تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد!
سرخط خبرها

مهدی طارمی آخرین ستاره‌۲۰۲۰ لیگ پرتغال!

  • کد خبر: ۵۴۶۵۵
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
مهدی طارمی آخرین ستاره‌۲۰۲۰ لیگ پرتغال!
ستاره ایرانی پورتو بهترین بازیکن ماه لیگ برتر پرتغال شناخته شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی طارمی، ستاره ایرانی خط حمله تیم پورتو، با عملکرد درخشانش در آخرین ماه سال میلادی‌۲۰۲۰ به یکی از چهره‌های مهم لیگ فوتبال این کشور تبدیل شده است. طارمی در دسامبر در ترکیب پورتو بازی‌های درخشانی انجام داد و توانست عنوان بهترین بازیکن ماه را که در پایان ماه نوامبر به پدرو گونسالس، بازیکن تیم اسپورتینگ، رسیده بود، از او بگیرد. طارمی که در تابستان به پورتو پیوست، مدت زیادی طول کشید تا بتواند خودش را به ترکیب اصلی پورتو تحمیل کند، اما به نظر می‌رسد که توانست خودش را با تیم هماهنگ کند و به یکی از مهره‌های کلیدی پورتو تبدیل شود.
 
او عنوان بهترین بازیکن ماه دسامبر را با بیشترین امتیاز به خودش اختصاص داد. سایت «گل پوینت» در گزارشی در ارتباط با بهترین بازیکن ماه دسامبر‌۲۰۲۰ نوشت: در ۳ بازی برگزار شده و از هفته نهم تا یازدهم، طارمی در نتایج خوب پورتو نقش کلیدی ایفا کرد و با حضورش در خط حمله این تیم که به‌ویژه در لحظات پایانی فاقد توانایی بود، کیفیت بخشید. به‌خصوص در هفته‌های نهم و یازدهم، مهاجم سابق ریوآوه عملیات تعیین‌کننده‌ای در ترکیب تیم داشت؛ در مسابقاتی که تیم سرجیو کونسیسائو به پیروزی‌های پرگل دست پیدا کرد. یک پیروزی ۴‌بر ۳ برابر توندلا و یک برد ۳‌بر ۲ مقابل ویتوریا که از بهترین نتایج پورتو در این فصل بوده است.
 
او در مسابقه‌ای که درخشش چندانی نداشت، برابر ناسیونال، یک پاس گل داد. همه این‌ها مهدی را در آنالیز سایت گل‌پوینت با امتیاز ۷.۹۳ در بالاترین رتبه در بین تمام بازیکنانی که بیش از ۱۸۰‌دقیقه در ماه دسامبر در لیگ پرتغال به میدان رفته‌اند، قرار داده است. طارمی ۴ گل برای پورتو به ثمر رساند و در بازی‌ها یک پاس گل داد و این یعنی او در ۵ گل از ۹ گل سهم مستقیم داشته است. این نشان می‌دهد که او نقش بسیار مؤثری در بالا‌رفتن میانگین گل‌زنی پورتو در بازی‌های اخیر ایفا کرده است؛ آن‌هم با توجه به اینکه در دقایق کمی به‌عنوان مهاجم هدف بازی کرده و زمان زیادی را بیرون از هجده‌قدم حضور داشته است. او در این ۳ بازی ۱۰ شوت زد که دومین تعداد شوت زده بعد از پائولینیو است که ۱۲ شوت به‌سمت چهارچوب زده است. ۷ شوت از شوت‌های طارمی در چهارچوب بوده که در کنار ریکاردو هوریتا و با ۷۰ درصد، بیشترین درصد شوت‌های مؤثر است.
 
در بازی با گیمارش، طارمی در دوئل‌های هوایی در زمان حمله در ۵ دوئل از ۷ به پیروزی رسید و ۳ پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش داد و بعد از ریکاردو کوارشما با دادن ۲ پاس خطرناک در رده دوم قرار گرفت. هرکسی فکر می‌کند مهدی طارمی فقط یک مهاجم است، حتما اشتباه می‌کند. بازیکن ایرانی در دسامبر دومین بازیکن با عملکرد دفاعی در یک‌سوم پایانی زمین بود (۵ عملکرد دفاعی مؤثر که میانگین ۱.۲ در هر ۹۰‌دقیقه می‌شود) و تنها ۶ بازیکن از او عملکرد بهتری داشته‌اند و البته او از این نظر در صدر بازیکنان پورتو قرار دارد که می‌تواند به دفاع و فشار روی بازیکنان حریف مشغول باشد؛ چیزی که احتمالا باعث خواهد شد تا سرجیو کونسیسائو او را به‌عنوان یک بازیکن مؤثر در ترکیب اصلی پورتو به میدان بفرستد. با محاسبه اعداد مجموع عملکرد او در کل فصل، باید گفت طارمی روند صعودی را برای حضور در بین بهترین‌های لیگ پرتغال طی کرده است.
 
او با امتیاز در مجموع ۷.۳۵ در رده بالای بازیکنانی که ۴۰۰‌دقیقه بازی کرده‌اند و درست پس از پدرو گونسالوس از اسپورتینگ که بهترین مهاجم لیگ با ۱۱ گل زده است، قرار دارد. به‌طور‌کلی طارمی تا رسیدن به عنوان بهترین گل‌زن فصل فاصله زیادی دارد، چرا‌که تا الان ۴ گل به ثمر رسانده ا‌ست و در رده دهم قرار دارد؛ اما فوتبال چیزی فراتر از گل‌زدن است و این بازیکن ایرانی در مقاطع مختلف نشان داده که بازیکن بسیار تأثیرگذاری برای پورتو است. او با نرخ بالای تبدیل شوت‌هایش به گل و همچنین عملکرد موفق در پاس‌دادن، کار‌های دفاعی و دوئل‌های هوایی، نشان داده یک بازیکن همه‌کاره و کامل برای پورتو است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->