شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

بیمارستان ناظران مشهد، هوشمندترین بیمارستان کشور به زودی آغاز به کار می‌کند

  • کد خبر: ۵۵۸۱۶
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
بیمارستان ناظران مشهد، هوشمندترین بیمارستان کشور به زودی آغاز به کار می‌کند
بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی ناظران مشهد که کلنگ ساخت آن در سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع بر زمین خورد، از ابتدای بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بیمارستان ناظران که کلنگ ساخت آن در سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع بر زمین خورد، از ابتدای بهمن ماه فعالیت خود را به عنوان اولین قطب درمان بیماران سرطانی و هوشمندترین بیمارستان کشور در غرب مشهد آغاز خواهد کرد. رئیس بیمارستان ناظران که دیروز برای اطلاع رسانی درباره افتتاح این بیمارستان به جمع خبرنگاران آمده بود، دراین باره گفت: فاز اول بیمارستان ناظران با ظرفیت ۱۰۰ تخت خواب خدمات درمانی خود را آغاز می‌کند و با شیب ملایم و بررسی زیرساخت‌ها این ظرفیت را افزایش خواهد داد.
 
مسعود خانی با اشاره به اینکه از لحاظ هتلینگ این مرکز یکی از بیمارستان‌های پیشرو کشور است، بیان کرد: بیشتر اتاق‌های این بیمارستان یک تخته یا دوتخته است و تمام امکانات لازم برای بیمار و همراه در آن پیش بینی شده است. این بیمارستان از لحاظ تجهیزات کلینیکال یکی از مجهزترین بیمارستان‌های مشهد است و در حوزه تصویربرداری به ۲ دستگاه رادیولوژی، ۲ دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و اولین دستگاه ام آرآی اوپن مشهد مجهز شده است.
خانی بیان کرد: ناظران مجهزترین اتاق عمل کشور را دارد و از لحاظ نرم افزاری به روزترین و هوشمندترین بیمارستان کشور است.


امکانات آزمایشگاهی به روز

رئیس بیمارستان ناظران افزود: با توجه به اینکه پایه درمانی این بیمارستان برای درمان مبتلایان به سرطان است، امکانات آزماشگاهی به‎روز در آن تعبیه شده و یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌ها و تجهیزات بانک خون کشور برای این مرکز خریداری شده است.
وی با اشاره به آی سی یو دوازده تخت خوابی در این مرکز گفت: همچنین این مرکز به عنوان اولین مجموعه درمانی استان و سومین در کشور مجهز به دستگاه آی او آر پی خواهد شد تا بتوان بیماران را در زمان جراحی رادیوتراپی کرد. این موضوع بی شک به تکمیل چرخه درمان بیماران کمک خواهد کرد.

خانی با اشاره به راه اندازی بخش اورژانس این بیمارستان که مجهز به ۱۲ تخت و اتاق عمل مستقل و به روز است، افزود: تلاش می‌کنیم در فاز اول علاوه بر پایه و تخصص بیماران سرطانی بتوانیم همه بیماران منطقه قاسم آباد را با بهره مندی از اورژانس و درمانگاه تخصصی پوشش دهیم. این نوید را به مردم این منطقه می‌دهیم که با شروع سال ۱۴۰۰ و با استفاده از ۲ دستگاه آمبولانس، نگرانی در زمینه درمان نخواهند داشت.
وی اظهار کرد: با فعال شدن فاز اول این بیمارستان، ۳۸۸ نفر در این مرکز مشغول به کار خواهند شد و در ادامه با بهر برداری از فاز بعدی این مرکز در تابستان کادر درمان لازم تکمیل خواهد شد.


ارائه خدمات با نرخ دولتی

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از مبتلایان به سرطان نیز در این نشست با اشاره به هدف گذاری ایجاد ۹ قطب بزرگ درمان سرطان در کشور تا سال ۱۴۰۴ گفت: با راه اندازی این بیمارستان شاهد راه اندازی اولین قطب درمان سرطان کشور در مشهد خواهیم بود.
حمید مستشاری با تأکید بر اینکه تمام خدمات درمانی در مرکز ناظران با تعرفه دولتی محاسبه خواهد شد، افزود: برای اسکان خانواده بیماران این بیمارستان، آسایشگاهی با ظرفیت ۱۵۰ تخت در مرکز انکولوژی رضا (ع) در حال ساخت است.


۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ناظران

در ادامه مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان به سرطان مشهد گفت: این پروژه با ۲۹ هزارمترمربع زیربنا، ۲۰۰ تخت بستری و ۶ اتاق عمل آماده فعالیت است.
اصغر افراسیابی با اشاره به کمک بیش از ۱۰ هزار خیر در ساخت این بیمارستان افزود: برای ساخت و تجهیز این مرکز در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->