نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳
سرخط خبرها

دبیر انجمن صنفی کارگران: با تعیین دستمزد منطقه‌ای برای کارگر مخالفیم

  • کد خبر: ۵۵۹۹۲
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
دبیر انجمن صنفی کارگران: با تعیین دستمزد منطقه‌ای برای کارگر مخالفیم
دبیر انجمن صنفی کارگران خراسان رضوی گفت: با تعیین مزد منطقه‌ای مخالفیم. حداقل حقوق کارگر طبق ماده ۴۱ قانون کار تعیین شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، ابوی درباره تعیین دستمزد کارگر در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ما جامعه کارگری به اتفاق نظر حرفمان این است که کارگران باید زندگی حداقلی را در صورت امکان داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های جاری به‌ویژه معیشتی را پوشش دهند.

وی افزود: در شرایط فعلی که تمام کارگران زیر خط فقر به‌ویژه مستحق کمک و همکاری سازمان‌های کمک‌رسان مثل کمیته امام هستند، برای کارگر زحمت‌کش وجهه خوبی ندارد.


وی با بیان اینکه مزد منطقه‌ای درد کارگر را دوا نمی‌کند و آثار تورمی و معضلات اجتماعی از جمله مهاجرت در پی دارد، اشاره کرد: ما با پرداخت مزد منطقه‌ای به کارگر که از سوی بعضی کارشناسان بیان شده است، مخالفیم. خوشبختانه وزیر مربوط هم همین نظر را دارد.


وی اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود که گاهی سرپرست خانوار برای دریافت حقوق بیشتر، از محل زندگی خود در شهرستان به کلان‌شهرها کوچ کند و بین افراد خانواده در نحوه زندگی فاصله بیفتد که معضلات اجتماعی را هم در پی خواهد داشت.
ابوی تأکید کرد: ما برای تعیین درصدی افزایش حقوق کارگران پیشنهادی ارائه نکردیم، بلکه توقع داریم ماده ۴۱ قانون کار که به نرخ تورم مرکز آمار ایران اشاره می‌کند تعیین‌کننده حقوق و دستمزد کارگر باشد.


وی افزود: ما به‌دنبال این نیستیم که‌ چه درصدی را برای افزایش حقوق در نظر بگیرند، چون اگر حقوق را صددرصد هم افزایش دهند، جوابگوی هزینه‌های کارگر در شرایط موجود نیست. دغدغه ما تأمین هزینه‌های زندگی برای کارگر است.
دبیر شورای‌عالی کار خراسان رضوی ادامه داد: ما پیشنهاد می‌کنیم دولت بخشی از هزینه را در حوزه تنظیم بازار برای این قشر تأمین کند. اگر بررسی قیمت در تعیین بودجه لحاظ شود، باید نوسانات ارزی یک‌سال گذشته که بر زندگی کارگر نیز تأثیر گذاشته را هم در نظر بگیرند. اگر این کار انجام شود، مشکل کارگر و کارفرما حل می‌شود و دیگر کارگر دغدغه ندارد که قیمت برنج از امروز تا فردا چند برابر افزایش یابد.


وی ادامه داد: برای مثال برای بودجه ۹۹ برنج را کیلویی ٨۰۰۰ تومان در نظر گرفته بودند که دیدید همین برنج به چه میران در این یک‌سال افزایش قیمت داشت، درحالی‌که حقوق حداقلی کارگر ثابت بود و این باعث شد امسال سفره کارگر هر روز کوچک‌تر شود و گاهی مشکلاتی را برای خانواده‌های این قشر به وجود آورد. بنابراین درباره دستمزد اصرار می‌کنیم که اول مزد منطقه‌ای به‌هیچ‌وجه اجرا نشود و دوم اینکه میزان هزینه معیشتی خانوار کارگری محاسبه و تأمین شود. در ماده ۴۱ قانون کار بیان شده که شورای‌عالی کار موظف است براساس نرخ آمار مرکز ایران حقوق را تعیین کند و نگفته است که هر سال درصدی افزایش پیدا کند و ما هم به عملی‌شدن این ماده قانونی بسنده می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->