کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

بازخوانی واکنش‌ها به تخریب رئیس جمهور در رسانه ملی

  • کد خبر: ۵۶۵۶۷
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
بازخوانی واکنش‌ها به تخریب رئیس جمهور در رسانه ملی
توهین به رئیس‌جمهور منتخب گویی حد‌و مرزی ندارد و حتی انذار مقام معظم رهبری به توهین‌کنندگان مانع برخی نمی‌شود تا این رویه ناصواب خود را اصلاح کنند. آخرین توهین به رئیس‌جمهور را زمانی شاهد بودیم که حجت‌الاسلام احمد جهان بزرگی، در مناظره‌ای در برنامه «زاویه» که از شبکه چهار صداوسیما به‌صورت زنده پخش شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ توهین به رئیس‌جمهور منتخب گویی حد‌و مرزی ندارد و حتی انذار مقام معظم رهبری به توهین‌کنندگان مانع برخی نمی‌شود تا این رویه ناصواب خود را اصلاح کنند. آخرین توهین به رئیس‌جمهور را زمانی شاهد بودیم که حجت‌الاسلام احمد جهان بزرگی، در مناظره‌ای در برنامه «زاویه» که از شبکه چهار صداوسیما به‌صورت زنده پخش شد، در اظهاراتی بی‌سابقه و با طرح اتهاماتی درباره رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی، گفت: «مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئول است؟»


پیگیری شکایت

این ادبیات زننده مهمان برنامه زاویه با موجی از واکنش‌ها در داخل دولت و دیگر نهاد‌های رسمی و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای همراه شد. در نخستین واکنش در این زمینه، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که به‌دنبال پخش صحبت‌های توهین‌آمیز درباره رئیس‌جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه‌های تلویزیونی صداوسیما، از این سازمان و همه عوامل پخش این برنامه شکایت خواهد کرد.
 
در ادامه، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، در توئیتی به اهانت به رئیس‌جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان داد. ابتکار در این توئیت بخشی از آیه‌۱۱ سوره حجرات را منتشر کرد که در آن آمده است: «و از یکدیگر عیب نگیرید و به همدیگر لقب‌های زشت می‌دهید، چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد، آنان خود ستمکارند.»
 
محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏هر‌چه به انتخابات‌۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس جمهور و تخریب دولت افزایش می‌یابد. این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین کنندگان محبوبیت نمی‌آورد و از عزم و اراده رئیس‌جمهور و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد.»
 
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در توئیتی نوشت: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر! با سخنان غرض‌آلوده زاویه‌ها را بیشتر و دشمنان ایران را شادمان نکنیم.» همچنین علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده، افتضاحی شرم آور است. بحث آزادی بیان نیست، چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رئیس جمهور هم ابدا عقوبتی در‌میان نخواهد بود؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.»


عذرخواهی شبکه چهار

به‌دنبال این موج گسترده اعتراضات، روابط عمومی شبکه چهار سیما بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «اتفاق ناخوشایندی که از سوی مهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی‌بر حفظ حرمت مسئولان نظام بود و با سیاست‌های کلی شبکه چهار، مبنی‌بر توسعه ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه گفت‌وگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند. این صحبت‌ها نه‌تن‌ها مورد‌تأیید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند. قطعا سخنان حجت‌الاسلام جهان‌بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) است و باید آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس نشود.»


واکنش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

اعتراض‌ها کار را به جایی رساند که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مجبور به واکنش شد. این پژوهشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «میهمان برنامه زاویه عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه نیست و هیچ‌گونه رابطه استخدامی با این مجموعه ندارد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->