معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

آیا افزایش سرمایه سکوی پرتاب «گشان» می‌شود؟

  • کد خبر: ۵۵۰۱۴
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
آیا افزایش سرمایه سکوی پرتاب «گشان» می‌شود؟
از همان روز اولی که قرار شد سهام شرکت پدیده با نماد «گشان» وارد بازار سرمایه شود، ذره‌بین بورس‌بازان روی ترازنامه این شرکت افتاد و همین موضوع باعث شد که اغلب معامله‌گران بازار سرمایه خیلی زود بفهمند که این شرکت به‌دلیل داشتن سود انباشته و ارزیابی قدیمی از دارایی‌هایش، مستعد افزایش سرمایه است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ از همان روز اولی که قرار شد سهام شرکت پدیده با نماد «گشان» وارد بازار سرمایه شود، ذره‌بین بورس‌بازان روی ترازنامه این شرکت افتاد و همین موضوع باعث شد که اغلب معامله‌گران بازار سرمایه خیلی زود بفهمند که این شرکت به‌دلیل داشتن سود انباشته و ارزیابی قدیمی از دارایی‌هایش، مستعد افزایش سرمایه است.

همین اتفاق هم افتاد. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و برگزاری مجمع عمومی شرکت زیر سایه کرونا، سرانجام افزایش سرمایه ۱۸۴ درصدی سهام پدیده از محل سود انباشته در تاریخ ۱۰ آذر به سرانجام رسید و در تابلو بازارسرمایه نشست؛ اتفاقی که با پرداخت سود نقدی به سهام‌داران همراه بود و بعد از آن، قیمت نماد گشان را به ۷ هزارو ۶۴۴ تومان رساند.
 
اما از آن زمان تا دیروز، روند معاملات در این نماد به کاهش مداوم قیمت سهم منجر شده بود تااینکه انتشار دو خبر، معادلات را به نفع سهام‌داران چرخاند و باعث شد که دیروز این نماد، صف خرید ۲۳ میلیارد تومانی را تجربه کند. درواقع طی فاصله ۱۰ آذر تا ۱۵ دی، نماد گشان در فرابورس ایران، کاهش ۲۴ درصدی قیمت معادل هزارو ۸۶۸ تومان را تجربه کرد؛ اتفاقی که موجب ناامیدی بسیاری از سهام‌داران این شرکت شده بود.

اما انتشار دو خبر توانست معادلات را به نفع سهام‌داران این شرکت برهم بزند. نخست، شروع فعالیت بازارگردان در این نماد بود که موجب اطمینان بیشتر سهام‌داران به نوسانات قیمت در این سهم خواهد شد و خبر مهم‌تر، افزایش سرمایه احتمالی این شرکت بعد از انتشار صورت‌های مالی شش‌ماهه شرکت بود. خبری که روابط‌عمومی شرکت به نقل از نیما ملائی، مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده، منتشر کرد. در بخشی از این خبر آمده بود: «پس از انتشار صورت‌های مالی شش‌ماهه حسابرسی‌شده، امکان بررسی مجدد افزایش سرمایه از محل سود انباشته فراهم می‌شود. در افزایش سرمایه از محل سود انباشته، به واریز وجه یا خرید حق‌تقدم نیازی نیست و به‌صورت اتوماتیک، تعداد سهام افراد باتوجه‌به درصد سهامشان افزایش می‌یابد.»

درپی انتشار این اخبار، اما تابلوی نماد گشان دیروز سبزپوش شد. ارزش معاملات در این نماد به ۲۰۷ میلیارد تومان رسید؛ رقمی که درمقایسه‌با روز‌های پیشین، افزایش چند‌ده‌برابری داشت. دیروز قدرت خریداران نماد گشان بیش از فروشندگان بود، زیرا هر خریدار به‌طور میانگین ۴۶ میلیون تومان سهم خریداری کرده بود و ازسوی دیگر، هر فروشنده حدود ۳۸ میلیون تومان سهم در بازار عرضه کرده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->