تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

کاهش ۱۰درصد فوتی های ناشی از کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۶۰۱۹
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
کاهش ۱۰درصد فوتی های ناشی از کرونا در خراسان رضوی
سخنگوی ستاد کرونا خرسان رضوی از کاهش امار فوتی در روزهای اخیر نسبت به پیک سوم حدود ۱۰درصد و در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۲درصد خبرداد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بحرینی، سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی، در نشست خبری که ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: کاهش آمارها و بهبود شرایط کرونایی در استان و مشهد نتیجه تلاش و ‌همکاری مردم و مسئولان بوده است و ارزش دارد که برخی محدودیت‌ها را رعایت کنیم.


وی گفت: ۷۵ نفر از بستری‌شده‌های روزانه، ۳۲۳ نفر از کل بستری‌شده‌ها و همچنین ۱۲۶ نفر از بستری‌شده‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه مربوط به مناطق زیرپوشش این دانشگاه است.


وی با اشاره به روند کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ در ۱۱ هفته گذشته در استان خراسان رضوی افزود: تعداد کل بستری‌شده‌ها از هفته اول آبان‌ماه از ۱۶۷۹نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

 

دکتر بحرینی ادامه داد: در این مدت تعداد بستری‌شده‌های جدید روزانه از ۳۴۷ نفر به ۱۰۷ نفر و تعداد بستری‌شده‌های بخش‌ مراقبت‌های ویژه از ۳۷۲ نفر به ۱۹۵ نفر کاهش یافته است. ضمن اینکه از برگزارکنندکان مراسمات مذهبی و اداره‌کنندگان مساجد و در رأس همه آستان قدس رضوی برای اداره بسیار خوب اماکن متبرکه در شرایط کرونایی تشکر می‌کنیم، به‌طوری‌که در مشهد نسبت به شهرهای دیگر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی موفق‌تر بودیم.


سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی تشریح کرد: معمولا نسبت به شهرهایی که با شرایط حاد کرونایی مواجه هستند، مثل مازندران، با تأخیر دوهفته‌ای شیوع روبه‌رو هستیم و دور از انتظار نیست که از شرایط آبی به زرد برسیم. برگشت به شرایط عادی در وضعیت کرونا معمولا کند است، اما شیوع آن به‌سرعت اتفاق می‌افتد.‌


بحرینی افزود: اکنون عده زیادی از مردم از مشهد قصد سفر به شمال کشور را دارند. این در وضعیتی است که بیشتر شهرهای شمال قرمز است. این‌ها در برگشت چه سوغاتی خواهند آورد؟ همه دست‌اندرکاران ستاد ملی کرونا امروز نگران شده بودند. آمار این سفرها با شیوع دوباره کرونا همراه است. اگر مردم به این سطح از آگاهی برسند که خودشان حضورشان را در جامعه کمتر کنند، قطعا اگر واحدهای صنفی هم بازگشایی شوند، شاهد اوج‌گیری دوباره کرونا نیستیم.


وی درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی ادامه داد: اگر پروتکل‌ها و ضوابطی که برای بازگشایی مدارس گذاشتند به‌درستی اجرا شود، خطری نخواهد داشت، ولی من به شخصه به‌عنوان یک شهروند می‌گویم که رعایت پروتکل‌ها بسیار دشوار است.


وی درباره برگزاری مراسم مذهبی گفت: مسئولیت برگزاری مراسم مذهبی به‌عهده سازمان تبلیغات اسلامی استان است که باید با رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار شود. طبق تصمیم‌گیری‌ها اعلام شده است در دی‌ماه به‌هیچ‌وجه مراسم و تجمع نخواهیم داشت. حتی در شهرهایی که وضعیت زرد دارند، مراسمی برگزار نخواهد شد.


وی ادامه داد:  باتوجه‌به وضعیت آبی ۲هفته گذشته و اینکه در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) هر سال فاطمیون در مشهد اجتماع می‌کردند، مقرر شد امسال در عرصه میدان شهدا که برای بیش از ۷۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، مراسمی با حضور ۲000 نفر برگزار شود. همچنین مقرر شده است در حرم نیز مراسم با شرایط ویژه و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها در کمترین زمان ممکن برگزار شود.


وی افزود: درباره راهپیمایی ۲۲بهمن هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است. اگر بنا باشد در تهران رژه‌های موتوری داشته باشیم، مراسم مشهد هم چون کلان‌شهر است، به همین نحو برگزار می‌شود و ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم.

 

مردم کمک کنند تا دوباره به وضعیت حاد کرونایی نرسیم

محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، با حضور در این نشست اظهار کرد: طبق آمار نظارت بر اصناف، از ۱۴آبان تا ۲۸دی‌ماه ۷۰۲ گشت مشترک داشتیم که حدود ۲۸۷هزار تذکر شفاهی انجام شده است. همچنین حدود ۲۰۵۶اخطار داده شده و ۶۹۴فرم جریمه براساس جریمه‌ای که در ستاد مرکزی کرونا در نظر می‌گرفتند، صادر شده است و حدود ۱۵۵۸ واحد نیز در این مدت پلمب شده است.


وی یادآور شد: اکنون ۱۰گروه فعال برای نظارت در شهر داریم. براساس تصمیم ستاد کرونا تالارهای پذیرایی هم شروع به فعالیت کردند، اما مردم در این بازگشایی‌ها خیلی می‌توانند کمک کنند تا دوباره به وضعیت حاد کرونایی نرسیم.


وی افزود: واحدهای صنفی در حوزه اقتصادی به‌شدت آسیب دیدند. متأسفانه دولت خیلی به واحدهای صنفی کمک‌ نکرد تا هزینه‌هایشان جبران شود. مسلما اگر دوباره موج کرونا راه بیفتد، بازهم حوزه اصناف تعطیل خواهند شد که باتوجه‌به شرایط اقتصادی اصناف دیگر تحمل تعطیلی را ندارند. بنابراین به مردم به‌ویژه حوزه اصناف توصیه می‌شو د که برای رعایت نکات بهداشتی کمک کنند تا با مشکلات بعدی روبه‌رو نشویم. برخی اصناف در روزهای پایانی سال بیشترین درآمد را دارند که اگر دوباره با شرایط قرمز روبه‌رو شویم، این صنف‌ها دوباره آسیب می‌بینند.


رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه یادآور شد: مصوبه‌ای برای ارائه تسهیلات به صنوف آسیب‌دیده در این مدت داشتیم که ایراداتی هم به آن مصوبه داشتیم و درنهایت از ۷۵ میلیارد تومان به ۴۰میلیارد تومان رسید. در همین شرایط ویژه حتی وام ۱۲درصدی هم برای واحدهای صنفی مقرون‌به‌صرفه نبود و کارفرمایان از آن استقبال نکردند.


بنانژاد ادامه داد: در همین راستا اتاق اصناف بسته‌ای کامل برای نحوه ارائه تسهیلات به ستاد کرونا پیشنهاد کرد که متأسفانه فقط دوسه گزینه آن از کمبود منابع عملیاتی ناشی شد. متأسفانه خرده‌مالک‌ها بیشترین آسیب را از این تعطیلی‌ها دیدند. با وجود این تعطیلی‌ها و آسیب‌ها، اصناف بهترین همکاری را در این شرایط داشتند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->