ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در شهر‌های آبی هنوز از طرف وزارتخانه ابلاغ نشده است

  • کد خبر: ۵۵۴۴۸
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در شهر‌های آبی هنوز از طرف وزارتخانه ابلاغ نشده است
مدارس نیز بعد از ۴ ماه دوری از دانش‌آموزان، قرار است به‌زودی در شرایط آبی کرونا چشم به دیدار بچه‌ها تازه کنند! دیداری که این روز‌ها زمزمه آن نگرانی‌هایی را برای والدین و معلمان به وجود آورده است.

جانقربان| شهرآرانیوز- این روز‌ها بعد از تغییر رنگ‌وروی کرونا در برخی شهر‌های کشور، زمزمه‌هایی مبنی‌بر بازگشایی اماکن و صنوف به گوش می‌رسد. استخرها، باشگاه‌ها، تالار‌ها و بسیاری دیگر از صنوف این روز‌ها گرد از کسب خود برمی‌دارند و درحال شروع دوباره کار خود هستند. در کنار این صنوف، مدارس نیز بعد از ۴ ماه دوری از دانش‌آموزان، قرار است به‌زودی در شرایط آبی کرونا چشم به دیدار بچه‌ها تازه کنند! دیداری که این روز‌ها زمزمه آن نگرانی‌هایی را برای والدین و معلمان به وجود آورده است.


از بس چت کردم، خسته شدم

نوید یک دانش‌آموز سال ششمی است. او می‌گوید: مدرسه‌رفتن که خیلی خوب است، ولی الان اگر مدرسه برویم، با این تبلت‌هایی که تازه خریده‌ایم چه کار کنیم؟ یعنی باز باید پول کیف و دفتر و این‌جور چیز‌ها را بدهیم؟ نمی‌شود کلا امسال را همین‌جوری تمام کنیم و از سال بعد حضوری باشد؟

سجاد هم که این روز‌ها دانش‌آموز کلاس سوم است، می‌گوید: من عاشق مدرسه‌رفتن هستم. اگر زنگ ورزش را هم دوباره راه بیندازند که عالی می‌شود. از بس با بچه‌ها چت کردم، خسته شدم.   


با محدودیت‌ها آبی شدیم

خانم تکلو مادر ۲ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی است. او که به‌شدت از بازگشایی مدارس گله دارد، می‌گوید: اگر امروز شهر‌ها آبی شده‌اند و وضعیت بهتر شده است، به‌دلیل محدودیت‌هایی است که رعایت می‌کنیم. اگر قرار باشد که دوباره به همان وضعیت قبل باشیم و رفت‌وآمد‌ها دوباره جریان پیدا کند که فایده‌ای ندارد. من به‌عنوان مادر ۲ بچه واقعا از اینکه بخواهند در این فصل سرد مدرسه بروند، گله دارم و تا جایی که بتوانم اجازه نمی‌دهم.

مادر یکی دیگر از بچه‌ها که نگران سرماخوردگی‌های این فصل است، می‌گوید: بچه‌ها که درست‌وحسابی لباس نمی‌پوشند، اگر بروند مدرسه و سرما بخورند در این شرایط کرونایی چه کار کنیم؟ تازه اگر مدرسه‌ها باز شود، معلوم نیست چند هفته طول بکشد تا بخاری‌ها را راه بیندازند!

پدر یکی دیگر از بچه‌ها نگرانی‌اش برای هزینه‌ها و هماهنگی سرویس مدرسه است. او می‌گوید: ما که امسال هرچه داشتیم پول تبلت و اینترنت دادیم و واقعا دیگر پولی برای هزینه سرویس و لباس مدرسه نداریم که بخواهیم بدهیم. تازه در این شرایط حتما هم برای سرویس بازارگرمی می‌کنند.

 


هنوز بچه‌ها را به چهره ندیده‌ایم 

در کنار صحبت‌های والدین، شنیدن صحبت‌های معلم‌ها نیز خالی از لطف نیست. خانم میرزایی، معلم درس تجربی پایه نهم، می‌گوید: ما تا الان که ۴ ماه از سال تحصیلی گذشته است، هنوز بچه‌ها را به چهره ندیده‌ایم و نمی‌شناسیم. حالا دست‌کم اگر بعضی از روز‌ها مدارس حضوری شود، هم چشممان به جمال آن‌ها روشن می‌شود و هم از این وضعیت غیرحضوری که نمی‌دانیم بچه‌ها چقدر درس یاد گرفته‌اند، نجات پیدا می‌کنیم.

 

خانم امجدی، معلم کلاس چهارم، نیز می‌گوید: ما خیلی نگران خودمان نیستیم، اما کرونا شوخی‌بردار نیست و حتی اگر واکسن هم بیاید، باز هم باید مراقب بود. به‌نظرم اگر قرار است مدارس باز شوند،  این کار باید با پروتکل‌های جدی انجام شود. به‌هرحال هرکدام از ما خانواده‌ای داریم که باید مراقب آن‌ها باشیم.

 

خانم احمدی، معلم زبان انگلیسی پایه هفتم، نیز می‌گوید: من که فکر می‌کنم اگر بچه‌ها به مدرسه بیایند، یک دور دیگر باید همه درس‌ها را تکرار کنیم و وقتی برای ادامه مباحث پیدا نمی‌کنیم. حقیقت این است که الان دقیقا نمی‌دانیم بچه‌ها چقدر درس یاد گرفته‌اند. شاید هم باید ترکیبی از شاد و کلاس حضوری داشته باشیم که اگر این‌طور شود خدا به ما رحم کند!

 

یکی دیگر از دبیران که نگرانی‌اش تحصیل دانش‌آموزان است، می‌گوید: با این شرایطی که شبکه شاد دارد و هرروز مشکلی به وجود می‌آید، همان بهتر که مدارس باز شود. درست است که تعداد زیادی از بچه‌ها تبلت خریده و توانسته‌اند به طریقی به فضای‌مجازی دست پیدا کنند، اما هنوز هم دانش‌آموزانی هستند که یگانه راه تحصیل آن‌ها حضور در مدرسه است.


شیوه‌نامه بازگشایی مدارس ابلاغ نشده است

پس از شنیدن صحبت‌های دانش‌آموزان و دغدغه والدین و معلم‌ها درباره چگونگی بازگشایی مدارس و شرایط آن در استان، سراغ آموزش‌وپرورش می‌رویم. رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی دراین‌زمینه به شهرآرانیوز گفت: هنوز شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در شهر‌های آبی از طرف وزارتخانه به ما ابلاغ نشده است.

 

مهدی مجیدی‌فرد خاطرنشان کرد: تا این شیوه‌نامه ابلاغ نشود، تغییری رخ نمی‌دهد و مدرسه‌ای بازگشایی نمی‌شود.

 

وی در پاسخ به اینکه از چه زمانی مدارس بازگشایی خواهد شد، گفت: براساس آنچه که اعلام شده است،  این شیوه‌نامه از ابتدای بهمن‌ماه اجرا خواهد شد و در چند روز آینده اتفاقی مبنی‌بر بازگشایی مدارس نخواهیم داشت.

 

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر آموزش و پرورش نیز مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با بازگشایی مدارس را تشریح کرده است که برای اطلاع بیشتر از چگونگی بازگشایی مدارس، در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->