ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

تلاش اپل برای تولید شارژر کوچک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم

  • کد خبر: ۵۵۱۸۳
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
تلاش اپل برای تولید شارژر کوچک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم
گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی تولید شارژر کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر نیترید گالیوم برای استفاده در آیفون و سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از دیجی‌تایمز، شرکت نیمه‌هادی Navitas در سال جاری میلادی سفارش‌ جدیدی از اپل به‌‌منظور تهیه‌ی الکترولیت‌ مبتنی بر نیترید گالیوم (GaN) دریافت خواهد کرد. شارژرهای GaN کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از  آداپتورهای برق مبتنی بر سیلیکون هستند و گرمای کمتری انتقال می‌دهند.

 

به گفته‌ی دیجی‌تایمز، انتظار می‌رود Navitas تراشه‌های مبتنی بر GaN را به‌منظور ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای شارژ دستگاه‌ها توسعه و در سال ۲۰۲۱ آداپتورهای برق یا سایر لوازم شارژ را به اپل و فروشندگان دیگر تحویل بدهد. این گزارش هیچ اطلاعاتی در مورد چشم‌انداز و نقشه‌ی راه اپل برای استفاده از فناوری GaN در آداپتور ارائه نمی‌دهد؛ اما نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو در حال کار روی نسخه‌ی اختصاصی GaN شارژر USB-C هستند. همانند شارژرهای موجود در بازار از جمله محصولات آنکر و بلکین، شارژرهای GaN احتمالا کوچک‌تر از آداپتورهای برق فعلی اپل خواهند بود.

 

چندی پیش مینگ چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرد که اپل دو یا سه شارژر جدید ساخته‌شده با استفاده از فناوری GaN را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد؛ اما مشخص نیست که این شارژر چه زمانی برای عرضه‌ی تجاری آماده خواهند شد. Navitas شرکتی مستقر در ایرلند و خالق GaNFast است. فناوری یادشده راه‌ حلی برای شارژ سریع در آداپتورهای ۲۴ تا ۳۰۰ واتی با استفاده از نیترید گالیوم است که در حال حاضر تولیدکنندگان معروفی از جمله لنوو، دل، شیائومی و... از آن بهره می‌گیرند.

 

اپل در تصمیمی که با انبوهی از انتقادات همراه بود، شارژر را از جعبه‌ی آیفون و اپل واچ حذف کرد؛ اما همچنان به‌صورت مستقل به فروش انواع آداپتور برق، از جمله گزینه‌های ۵ تا ۹۶ واتی ادامه می‌دهد.

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->