علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آزادی ۱۶ زندانی در خراسان رضوی در طرح نذر هشتم

  • کد خبر: ۵۶۰۵۱
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
آزادی ۱۶ زندانی در خراسان رضوی در طرح نذر هشتم
رئیس سازمان زندان‌های کشور در نشست هم اندیشی با نمایندگان گروه‌های مردمی مشهد مقدس گفت: طرح نذر هشتم ابتکار خوبی است که به یاد و به امید عنایت حضرت ثامن الحجج در سراسر ایران اجرا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس سازمان زندان‌های کشور در نشست هم اندیشی با نمایندگان گروه‌های مردمی مشهد مقدس گفت: طرح نذر هشتم ابتکار خوبی است که به یاد و به امید عنایت حضرت ثامن الحجج در سراسر ایران اجرا خواهد شد.

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: با توجه به آزادی زندانیان در مشهد، هشتم هر ماه به نیت امام هشتم، مقدمات آزادی هشت زندانی فراهم و یا از هشت خانواده زندانی دستگیری خواهد شد.

او افزود: سوال می‌شود؛ آیا زندانیان اصلاح شدنی اند؟ پاسخ برخی بزرگان این است که علاوه بر اصلاح، زندانیان الگو شدنی هستند. زندانی داریم که از زندان با امام (ره) عهد بست و عازم جبهه شد و آسمانی شد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: دشمن بر روی موضوع زندان تمرکز کرده است تا بدین وسیله باور‌های مردم را نسبت به انقلاب خدشه‌دار کند.

حاج محمدی بیان کرد: وجه مشترک ماموریت سازمان زندان‌ها و سازمان‌های مردمی و جهادی، دغدغه دستگیری از افرادی است که به خطا رفته و یا در معرض آسیب و لغزش هستند.

او با اشاره به این سوال که آیا زندان می‌تواند محیط مناسبی برای اجرای برنامه‌های سازمان‌های مردمی و جهادی و اجرای عملیات برای آن‌ها باشد؟ و آیا زندان و زندانی‌ها ارزش وقت‌گذاری را دارند؟ تصریح کرد: در این رابطه به سخن شهید همت اشاره می‌کنم که می‌گوید: ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم، از کجا معلوم که ما در انحراف آن‌ها نقش نقش نداشته باشیم. او افزود؛ به یاد شهید لاجوردی که الگوی زندانبانی هستند و البته غریب و مظلوم هم مانده اند، قرارگاه شهید لاجوردی استان خراسان رضوی با محوریت اجرای ماموریت گروه‌های مردمی و جهادی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور خطاب به گروه‌های مردمی و جهادی تاکید کرد: شما در هر موقعیتی که کار می‌کنید دغدغه کمک به افراد آسیب‌دیده و یا کسانی که فکر می‌کنید در معرض آسیب و لغزش هستند، دارید. باید تلاش کنید تا این افراد احیا و حفظ شوند و برای انقلاب عناصر مفید و موثری باشند.

حاج محمدی اظهار کرد: در زندان‌ها هر دو گروه آسیب دیده و در معرض آسیب حضور دارند.

او افزود: محبوس شدن صرف بدون برنامه تربیتی عمیق، زندانی را در مسیر اشتباه و بد عملی حرفه‌ای‌تر و مصمم‌تر از گذشته میکند و در این مقطع ممکن است خانواده او نیز به چرخه بزهکاری وارد شوند از این رو گروه‌های جهادی و مردمی می‌توانند به این افراد و خانواده‌های آن‌ها در قامت یک مددکار دلسوز کمک کند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه در بعضی از استان‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است که باید توسعه یابد ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی در بعضی استان‌ها اتفاقات خوبی را برای زندانی‌ها رقم زده است. اتفاق خوبی که در مشهد افتاده است اینکه؛ در طرح نذر هشتم که از دو ماه پیش آغاز شده، هر ماه با همکاری خیرین و گروه‌های مردمی هشت زندانی آزاد می‌شوند و تا امروز ۱۶ زندانی در خراسان رضوی آزاد شده‌اند. امیدواریم این اتفاق خوب در سراسر کشور فراگیر شود و به یاد و نام امام هشتم در هشتم هرماه از ۸ زندانی یا خانواده زندانی با کمک گروه‌های جهادی و مردمی دست گیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->