نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

۹۰ دقیقه هیجان در شهرآورد ۹۰

  • کد خبر: ۵۴۵۶
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۸
۹۰ دقیقه هیجان در شهرآورد ۹۰
تقابل سرخابی‌ها در حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

آخرین بازی از هفته چهارم لیگ برتر، امروز و در آخرین روز تابستان از ساعت16 در ورزشگاه آزادی بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که آن را بزرگ‌ترین شهرآورد قاره آسیا می‌نامند و فوتبال‌دوستان ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا مشتاقانه منتظر شروع این مسابقه هستند. البته برخی کارشناسان فوتبال می‌گویند شهرآورد پایتخت به‌دلیل حساسیت، همیشه کمتر از حدواندازه نامش است، زیرا هدف اول در این بازی برای 2 تیم، نباختن است تا بردن! البته شهرآورد90 شاید این ویژگی را نداشته باشد. کالدرون مربی آرژانتینی و استراماچونی مربی ایتالیایی برای اولین‌بار است که حضور در شهرآورد ایران را تجربه می‌کنند. هر 2 مربی قبل از بازی، هدفشان را پیروزی در شهرآورد بیان کردند. به‌همین‌دلیل ممکن است اولین نبرد مربیان ایتالیایی و آرژانتینی در شهرآورد ایرانی یک بازی جذاب و تماشاگرپسند از کار دربیاید.آبی‌های پایتخت به عنوان میزبان در حالی این بازی را شروع می‌کنندکه در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارند و شاگردان کالدرون هم با 6 امتیاز در رده ششم جدول هستند.

 

از بی‌برنامگی کالدرون تا امیدواری استراماچونی
کالدرون قبل از مسابقه اعلام کرد سورپرایزی برای بازی با استقلال ندارد. البته او زیرکانه از شرایط نامساعد استقلال حرف زد و گفت: تیم‌هایی که قبل از شهرآورد مشکل دارند، با اتحاد بیشتری پا به شهرآورد می‌گذارند و می‌دانند بازی حیاتی است. پرسپولیس با 2 گل سه‌امتیازی، 6 امتیاز گرفته است و در رده چهارم جدول قرار دارد؛ بااین‌حال سرمربی این تیم اعتراف کرده که از نحوه بازی تیمش هنوز راضی نیست. ازسوی‌دیگر استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال، که هنوز بردی برای تیمش در لیگ به دست نیاورده است، در مورد بازی با پرسپولیس گفت: ما تلاش می‌‌کنیم 110درصد آماده باشیم و می‌دانم که این بازی یکی از شهرآوردهای بزرگ دنیاست. استقلال 2 مساوی از 3 مسابقه دارد که در کسب این نتایج اشتباه‌های داوری انکارناپذیر است؛ به‌ویژه در بازی با نفت مسجدسلیمان که پنالتی مسلم روی دیاباته دیده نشد. به‌هر‌حال در شهرآورد هیچ تیمی ازپیش‌برنده نیست و بررسی تاریخچه بازی‌های 2 تیم نشان می‌دهد که معمولا تیمی که قبل از دربی شرایطش نامناسب‌تر بود، بهتر بازی کرده و حتی برنده شده است.

 

سیستم پنهان هر ۲ مربی برای شهرآورد
پرسپولیس تااینجای بازی‌های لیگ از 3 سیستم فنی در ترکیب خود بهره گرفته است. این تیم با تصمیم کالدرون تااینجای‌کار از 3 سیستم ۲-۴-۴ ، ۳-۳-۴ و ۱-۳-۲-۴ در بازی‌هایش استفاده کرده است. البته تا اینجا سیستم ۱-۳-۲-۴ در نیمه دوم بازی با صنعت نفت بهتر نتیجه داده است و پرسپولیس توانست بازی بهتری از خودش بروز دهد. البته کالدرون برای 2 هافبک‌دفاعی فقط نوراللهی و ربیع‌خواه را در اختیار دارد که ربیع‌خواه هنوز نتوانسته است نظر کالدرون را کامل جلب کند. این روزها در تمرینات پرسپولیس کالدرون دغدغه‌های خاصی برای تعیین سیستم تیمش مقابل رقیب سنتی خواهد داشت. در خط دفاعی تا دیدار با تراکتورسازی سیدجلال حسینی زوج شجاع بود تا ترکیب زوج دفاعی تیم قهرمان به هم نخورد؛ اما برخی اشتباهات و شاید هم سن بالای سیدجلال درنهایت کالدرون را به نیمکت‌نشینی مهره مجرب و تأثیرگذارش ترغیب کرد تا جا برای کنعانی‌زادگان باز شود. ازسوی‌دیگر استراماچونی نیز در 3 دیدار گذشته تیمش ترکیب‌های متفاوتی را برای موفقیت استقلال آزمایش کرده و جالب اینکه با هیچ‌کدام از ترکیب‌های ممکن هنوز موفق به کسب نتیجه لازم با آبی‌پوشان نشده است. البته سرمربی ایتالیایی برخلاف همتای آرژانتینی خود در تیم رقیب، دست‌کم در این 3 بازی نشان داده که علاقه‌ای به حضور 2 مهاجم در ترکیبش ندارد و اگر هم بخواهد شیوه هجومی را همراه با استقلال به نمایش بگذارد، از وینگرهایش برای کمک به مهاجم هدف استفاده می‌کند. استقلال در 2 بازی ابتدایی خود و تا قبل از مصدومیت فرشید باقری با ترکیب ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌رفت؛ اما در بازی سوم و در غیاب باقری و تنها در حضور علی کریمی، این تیم با ترکیب ۱-۴-۱-۴ که در زمان حمله تبدیل به ۳-۳-۴ و در زمان دفاع تبدیل به ۱-۵-۴ می‌شد، به میدان رفت که در هر دو صورت هیچ‌کدام از این ترکیب‌ها تابه‌امروز نسخه شفابخشی برای آبی‌ها محسوب نشده‌اند و برای این تیم نجات‌بخش نبوده‌اند. موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی فوتبال ایران، نیز اولین تجربه قضاوت در این مسابقه حساس را برعهده دارد و اگر بازیکنان و مربیان 2 تیم با هر سوت به او معترض نشوند و جو ورزشگاه را متشنج نکنند، او می‌تواند به‌راحتی از پسِ قضاوت این بازی بربیاید.


ویلموتس؛تماشاگر شهرآورد 90
مارک ویلموتس،سرمربی تیم ملی ایران، امروز با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس از هفته چهارم لیگ برتر را از نزدیک به تماشا خواهد نشست. مرد اول نیمکت مربیگری کشورمان، هفته گذشته نیز با حضور در سیرجان،دیدار تیم‌های گل گهر و پارس جنوبی جم را مشاهده کرده بود.

 

کالدرون: نگاه وزارتخانه به فرزند دیگر بیشتر است
گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، ظهر دیروز در حضور خبرنگاران درباره نحوه بازی تیمش در شهرآورد امروز گفت: برای من بازی هجومی یک بازی متعادل باید باشد. از وقتی که لیگ شروع شد، ما گل‌های کمی زده‌ایم. در بازی آخر تیم من بهتر بازی کرد. هنوز زمان بیشتری نیاز داریم تا به فوتبالی که من دوست دارم، برسیم. من همان‌قدر که به استقلال احترام می‌گذارم، به همه تیم‌های لیگ احترام می‌گذارم؛ ولی تیم‌های بزرگ به شما این امکان را می‌دهند که بازتر بازی کنید. امیدوارم که یک نمایش خوب در سطح و شایستگی فوتبال ایران را ببینیم. وی درباره غیبت سیدجلال حسینی و راهکارش برای جانشینی او نیز بیان کرد: حسینی یک بازیکن بزرگ هم داخل و هم خارج از زمین برای ماست. در هر صورت او همیشه در کنار ماست و همیشه یک الگوی خوب و به‌عنوان کاپیتان بوده است. سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد نه‌چندان‌خوب مهاجمان تیمش هم توضیح داد: ما برای گل‌زدن نیاز داریم در مرکز زمین بازی‌سازی بهتری داشته باشیم؛ چون بیشترین مسئولیت در زمین برعهده مهاجمان است و این نیازمند یک بازی‌سازی خوب از هافبک‌هاست. کالدرون درباره غیبت ستاره‌های استقلال مثل اسماعیلی و دیاباته هم گفت: من از روزی که اینجا بودم، مدام شنیدم که گفته‌اند استقلال مشکل دارد؛ یا اینکه از داور شکایت کرده‌اند یا گفته‌اند مصدوم داریم. حقیقت این است که استقلال ۷ بازیکن جدید و 2 بازیکن خارجی گران‌قیمت خریده است. من می‌خواستم دیاباته را بگیرم؛ ولی باشگاه من پول کافی برای خرید نداشت. من یک بازیکن ارزان خریدم که نهمین گزینه من بود. وقتی که شما 4 فرزند داشته باشید و یکی از آن‌ها 3 سال قهرمان شده باشد، من سعی می‌کنم که به فرزندان دیگر کمک کنم که آن‌ها هم قهرمان شوند. فرزند دیگری که قرار است به آن توجه شود، مسئولیتش را بپذیرد و مدام شکایت نکند. دوست دارم دیگرانی که داور را محکوم می‌کنند، مسئولیتشان را بپذیرند. همان‌طور که ما حسینی را نداریم، استقلال هم بازیکنانی را ندارد؛ ولی ما تیم‌های بزرگی هستیم. در بازی آخر ما بیرانوند را نداشتیم، ولی من شکایتی نکردم. به عنوان یک تیم بزرگ باید نقش خودمان را بپذیریم. کالدرون در پایان گفت: من هیچ سورپرایزی برای داربی ندارم. در شهرآورد هیچ تیمی ازپیش‌برنده نیست. من سال‌ها در سطح بین‌المللی در فوتبال کار کرده‌ام و می‌دانم برای این بازی هیچ سورپرایزی وجود ندارد.

 

استراماچونی: چرا کالدرون دائم درباره ما حرف می‌زند؟
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال، در نشست خبری پیش از شهرآورد۹۰ گفت: ما می‌دانیم که شهرآورد یکی از مسابقات مهم در ایران و یکی از داربی‌های مهم دنیاست. این را هم می‌دانیم که فقط با 2امتیاز به این مسابقه رسیده‌ایم و این می‌تواند یک انرژی برای تیم ما باشد که با ۱۱۰درصد از توانمان بازی کنیم. همان‌طور که به بازیکنانم گفتم، باید تهاجمی باشیم و نباید عصبانی باشیم و با روحیه‌ای بالا در مسابقه شرکت کنیم. مستحق بیشتر از 2 امتیاز در 3 بازی بودیم. استراماچونی درباره صحبت‌های کالدرون که گفته بود «وزارت ورزش می‌خواهد بعد از 3 قهرمانی پرسپولیس به فرزند دیگرش توجه کند»، گفت: اول از همه من به آقای کالدرون خیلی احترام می‌گذارم؛ چون از من بزرگ‌تر است و همچنین آدم مشهوری است. ولی نمی‌دانم چرا دائما در حال صحبت درباره تیم‌های دیگر به‌جز تیم خودش است. شاید به‌خاطر پرسپولیس است که الان بهترین تیم لیگ است یا به‌این‌خاطر که بازیکنانش مقدار دستمزدی که می‌گیرند، از بقیه تیم‌ها بیشتر است. او ادامه داد: بازیکنان جدیدی در شهرآورد بازی می‌کنند. بازیکنان زیادی این را ثابت می‌کنند که در سطح استقلال هستند. کاری که کردم، این بود که بازیکنان را از نظر روانی ارتقا دادم تا آماده بازی باشند؛ چون کار من فقط چند بازی نیست و می‌خواهم یک استقلال قوی بسازم. هر چه برنامه‌های ما زیادتر باشد، کار ما هم سخت‌تر می‌شود. سرمربی استقلال اضافه کرد: وقتی که یک مربی حرفه‌ای می‌شوید، می‌دانید که چیزهای خوب و بد وجود دارد. اگر در انتهای مسابقه کسی فکر کند که مشکل من هستم، به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->