست شما دردنکنه حرفتو زمانی درست بود که قیمت ها در عرض 1ماه چندبرابر شد حالاشما حساب خط فقز شده 10میلیون تومان حالا هی بگید متناسب سازی
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
1
0
آقای امیری گنجه بقرمایید با کدام محاسبات ریاضی ۴/۳۰ حقوق بنده بابت همسان سازی مشاغل سخت و زیان شده ماهی ۱۵ هزارتومان ؟ لطفا و خواهشا جواب بنده را به صراحت بدهید. منتظر جواب حضرتعالی هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
یک سئوال.چرا اسناد پزشکی هزینه بستری شدن بیمارستانها را برای بیمار طولانی کرده است؟حدود ۳ ماه است که اسناد را تحویل یکی از کارگزاریها شد منتها رفتم پیگیری گفتند ۴ ماه طول میکشه چرا اینقدر دیر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
معلومه که تغریر نکرده چون 1/6 حق بازنشسته را بهش میدن اگه راست میگن حق واقعی را ادا کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
چرا همسان سازی به ماتعلق نگرفته ۲۶ سال سابقه داریم خرداد۹۹ بازنشست شدیم
WM
United States of America
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
ما بازنشستگان تامین اجتماعی درخواس می کنیم که حقوق همگی ما را به سطح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همکار برسانید تا چند صباحی بدون دغدغه زندگی کنیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
به چه دردی می خورد کفاف ده روز رانمی دهد بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در فقر و مشگلات تورم ونگرانی واز طرف دیگر مشکلات پیری وکهولت سن دچار هستند ودولتمردان با روزی ٣٠ تومن افزایش حقوق چی میشه خرید حتی کرایه خونه رانمیشه داد وچرا؟ صدقه بهتراست سی سال در سختشرایط کار کردیم بموقع حق بیمه ومالیات پرداخت کردیم یعنی چی حالا باید صدقات بگیریم بازنشسته بازنشسته است چه فرقی دارد اینقدر تناقض
بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
میخوام به اون مسولین بگم مگه پول پدرتونومیگیریم که دارین منت میزارید
تازه ازحق قانونی خودمون هم کمتر دارید حقوق میدیددومیلیون دویست حقوق میگیرم.پول ده روز
غذای ساده ومعمولی هم نمیشه.سه سال هست
بخداقسم گوشت برایه خانه نتونستم بخرم.هنوز
مستاجرهستیم.فکرمیکنیداین چعندرغازحقوقه.
ناچیزچیه که این حرفوزدید.تازه قانونن.یک ماه حقوق به بازنشسته هابدهکارهستیدمایازدهم حقوق میگرفتیم الان بیستونهم حقوق میگیریم.
عوض این حرفهایه ناجورتون حقوق بازنشسته
تامین اجتماعی روزیادکنید.چون ناجورتوفشارهستیم.
کرونا پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
شما میدونید بیشتر این افراد جامعه که فوت میکنن از بازنشستگان تامین اجتماعی هستن از بس زیر فشار هستن گناهشون به گردن شما مسیولین بی لیاقت هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->