پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

کرونا ۳ هزار واحد صنفی پوشاک مشهد را تعطیل کرد

  • کد خبر: ۵۴۶۷۲
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کرونا ۳ هزار واحد صنفی پوشاک مشهد را تعطیل کرد
کرونا این روز‌ها بیشتر کسب و کار‌های شهر را تحت‌الشعاع قرار داده است و دیگر خبری از رونق همیشگی کسب‌وکار‌ها نیست. درمیان گروه‌های شغلی مختلف، شاید صنف تولید و فروش پوشاک، بیشترین آسیب را از کرونا دیده باشد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز - کرونا این روز‌ها بیشتر کسب و کار‌های شهر را تحت‌الشعاع قرار داده است و دیگر خبری از رونق همیشگی کسب‌وکار‌ها نیست. درمیان گروه‌های شغلی مختلف، شاید صنف تولید و فروش پوشاک، بیشترین آسیب را از کرونا دیده باشد.

در همین راستا عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در نوزدهمین جلسه عصرانه‌های کارآفرینی شهرستان مشهد به برخی از این مشکلات و گره‌های صنف پوشاک اشاره کرد.
جواد حسین‌پور با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار اعلام‌شده ازسوی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، در دوران کرونا ۳۰ درصد افزایش صدور پروانه داشته‌ایم، گفت: این اعداد و ارقام، واقعی نیست، زیرا افزایش تقاضا به‌منظور حذف فرایند استعلام از سازمان مالیاتی و برگزاری کلاس آموزشی برای دریافت پروانه کسب بوده است و بیشتر این افراد برای دریافت وام و تسهیلات جانبی در صف دریافت پروانه کسب قرار گرفته‌اند.
 
حسین‌پور افزود: این درحالی است که بیش از ۵۰ درصد افرادی که پیش از کرونا درخواست پروانه داده بودند، از ادامه کار و تکمیل پرونده خود انصراف داده‌اند و همچنین پروانه کسب ۳۰ درصد از شاغلان فعال در صنف پوشاک در دوران کرونا، به درخواست خودشان باطل شده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در مشهد وجود دارد، افزود: بیش از ۳ هزار اتحادیه تولید و فروش کالا در دوران کرونا تعطیل شده‌اند که در هرکدام از این کسب‌وکار‌ها یک تا ۱۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند.

عضو اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به نبود بانک اطلاعاتی جامع از فعالان حوزه پوشاک، حرکت به‌سمت صنعتی شدن این حوزه را تنها راه توسعه آن دانست و افزود: طبق اطلاعات موجود، ۸۰ درصد تولید پوشاک، صنفی است و تنها ۲۰ درصد این تولید به شکل صنعتی اداره می‌شود.
 
حسین‌پور تاکید کرد: تولید بدون کارخانه و خارج از خط‌مشی صنعتی، علاج کار ما نیست. شما اگر قرار است با چین و ترکیه در زمینه صادرات رقابت کنید، باید کارگاه‌های خود را به‌سمت صنعتی شدن و ایجاد جریانی یکپارچه سوق دهید.

وی درباره معضل فعالیت پراکنده و غیرمتمرکز در این حوزه نیز بیان کرد: تا چند سال گذشته مشهد هفت اتحادیه صنفی پوشاک داشت که الان به چهار اتحادیه کاهش پیدا کرده است. باید توجه داشت تا زمانی که به پوشاک نگاه صنعتی نداشته باشیم، وضعیت همین است. اگر با همین وضعیت پیش برویم، نمی‌توانیم در این صنعت بزرگ و سودآور مثمرثمر واقع شویم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد آموزش کارگر فنی و ماهر را دیگر دغدغه واحد‌های تولیدی دانست و افزود: هم‌اکنون بیشتر کارگاه‌های تولید پوشاک به به‌روزترین دستگاه‌ها مجهز هستند، اما کارگر ماهر درجه‌یک برای کار با این دستگاه‌ها وجود ندارد. حسین‌پور ادامه داد: بیشتر خیاط‌های ماهر به‌ویژه در حوزه تولید کت و کاپشن، مهاجران افغانستانی هستند و کارگر ایرانی که مهارت کافی در این زمینه داشته باشد، بسیار اندک است.

حسین‌پور با بیان اینکه اتحادیه پوشاک یکی از اتحادیه‌های پردرآمد مشهد است، افزود: با برخی سیاست‌های نادرست، افراد وارد حوزه فروش پوشاک به‌ویژه در پاساژ‌ها می‌شوند و برای دریافت پروانه، یک‌میلیون تومان به اتحادیه می‌پردازند. این نبود افق بلندمدت برای شروع فعالیت در این حوزه، باعث می‌شود که کسب‌وکارشان یک سال بیشتر دوام نداشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->