دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سعید محمد می‌خواهد شهردار بشود یا رئیس جمهور؟

  • کد خبر: ۵۵۸۸۰
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
سعید محمد می‌خواهد شهردار بشود یا رئیس جمهور؟
 جانمایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ مدتی است که در حال شکل‌گیری است. کم‌کم معلوم می‌شود کدام شخصیت و چهره سیاسی دنبال کدام سمت و مقام است و چقدر احتمال دارد که به آن برسد. اما به‌هرحال فعلا همه برای رسیدن به خواسته‌های خود در تلاشند و سعید محمد هم در این راستا در مسیر خود به پیش می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، ابتدا گمانه‌زنی درباره سعید محمد مطرح بود که می‌خواهد خود را به «پاستور» برساند. هرچند همان زمان هم برخی منابع رسانه‌ای از بازی پیچیده او می‌گفتند و اینکه محمد بنا دارد با استفاده از فضای انتخابات ریاست‌جمهوری، خود را به عنوان گزینه شهرداری پایتخت مهیا کند و خود را به «بهشت» برساند.

 

هرچه بود، اما حالا دیگر بنابه دلایلی صریح‌تر در این مسیر گام برمی‌دارد و در تلاش است تا خود را به شهرداری تهران برساند. البته شهرداری تهران خود می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای رسیدن به ریاست‌جمهوری. اما در این میان اختلاف‌نظر و تردید در جریان اصولگرایی بسیار است و این جریان هر روز با تصمیم و اتفاقی تازه روبه‌رو می‌شود که ممکن است همه برنامه‌ریزی‌های‌شان را به‌هم بریزد. شاید به همین خاطر سعید محمد از هم‌اکنون برای بهشت برنامه ریخته، اما معلوم نیست تا سال بعد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و او می‌تواند این خواسته خود را عملیاتی کند یا نه!

 

چند ماه پیش نام سعید محمد تنها در محافل خصوصی مطرح بود و کمتر مطبوعه و رسانه‌ای درباره فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا می‌نوشت. خود او هم چندان میلی به دیده شدن در عرصه رسانه نشان نمی‌داد. اما کم‌کم با حاکم شدن جو انتخابات بر سپهر سیاست ایران و میان چهره‌های سیاسی، او نیز جلوی صحنه و روبه‌روی دوربین‌ها ظاهر شد. همان‌طور که پشت پرده و در رایزنی‌های جریان اصولگرا فعال‌تر می‌شد. ۹ آذر ماه ۹۹، حمیدرضا ترقی به «اعتماد» خبر داد که سعید محمد در حال رایزنی با احزاب اصولگراست تا بتواند نظر آنان را جلب کند. رایزنی‌هایی که نشان می‌داد او برای پاستور خیز برداشته است. تا همین اواخر هم تصور این بود که او می‌تواند رقیبی برای محمدباقر قالیباف در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. اما گویا سعید محمد مسیر خود را تغییر داده و به آن مسیری رفته که «اعتماد» در گزارش ۹ آبان ماه ۹۹ از آن گفته بود.


چند روز پیش عباس سلیمی‌نمین به خبرآنلاین گفت: «نمی‌دانم فردی که نام بردید (سعید محمد) کاندیدای ریاست‌جمهوری است یا نیست، چون برخی می‎گویند او برای شهردار تهران شدن، خود را آماده می‌کند، چراکه در انتخابات آتی، انتخابات شورا‌ها را نیز خواهیم داشت.» این سخنان سلیمی نمین نشان داد که احتمالا سعید محمد هدف خود را به سمت ساختمان «بهشت» قرار داده است. به‌خصوص آنکه حالا جهت‌گیری سخنان او نیز درباره شهرداری تهران این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند. به گزارش پایگاه خبری تهران‌نامه، سعید محمد در سخنرانی از رویکرد فنی و منطقی شهرداری به موضوعات شهری قدردانی کرده و این درحالی است که همقطاران اصولگرایش به‌شدت منتقد شهردار برآمده از شورای اصلاح‌طلب پایتختند. سعید محمد، اما گفته است: «احساس این است که فضای همکاری آن‌طور که باید وجود ندارد و این نگرانی هست که اگر حمایت نباشد، فضای شهرفروشی، تراکم‌فروشی، هولوگرام و موضوعاتی که قبلا گریبانگیر تهران بود و در حال حاضر مرتفع شده است، مجددا ایجاد شود.»


این سخنان سعید محمد در عین حال گمانه‌زنی درباره برنامه او برای شهرداری تهران را تقویت می‌کند. هرچند این تصمیم قطعی به نظر نمی‌رسد. این بلاتکلیفی می‌تواند ناشی از بلاتکلیفی جریان اصولگرایی هم باشد؛ چراکه آنان دچار اختلافات شدیدی هستند و هنوز به تصمیمی درباره انتخابات ۱۴۰۰ نرسیده‌اند.


جریان همیشه مخالف‌شان یعنی پایداری‌ها نیز با درگذشت آیت‌الله مصباح‌یزدی دچار شوکی اساسی شده هرچند می‌گویند خللی در مسیر برنامه‌های سیاسی‌شان وارد نمی‌شود، اما واقعیت دست‌کم دقیقا از این قرار نیست. دیروز قاسم روانبخش گفته است: «روال کار سیاسی جبهه با اساسنامه‌ای که داریم پس از درگذشت آیت‌الله مصباح آسیبی نمی‌بیند. آیت‌الله مصباح تمام نخواهد شد و فکر و کتب ایشان و شاگردان و آقازاده‌های ایشان، در ادامه راه ایشان خواهند بود و در انتخابات هم به همین روش پیش خواهیم رفت.»

 

با این حال برخی می‌گویند با نبود مصباح‌یزدی ممکن است پایداری‌ها از درون نیز دچار اختلاف شوند و نتوانند در انتخابات آینده نقش مهمی ایفا کنند.


با این حال تلاش‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت ادامه دارد و درهمین راستا قرار است که همایش ملی روسا و دبیران ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب سراسر کشور روز پنجشنبه در تهران برگزار شود. پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با اعلام این خبر به ایسنا گفته است: «امیدوار هستیم نیرو‌های دلسوز و علاقه‌مند به انقلاب با تجربه‌ای که از چندسال اخیر به دست آورده‌اند به رویکرد وحدت محور خود ادامه دهند.»


او با اشاره به محور‌های این جلسه گفت: از آنجا که سازوکار وحدت شورای ائتلاف در انتخابات سال گذشته مجلس منتج به پیروزی قاطع نامزد‌های این جریان انقلابی شد، در این نشست میزبان تعدادی از نمایندگان انقلابی در مجلس یازدهم برای ارایه دستاورد‌ها و موفقیت‌های این قوه خواهیم بود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->